kashieda kashieda skrev:
Borstat snön från vedskjulet. Inte för att jag är rädd att taket ger sig, utan för att jag inte vill ha mer smältvatten ner genom skruvhålen... Dessutom verkar det kondensera arschelmycket på undersidan av plåten om det ligger mycket snö på.

[bild]
Är det återanvänd plåt med gamla hål?
 
Bytt ut 4 slitna innerdörrar i gabon till nya som matchar husets interiör bättre.

lite pill när två av karmarna hade tätskikt monterat mot sig så behöll karmar och bytte gångjärn/slutbleck istället. Glad för multiverktyg och alla verktyg i arsenalen som gjorde att stämjärn inte behövdes. Kvarstår en omgång spackel och måla foder (samt byta ut de svarta skruvar som fodren är fastsatta med i väntan på nästa tapet, om ingen har en rulle av den tapeten som är på väggarna över? Hundvalpen drog ner en våd och hade inte så mycket i reserv….h
 
  • Ett hörn av ett rum med två nya vita innerdörrar, passande tapet med gröna granmotiv och parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Tips: investera i en låda farmarskruv med fräsch packning och byt alla skruv

kashieda kashieda skrev:
jag inte vill ha mer smältvatten ner genom skruvhålen...

[bild]
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Borstat snön från vedskjulet. Inte för att jag är rädd att taket ger sig, utan för att jag inte vill ha mer smältvatten ner genom skruvhålen... Dessutom verkar det kondensera arschelmycket på undersidan av plåten om det ligger mycket snö på.

[bild]
Har du inte takpapp under plåten?
 
raveper raveper skrev:
Har du inte takpapp under plåten?
Det står ju att det är ett vedskjul.
Troligen plåt direkt på takreglarna.
 
Ja det är ju inte bra oavsett om det är vedskjul eller inte i så fall.
 
F fribygg skrev:
Är det återanvänd plåt med gamla hål?
Nä, men skruvarna sitter i dalarna och inte i åsarna.
 
Skruvarna skall vara i Dalarna.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det återanvänd plåt med gamla hål?
Raskus Raskus skrev:
Det står ju att det är ett vedskjul.
Troligen plåt direkt på takreglarna.
Jajamen. Dessutom gjort så att det är svårt att sätta takavrinningen på något vettigt sätt.

Den delen kommer att byggas om bättre när vi gjort ny vedförvaring på annat ställe.
 
raveper raveper skrev:
Skruvarna skall vara i Dalarna.
Vad gör de för nytta där?
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Vad gör de för nytta där?
Säg vart dom ligger så åker vi och hämtar! ;)
 
  • Förstapersonsperspektiv av en snöskoterfärd på en snötäckt väg i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
raveper och 4 till
  • Laddar…
Kanske bäst att skicks någon till Åsarna och titta också.
 
  • Gilla
  • Haha
JonasJN och 4 till
  • Laddar…
Men passa då på att ta med packning när det åks så långt, för det fattades under skruvarna kan jag tro. -Äh nu går jag till sängs…
 
  • Gilla
  • Haha
raveper och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jajamen. Dessutom gjort så att det är svårt att sätta takavrinningen på något vettigt sätt.

Den delen kommer att byggas om bättre när vi gjort ny vedförvaring på annat ställe.
Om plåten har hål efter tidigare fastsättning kan det va idé att vända den uppochner för att minska mängden vatten som kommer igenom.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
LoweW
Vaknade vid tre inatt och kunde inte somna om så det blev att åka iväg till stugan och lägga golv.

Fick äntligen lagt dom klurigaste brädorna så nu är det bara raka brädor med minimalt pill kvar :love:
 
  • Nyinstallerat trägolv runt värmeelement med verktyg och byggmaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagda trägolv i vinkel, med skarvar mellan brädorna synligt i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
gusvo085 och 40 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.