295 599 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
För att en demokratiskt samhälle av västerländskt liberalt snitt ska fungera bra så krävs det att man lyssnar på sina meningsmotståndare, annars blir det som i USA.D djac skrev:
Man behöver förstås inte hålla med alla man lyssnar på.
Vem/vilka gullar med SD? Att M och KD försöker få stöd av SD är realpolitik. Det går idag inte att bilda en borgerlig regering utan stöd eller medverkan av SD.D djac skrev:
Jag skulle inte satsa alltför mycket pengar på att Malmgren är med i en a-kassa.Grizzlybjörnen123 skrev:
Själv har jag aldrig varit medlem i en fackförening, och var länge inte heller medlem i en a-kassa. På lite äldre dar gick jag med i en a-kassa, men behövda aldrig använda mig av dess tjänster.
Icke desto mindre finns det goda anledningar att vara med i en fackförening för rätt många människor.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 505 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 505 inlägg
Jag håller med, men när vi har gått från ingen moms alls till att den står för över en femtedel av offentliga sektorns skatteintäkter (470 miljarder 2020), på 50 år (räknar vi oms, 60 år), så vill ju politiker oavsett färg att vi konsumerar maximalt.H heimlaga skrev:Hela iden om att konsumera sig miljövänlig är bara ett självbedrägeri. Skall vi kunna bli miljövänliga så måste vi konsumera mindre och hålla liv i saker längre. Köpa bra kvalitet och reparera reparera och reparera så länge det överhuvudtaget går.
Det här är sanningen men i ett samhälle där allt har byggts kring ökande konsumtion och snabbare omsättning och kortare livslängd är det många som inte ens vågar tänka tanken och ännu mindre vågar säga det högt.
Det finns givetvis undantag. Till exempel gamla Chevrolet Scotsdale med förgasarmotor drar faktiskt så mycket bensin att det kan vara miljövänligare att köpa en ny pickup...... men i det stora hela gäller ändå regeln.
Jordbruket står för knappt tjugo procent alla växthusgasutsläpp i världen, men det är nog rätt svårt att räkna ut hur mycket utsläppen ökar pga cykling.Marike skrev:
Jo, man måste se flera steg framåt när man svetsar om man inte ska misslyckas med svetsfogen (eller bli blind ).R RoAd skrev:
[/QUOTE]P pmd skrev:
Ja det är sant..
Dock som president så avspeglades detta i att USA tänkte mer på sitt än på att vara globalt...
Och detta är en bra grej... Man behöver ha industri och intäkter hemma med...
Sedan att han var eller är som en liten unge i sandlådan... Med humör innan den bajsat är en annan sak..
Det finns icke-statliga finansiärer av vetenskaplig forskning.Maskintok skrev:
Vetenskaplig forskning innebär inte att forskarna tar fram rapporter som tillfredställer politiker. Då vore det inte vetenskap. Du får nog ta reda på lite om hur forskarvärlden fungerar.
Vart skrev jag det?P pmd skrev:
Vart har jag skrivit att de skulle vara politikerna tillags?
dålig analys av mitt inlägg.
Har inget med resultatet av forskningen att göra,. utan att någon betalar för just detta...
Hade man förstått om man valde att läsa
.. Inte anta..