78 688 läst · 543 svar
79k läst
543 svar
Ekängen/Linköping, finns det fler som ska bygga?
Jag kör också Klippo! Ljudet stör mig inte, men den skakar så att händerna domnar efter 10 minuter.Hellberg skrev:
A Nygren: Får man fråga hur lång tid det har tagit för er att få upp gräset? Kan barnen gå på gräset direkt då man sått fröna? Har tänkt att så gräsmattan så fort vi är färdiga med vår jädra marksten, det tar evigheter, men men...
Hellberg: Min man Henrik är intresserad av att hjälpa dig med badplatsen, om du behöver hjälp, han tyckte det var viktigt med en bra badplats, så säg till om du behöver hjälp!
Jag har ringt Pontus på byggnadsnämnden och vi får sätta upp vilken skyltar vi vill för det är allmän väg, så vi kan sätta upp 30 km om vi vill över hela vägen, för det är vår väg, däremot får vi i föreningen bekosta skyltar själva eller göra egna skyltar!
Man är inte sysslolös nu direkt marksten ska läggas, huset ska målas, det ska sås in gräs mm. När kan man njuta av huset bara som det är aldrig eller???
Hellberg: Min man Henrik är intresserad av att hjälpa dig med badplatsen, om du behöver hjälp, han tyckte det var viktigt med en bra badplats, så säg till om du behöver hjälp!
Jag har ringt Pontus på byggnadsnämnden och vi får sätta upp vilken skyltar vi vill för det är allmän väg, så vi kan sätta upp 30 km om vi vill över hela vägen, för det är vår väg, däremot får vi i föreningen bekosta skyltar själva eller göra egna skyltar!
Man är inte sysslolös nu direkt marksten ska läggas, huset ska målas, det ska sås in gräs mm. När kan man njuta av huset bara som det är aldrig eller???
Man ska nog inte trampa runt på nysådd gräsmatta direkt. Du behöver vattna kontinuerligt, vilket gör att man sjunker ner och lämnar fotspår i den mjuka jorden.linda m skrev:A Nygren: Får man fråga hur lång tid det har tagit för er att få upp gräset? Kan barnen gå på gräset direkt då man sått fröna? Har tänkt att så gräsmattan så fort vi är färdiga med vår jädra marksten, det tar evigheter, men men...
Njuta av huset? Finns det såna villaägare
Snart ett år efter inflytt:
* Altanbygge
* Plantera buskar/träd
* Lägga ny fogsand för markstenen
* m.m. m.m. m.m.
Det är mycket nu, och det var mycket förra sommaren, men faktum är att jag njöt av huset t o m när vi endast hade sten, stubbar och jordhögar på tomten... I jämförelse känns det nästan som om man bott i en jordhåla eller nått innan!janbo skrev:
Å ju mer man har fått gjort, desto mer njutbara blir pauserna!
Projekt nr 72 pågår: Röja garageförrådet o få upp hyllor där
Nepp de ska inte springa på marken efter man sått gräset, sår man får man glatt vänta i 4-8 veckor innan man bör skutta runt på det. Minst 4 veckor lite bereoende på vad det är för gräs man sått.linda m skrev:
I Ekängen är det väl rätt gott om lerjord också, men på vår tomt är det inte så illa. Om det är mycket lera bör man nog lägga nåt dränerande under matjorden, t.ex. sand.Mastma skrev:
Tjusigt. Stora delar av vår gräsmatta ser faktiskt helt normal ut såhär ett år senare. Det jag undrar är varför de kallade frösorten "långsamväxande" när det känns som om man måste klippa nästan 2ggr per vecka.A.Nygren skrev: