297 057 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Allvetare
· Östergötland
· 4 164 inlägg
Javisst. Men t.ex. 4% av elbilens batteri är avsevärt mycket mer än 4% av ett litet startbatteri.A AndersS skrev:
Nä, bilen behöver inte stå på laddning jämt, det finns en mindre urladdning såklart, precis som det gör på batteriet i en ICE-bil, däremot kommer elbilen skicka dig ett meddelande och tala om för dig när du ska stoppa in sladden, det gör inte den andra bilen.Marike skrev:
För att citera ctek, som förvisso har intresse i detta men också är väldigt kompetenta, -om din bil inte går som taxi behöver du ladda batteriet regelbundet, för bästa livslängd och funktion.A AndersS skrev:
Säkert så, jag laddar upp någon gång per år, men det är skillnad mot om den måste laddas hela tiden.D djac skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 164 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 164 inlägg
Nja. Som i alla marknader kan ökad försäljning av nya produkter ge en större tillgång än efterfrågan på marknaden. Vilken är bra för andrahandskonsumenten då priset ofta sjunker men innebär också en tendens till ökad konsumtion.13th Marine skrev:
Det ger definitivt en ökad miljöpåverkan.
Jag tror nog att man kan köra mer, iaf i början, när man har ny bil och är det en elbil så kanske ännu lite mer, men att folk skulle köpa fler bilar för att de köper el tror jag inte på. Däremot blir väl den långsiktiga effekten att de sämsta bilarna börjar skrotas ut.S Styrman_jansson skrev: