1 135 495 läst · 11 023 svar
1135k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Jag använde ordet Rudis och min sambo visste inte vad det betydde. Jag svarade då du är ju helt rudis. Hon blev inte mer förstående.
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Tillhör väl inte ämnet, men det här ju diskuterats för/mot ny teknik, pengar, Swish mm här tidigare.
Min särbo bor i HR, och HR föreningen hade julbord igår. 50 spänn för att man kan begära på ett julbord kändes prisvärt så jag hängde med (trots att jag själv aldrig skulle komma på tanken att sätta mig i en HR)
Hur som, jag med mina 58 år tillhörde ungdomarna på tillställningen, snittåldern var nog närmare 80, och man tänkte i sitt stilla sinne att de betalat kontant.
Men en herre bredvid mig tog upp telefonen och började berätta om några nya appar, och sen var hela sällskapet igång.
Endast några få satt undrande som fågelholkar, men den stora massan var väl med på dagens teknik, och hela kvällen pratades det om Swish, appar, Crome cast och gud vet allt.
Jag var imponerad.
Min särbo bor i HR, och HR föreningen hade julbord igår. 50 spänn för att man kan begära på ett julbord kändes prisvärt så jag hängde med (trots att jag själv aldrig skulle komma på tanken att sätta mig i en HR)
Hur som, jag med mina 58 år tillhörde ungdomarna på tillställningen, snittåldern var nog närmare 80, och man tänkte i sitt stilla sinne att de betalat kontant.
Men en herre bredvid mig tog upp telefonen och började berätta om några nya appar, och sen var hela sällskapet igång.
Endast några få satt undrande som fågelholkar, men den stora massan var väl med på dagens teknik, och hela kvällen pratades det om Swish, appar, Crome cast och gud vet allt.
Jag var imponerad.
Medlem
· Blekinge
· 10 436 inlägg
Kontanterna försvinner – dags att säkra dem | GPIsakare skrev:Tillhör väl inte ämnet, men det här ju diskuterats för/mot ny teknik, pengar, Swish mm här tidigare.
Men en herre bredvid mig tog upp telefonen och började berätta om några nya appar,
Allvetare
· Västra götaland
· 9 099 inlägg
Jag är knappt tio år äldre, och jag har gjort radiokaka flera gånger...13th Marine skrev:
Den hade jag faktiskt glömt..
Tror inte jag sett något recept med wafers, jag använde nån avlång variant på Mariekex sist.. Hette något med "fingers" tror jag...