hsd
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Någon enda av er som minns?
[bild]
Yepp , gör den ibland :p

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag använde ordet Rudis och min sambo visste inte vad det betydde. Jag svarade då du är ju helt rudis. Hon blev inte mer förstående.

• Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag använde ordet Rudis och min sambo visste inte vad det betydde. Jag svarade då du är ju helt rudis. Hon blev inte mer förstående.
Talar inte sambon flytande pilsnerfilmska alltså?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Talar inte sambon flytande pilsnerfilmska alltså?
Kan vara geografiskt betingat, jag är från Stockholm och sambon från Karlstad

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan vara geografiskt betingat, jag är från Stockholm och sambon från Karlstad
Det spelades väl inte in särskilt mycket pilsnerfilm i Värmland, nej. Därav språkförbistringen.

Tillhör väl inte ämnet, men det här ju diskuterats för/mot ny teknik, pengar, Swish mm här tidigare.
Min särbo bor i HR, och HR föreningen hade julbord igår. 50 spänn för att man kan begära på ett julbord kändes prisvärt så jag hängde med (trots att jag själv aldrig skulle komma på tanken att sätta mig i en HR)
Hur som, jag med mina 58 år tillhörde ungdomarna på tillställningen, snittåldern var nog närmare 80, och man tänkte i sitt stilla sinne att de betalat kontant.
Men en herre bredvid mig tog upp telefonen och började berätta om några nya appar, och sen var hela sällskapet igång.
Endast några få satt undrande som fågelholkar, men den stora massan var väl med på dagens teknik, och hela kvällen pratades det om Swish, appar, Crome cast och gud vet allt.
Jag var imponerad.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tillhör väl inte ämnet, men det här ju diskuterats för/mot ny teknik, pengar, Swish mm här tidigare.
Min särbo bor i HR, och HR föreningen hade julbord igår. 50 spänn för att man kan begära på ett julbord kändes prisvärt så jag hängde med (trots att jag själv aldrig skulle komma på tanken att sätta mig i en HR)
Hur som, jag med mina 58 år tillhörde ungdomarna på tillställningen, snittåldern var nog närmare 80, och man tänkte i sitt stilla sinne att de betalat kontant.
Men en herre bredvid mig tog upp telefonen och började berätta om några nya appar,
Kontanterna försvinner – dags att säkra dem | GP

jarlh jarlh skrev:
Mer eller mindre bortglömda hobbyaffären som diskuterats här i tråden:
[bild]
Är det Karlskrona?

Isakare Isakare skrev:
Endast några få satt undrande som fågelholkar, men den stora massan var väl med på dagens teknik, och hela kvällen pratades det om Swish, appar, Crome cast och gud vet allt. Jag var imponerad.
Usch nej :sleep:
Så här står det i min tambur, lätt att läsa och förstå för besökare:
Skylt med texten "Om Ni kommit hit för att umgås med oss - Lägg mobilen här!" ovanpå en vit hylla med mobiltelefoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
enSAM och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag är av samma årgång men född i landet, kan inte säga att det är något jag blivit serverad heller ;)
Jag är knappt tio år äldre, och jag har gjort radiokaka flera gånger... :D
Den hade jag faktiskt glömt..

Tror inte jag sett något recept med wafers, jag använde nån avlång variant på Mariekex sist.. Hette något med "fingers" tror jag...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
[bild]
Hur högt upp sitter den där hyllan? Det kan bli spännande när det ligger några "exklusiva" (=hala) telefoner på varandra och den understa börjar vibrera. :)

richardtenggren
[bild]
Jag som äntligen hade förträngt ”Shabby chic”! :sweat:

• Haha
  • Gilla
Citrona och 5 till
  • Laddar…
P
N New_options skrev:
Är det Karlskrona?
Skolgatan i Uppsala.

[bild]
De satt inte med telefonerna som yngre folk, de diskuterade dagens teknik, berättade för varandra vad man kunde ha den till, och hur mycket vissa saker underlättade.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
De hade vuxit upp utan mobiltelefoner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.