Maskintok skrev:
Jag får nog säga emot..
Jag hade nog velat ha Anders i en spaningsgrupp..

Han kunde då få agera som här och springa åt sitt håll så hade vi i övriga plutonen ryggen fri att slutföra uppdraget.... ;):rofl:
Faktum är när jag var med i en världens bästa klaner för Battlefield 1942 så var mitt uppdrag att själv ta mig bakom fiendens linjer och sprida oreda och förvirring så jag är bra på det ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Faktum är när jag var med i en världens bästa klaner för Battlefield 1942 så var mitt uppdrag att själv ta mig bakom fiendens linjer och sprida oreda och förvirring så jag är bra på det ;)
Jag har inte en aning om vad du hänvisar till..
Men skrattar ändå... :crysmile:
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om jag säger såhär Anders. Om jag var soldat i krig så skulle jag inte vilja ha dig i min stridsgrupp.
Om jag utövade en lagidrott så skulle jag inte vilja ha dig i mitt lag.
Om jag var med i någon strapatsrik bergsklättrarexpedition så skulle jag vilja ha någon annan med.

Dvs, tillfällen när alla deltagare måste ställa upp till 100% för gruppen.

Men OBS, det är ju bara utefter de intryck jag får av dina skrivna ord här, i verkligheten kan du vara en mycket annan person som jag kanske skulle vilja ha med helt utan betänkligheter. Jag inbillar mig inte att jag ser 100% korrekta bilder av personerna såhär via ett forum. Du gillar ju dessutom att utmana oss med lite extrema uttalanden, så jag tror faktiskt att du i verkligheten är en ganska annan person, :)
Om alla "jag själv" på denna jord tänker på lokalmiljön och köper elbil så gör man ju ett slag för klimatet också.

Men du har rätt, jag jobbar bäst själv. För mycket medelmåttor som drar ner tempot i grupp. Dock bidrar jag till gruppen via hålla i seminarier, code reviews och liknande.
 
  • Haha
Tullen127
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Faktum är när jag var med i en världens bästa klaner för Battlefield 1942 så var mitt uppdrag att själv ta mig bakom fiendens linjer och sprida oreda och förvirring så jag är bra på det ;)
Skärmdump från ett datorspel med förstapersonsperspektiv av en soldat och stridsvagn.

Är det detta du hänvisar till?

ett spel?
Jag var tvungen att googla..
:crysmile::crysmile:
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
Plowing Snow the Dane County Way - YouTube

tillfredsställande på någotvis... :thinking:
vore något att ta efter här i större skala.. ;)
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
D
Maskintok skrev:
Plowing Snow the Dane County Way - YouTube
[media]
tillfredsställande på någotvis... :thinking:
vore något att ta efter här i större skala.. ;)
De resurserna har vi också haft, fast med bättre bilar, detta var innan de "avreglerade" även vår framkomlighet.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A
D djac skrev:
De resurserna har vi också haft, fast med bättre bilar, detta var innan de "avreglerade" även vår framkomlighet.
Ja men då borde det ju vara mer effektivt med billigare bilar och detta upplägg... :thinking:
lotsar mm har vi vid andra insatser med.. Så lösbart borde ju vara.. Och kanske till och med enormt mycket billigare i längden... För inga bilar fastnar ju... :thinking:
 
Maskintok skrev:
Plowing Snow the Dane County Way - YouTube
tillfredsställande på någotvis... :thinking:
vore något att ta efter här i större skala.. ;)
Eller så gör man som i Sverige och behöver bara en tredjedel så många plogbilar. Tänk på CO2-utsläppen...

Snöplogande lastbil med bred plog på en snötäckt väg, snödimmor syns i luften.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sorry, hittade ingen bättre bild på bredplogning och orkar inte googla mer än 10 sekunder.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Eller så gör man som i Sverige och behöver bara en tredjedel så många plogbilar. Tänk på CO2-utsläppen...

[bild]
Sorry, hittade ingen bättre bild på bredplogning och orkar inte googla mer än 10 sekunder.
är övertygad om att det med billigare bilar och fler samtidigt minskar påverkan på miljön.. Då färre resor behövs och vägen blir ren fortare och inga köer uppstår i onödan..
 
Det är bara ett problem om man inte vill ha en elbil ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
engs
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Verkar som det här med övergivna elbilar inte var så stort problem

[länk]
Alltså, det stämmer säkert men jag förstår inte riktigt vad räddningstjänsten har med saken att göra? Utförs inte typ 99% av all bärgningar av privata bärgare? Jag är inte hundra på hur den branschen fungerar man jag har alltid trott det varit ofta små enpersonsfirmor som haft bärgare men de kanske alla är kopplade till räddningstjänsten?

Om jag skulle bli stående så kontaktar jag antagligen mitt (eller leasingfirmans/jobbets) försäkringsbolag, sen en bärgare beroende på besked från dem om man ska ta någon särskild. Jag vet inte hur räddningstjänsten alls skulle få vetskap om att något hänt?
 
engs engs skrev:
Alltså, det stämmer säkert men jag förstår inte riktigt vad räddningstjänsten har med saken att göra? Utförs inte typ 99% av all bärgningar av privata bärgare? Jag är inte hundra på hur den branschen fungerar man jag har alltid trott det varit ofta små enpersonsfirmor som haft bärgare men de kanske alla är kopplade till räddningstjänsten?
Är väl fullt med technofober även där?
 
engs
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är väl fullt med technofober även där?
Vad har det med saken att göra?
 
engs engs skrev:
Vad har det med saken att göra?
Därför som räddnigsntjänstgubben var tvungen hitta på det var ett problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.