1 150 989 läst · 11 123 svar
1151k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Några liter K-sprit i tanken hjälpte en gammal trött motor igenom miljötestet på bilprovningen.PNO skrev:
Bensinkedjespecifika kreditkort har jag glömt. De kom upp lite vid sidan om i denna tråd. Förr i tiden, när soppan gick på fyra spänn och "företagsavtalade rabatter" kanske låg på 50 öre eller mer hade jag nog "tankkort" på de flesta större kedjorna. Idag har de självdött och använder enbart generella kreditkort på macken. Hur gör ni andra. Finns det kvar någon fördel med "tankkort" som jag glömt. Ofta kan man koppla vanliga kreditkort och få samma fördelar, tror jag i alla fall.
Nordea Gold från MasterCard – förmåner
https://www.nordea.se › Kreditkort och bankkort
Extra drivmedelsrabatt hos Preem. Tanka på Preems stationer och betala med ditt kreditkort från Nordea så får du hela 30 öre i rabatt per liter drivmedel.
https://www.nordea.se › Kreditkort och bankkort
Extra drivmedelsrabatt hos Preem. Tanka på Preems stationer och betala med ditt kreditkort från Nordea så får du hela 30 öre i rabatt per liter drivmedel.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 721 inlägg
Jag har normalt haft ett bensinbolagskreditkort och tankat på det mest för att något kort ska man ju ändå ha, vilket jag haft har dock varierat. Eftersom att jag slutat tanka bilar har jag dock avvecklat det kortet.
Nu har jag istället ett halvdussin laddappar i mobilen. Hoppas slippa det med med tiden och kunna använda ett generiskt betalmedel även där.
Nu har jag istället ett halvdussin laddappar i mobilen. Hoppas slippa det med med tiden och kunna använda ett generiskt betalmedel även där.
15 öre per liter bättre än andra kreditkort med andra ord. Och visst, all rabatt är bra rabatt, men här pratar vi om en kostnadsreduktion på runt 7:50 när man tankar för närmare tusenlappen. Bensinrabatter var bättre förr...T tergo skrev:
Har ett på Q-star.Alfredo skrev:Bensinkedjespecifika kreditkort har jag glömt. De kom upp lite vid sidan om i denna tråd. Förr i tiden, när soppan gick på fyra spänn och "företagsavtalade rabatter" kanske låg på 50 öre eller mer hade jag nog "tankkort" på de flesta större kedjorna. Idag har de självdött och använder enbart generella kreditkort på macken. Hur gör ni andra. Finns det kvar någon fördel med "tankkort" som jag glömt. Ofta kan man koppla vanliga kreditkort och få samma fördelar, tror jag i alla fall.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 721 inlägg
Lite av båda. De sex första nedan är laddappar jag använt. De sista tre är för att hitta laddare.
Ica-appen är Eon egentligen. Hamnade bara på en Maxiparkering före en vanlig Eonladdare, så då blev det den Icabrandade.
Men alla går ju mot samma kreditkort, så det är bara jobbigt när de tappat inloggningen och man ska komma ihåg lösenordet om de är så dåligt gjorda att det inte går att spara hos Apple.
Ica-appen är Eon egentligen. Hamnade bara på en Maxiparkering före en vanlig Eonladdare, så då blev det den Icabrandade.
Men alla går ju mot samma kreditkort, så det är bara jobbigt när de tappat inloggningen och man ska komma ihåg lösenordet om de är så dåligt gjorda att det inte går att spara hos Apple.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det inte att stoppa kortet i laddaren? Måste du ha nån j-la "app" i telefonen?
Jag har två bensinkort från de två kedjor jag brukade passera på vägen till och från jobbet. Båda fungerar som vanliga kreditkort, men man får rabatt om man köper bensin/diesel.Alfredo skrev:Bensinkedjespecifika kreditkort har jag glömt. De kom upp lite vid sidan om i denna tråd. Förr i tiden, när soppan gick på fyra spänn och "företagsavtalade rabatter" kanske låg på 50 öre eller mer hade jag nog "tankkort" på de flesta större kedjorna. Idag har de självdött och använder enbart generella kreditkort på macken. Hur gör ni andra. Finns det kvar någon fördel med "tankkort" som jag glömt. Ofta kan man koppla vanliga kreditkort och få samma fördelar, tror jag i alla fall.
Att kreditkorten inte har årsavgifter är också en fördel som inte alltid finns hos "vanliga" kreditkort. Jag har dock ett avgiftsfritt kreditkort som ger återbäring lite här och där (verkar vara lite slumpmässigt). Det använder jag normalt för inköp som inte är bränsle.