Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
J
M mickef skrev:
Och du dig bland vaxxarna.
Det finns inga vaxxare. Det har ni hittat på. Fortsätt gärna tro att det finns. Det har ni er fulla rätt att skriva. Gissar eventuellt att ni kan vara emot yttrandefrihet i en förlängning, baserat på en del uttalanden. Så tillbaka till blockningen igen.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det finns inga vaxxare. Det har ni hittat på. Fortsätt gärna tro att det finns. Det har ni er fulla rätt att skriva. Gissar eventuellt att ni kan vara emot yttrandefrihet i en förlängning, baserat på en del uttalanden. Så tillbaka till blockningen igen.
Epitetet är påhittat inte beteendet.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
M mickef skrev:
Epitetet är påhittat inte beteendet.
Om du inte har märkt det så är det en himla skillnad på folk och folk på detta forum.

V växelventil skrev:
Om du inte har märkt det så är det en himla skillnad på folk och folk på detta forum.
Jodå.

T
J Jocke Best skrev:
Wow, det är ju ni vaxxare som inte vill ha en diskussion utan det är bara er "fakta" som gäller och passar det inte så blir ni kränkta och beter er som småbarn. Således är det ju ni som är emot yttrandefrihet!

• Gilla
Harpgear
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Wow, det är ju ni vaxxare som inte vill ha en diskussion utan det är bara er "fakta" som gäller och passar det inte så blir ni kränkta och beter er som småbarn. Således är det ju ni som är emot yttrandefrihet!
Inte har jag märkt att antivaxxare i allmänhet vill ha någon diskussion, utan det vanliga är ju att det kommer bara ett inlägg med overifierade påståenden och sen när det blir frågor kring inlägget så kommer det inga svar. Det är väl verkligen att inte vilja ha en diskussion.

Kränkt har då inte jag blivit i alla fall.

Nu har du nog missförstått vad yttrandefrihet är. Dels gäller det inte i ett internetforum eftersom ägaren får bestämma precis vad som helst om vad som får skrivas och dels är så skrivs det ju väldigt mycket mot vaccin i tråden.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
J
T tank77 skrev:
Är inte du avstängd än? Propaganda om irrläror är inte tillåtet...10, 9...

Redigerat:
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Är inte du avstängd än? Propaganda om illäror är inte tillåtet...10, 9...
Avstängd för vad?
J Jocke Best skrev:
Är inte du avstängd än? Propaganda om illäror är inte tillåtet...10, 9...
Sakligt och informativt! Bra bidrag

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
BirgitS
D Danne213 skrev:
Avstängd för vad?
Det är flera som verkar ha blivit avstängda från tråden, sen om det beror på desinformation eller på deras beteende mot andra medlemmar vet ju inte jag.

J
BirgitS BirgitS skrev:
Det är flera som verkar ha blivit avstängda från tråden, sen om det beror på desinformation eller på deras beteende mot andra medlemmar vet ju inte jag.
Moderatorn har gått ut och meddelat att direkt desinformation mot vaccin inte är tillåtet. Sen har du ju rätt i att det inte är grundlagsskyddat att få skriva på byggahus. Det är rätt segt att läsa om och om igenom samma hittepå från andra lite mer grumliga forum. Bevisligen har dessa nytillkomna inte något intresse av att bidra i andra trådar.

• Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Inte har jag märkt att antivaxxare i allmänhet vill ha någon diskussion, utan det vanliga är ju att det kommer bara ett inlägg med overifierade påståenden och sen när det blir frågor kring inlägget så kommer det inga svar. Det är väl verkligen att inte vilja ha en diskussion.

Kränkt har då inte jag blivit i alla fall.

Nu har du nog missförstått vad yttrandefrihet är. Dels gäller det inte i ett internetforum eftersom ägaren får bestämma precis vad som helst om vad som får skrivas och dels är så skrivs det ju väldigt mycket mot vaccin i tråden.
Ägaren kan ju välja yttrandefrihet, inom lagens råmärke naturligtvis. I det här forumet är det yttrandefrihet att propagera för vaccineringen men inte mot. Det går fortfarande att kritisera vaccinet och dess förespråkare bara det görs sakligt. Påhoppen mot oss som är avvaktande, av olika skäl ännu inte har tagit sprutan och svarat på trådens fråga verka lyda under liberalare bedömningar.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Påhoppen mot oss som är avvaktande, av olika skäl ännu inte har tagit sprutan och svarat på trådens fråga verka lyda under liberalare bedömningar.
Om du anser att du blir påhoppad ska du förstås anmäla sådana inlägg.

BirgitS
M mickef skrev:
I det här forumet är det yttrandefrihet att propagera för vaccineringen men inte mot.
Så uppfattar jag det inte. Desinformation är inte samma sak som att argumentera mot vaccinering.

• Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Om du anser att du blir påhoppad ska du förstås anmäla sådana inlägg.
Skulle aldrig falla mig in. Jag föredrar yttrandefrihet, inkl. hat.

• Gilla
  • Wow
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.