296 910 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Du får såklart tycka vad du vill men det finns i det närmaste total enighet och därför inget behov av att diskutera ur det perspektivet. Det är ren tidsspillan, tid som ska användas till att ta tag i problemen.K Nils Andersson1 skrev:Det är vad du tror , men du har nog tyvärr helt fel i allt du skriver här. En enkel sak är att om det vore som du skriver, så borde de komma dragande med sin enkla bevisning. Och så sker inte. Jag kan inte säga bu eller bär, kring vad som stämmer för jag är ingen expert. Det, jag kan säga är att det finns väldigt bra experter som säger emot IPCC tex. Det kan jag se.
Att ni tror att det är unika personer, tycker inte jag stämmer alls.
Jag har förklarat för dig och andra att det inte finns någon enighet. Du köper inte det. längre än så kommer vi inte.D djac skrev:
Nä, du har ju fel och det är det som är ditt problem och därför ingen kan hålla med dig. Antar att du menar "total enighet", men det är liksom inte relevant, det kommer aldrig ske i något ämne.K Nils Andersson1 skrev:
Inte alls. Jag har inte hävdat att självkörande bilar fungerar så bra att de kan släppas ut oövervakade i trafiken i morgon.H Harald Blåtumme skrev:
Deep learning har funnits i flera decennier år, men det är först de senaste 10-15 åren som hårdvaran har hunnit ikapp metoderna. Det har gjorts enorma framsteg på områden det senaste decenniet och det finns ännu inte så mycket som tyder på att det kommer att ta tvärstopp. Vi får se. Det kanske kommer en till "Ai-vinter" så småningom men just ser det ut som evig sommar.
Vi får dock räkna med att det dröjer ganska många år innan självkörande bilar en realitet på vägarna. Det är inte bara tekniken som måste utvecklas. Även trafikregler måste uppdateras vilken tar tid.
Ja det vore fint om alla hade det bra. Men, vi ser ju att verkligheten är annorlunda och företagen fixar inte detta innan man hamnar i blåsväder i media. För oss slutkunder är det ju inte alltid en prisfråga - vi vet helt enkelt inte hur tillverkningsprocessen ser ut.Maskintok skrev:Nja det vete tusan det..
Då får nog fan hellre pungen hänga.. än att någon får en helt För jävlig vardag...
Jag betalar hellre några kronor till bara de har iallafall schyssta villkor .. samt att de kan köpa sig mat för iallafall en vecka i taget... På sin dagliga lön...
Vad jag menar är att innan vi slår på stort.
Så måste vi lösa en hel del annat före.
Allt är inte miljö... Det är människor öde med... Och framtidstro.
Vad gäller större teknikskiften är jag helt övertygad om att man inte kan lösa alla problem innan man gör omställningen. Det är en resa som måste göras medan man gör det. I annat fall skulle vi inte lyckas ändra något och i synnerhet inte lyckas ställa om en så trög bransch som bilbranschen.
Allt är inte miljö men vi har klantat runt på detta sätt så länge nu att allt snart måste vara det.
Nä, jag tror att det är fler partiledare genom åren som har haft ett jobb utanför politiken än som inte har haft det.Mikael_L skrev:
VI kan ta de nuvarande från vänster till höger. Källan är WIkipedia så det kan finnas småfel lite här och där, men i stort sett tror jag att det stämmer.
- Nooshi Dadgostar: Vårdbiträde 2004 – 2006 (parallellt med studier, så det var förvisso inte ett heltidsjobb).
- Per Bolund: Forskningsassistent 1997 –1999. Märta Stenevi: 15 år i bokbranschen (bl.a. marknadschef på Bokus och inköpschef på IMP Nordic).
- Magdalena Andersson: 2009 – 2012 överdirektör vid Skatteverket.
- Annie Lööf: 2003 sommarjobb som barista på Coffee Republic i London. Somrarna 2005 och 2006 extrajobb som juridisk assistent på Föreningssparbanken i Värnamo.
- Nyamko Sabuni: Projektledare för Afrosvenskarnas riksförbund 1994 –1 996. Egenföretagare inom friskvård 1991 – 1994. Hållbarhetschef på ÅF 2013 – 2018(?).
- Ulf Kristersson: Marknadschef för Timbro förlag 1995 – 1998 (parallellt med att vara riksdagsledamot så det var knappast ett heltidsjobb). Kommunikationsdirektör på Connecta 2000 – 2001. Kommunikationskonsult på Network AB 2001 – 2002. Styrelseordförande för Adoptionscentrum 2003 – 2005.
- Ebba Busch: Fem säsonger som utomhusmålare (hittade inte vilka år).
- Jimmie Åkesson: hittar inget på Wikipedia om arbeten.
De som sticker ut tycks vara Nooshi Dadgostar som bara har haft ett deltidsjobb, Annie Lööf som enligt Wikipedia bara har sommarjobbat och Jimmie Åkesson som aldrig har arbetat (men det tror jag är ett förbiseende av Wikipediaskribenterna; han måste väl ha livnärt sig på nånting innan han blev en ledande politiker inom SD?).
Njae, det är nöjestransporter. Folk som har bilkörning som hobby sysslar med nöjeskörning.S Styrman_jansson skrev:
Ja, men så kan vi inte göra. Det skulle skada ekonomin alldeles enormt mycket. Bättre är att göra trafikmiljön säkrare, t.ex. med självkörande bilar.
Det är (I allmänhet) OK att ta risker för egen del, men det är inte alls lika självklart att man har rätt att utsätta andra för risker.
Det är ganska lätt att klara en uppkörning i USA. Svårast är fickparkeringen som man måste klara för att få göra resten av uppkörningen.A Alexn72 skrev:
Jag har förvisso bara tagit körkort en gång i USA så jag vet inte hur mycket det skiljer i svårighetsgrad mellan olika stater.
Du har en poäng där, men att ta ut en lön över gränsen i socialförsäkringssystemet för att köpa en 120kr hamburgare i påse när man kan avsluta arbetsdagen innan barnen slutar skolan, köpa några hg bra färs om man inte har eget kött från uppfödning eller jakt och laga mat till hela familjen är ett tänkvärt alternativ. Husbygge går ju att göra på själv, vad är meningen med att lönearbeta med höga marginalskatter för att leja någon annan att bygga bostad åt familjen?P pmd skrev:
Som bilist frågar jag mej om dagens bilar blivit så komplicerade/avancerade att de måste servas, repareras och bytas till vinterhjul på på dyrbara märkesverkstäder?
Det är väl de som har betalat ni till sin pension (folk med "vanliga" inkomster) som är sura för att de ska betala för de som inte har gjort så mycket?D djac skrev: