417 577 läst · 2 360 svar
418k läst
2,4k svar
Vackra gamla hus till salu
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 998 inlägg
Som byggnader är nationalromantiska hus utvändigt svårslagna. Sjukt fint utanpå!HOBBY ARCHITECT skrev:
Insidan var lite väl moderniserad för mig, med den där superöppna planlösningen som inte riktigt rimmar med husets historia. Men visst, det fanns fortfarande fina detaljer inne med.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Strängnäs är mysigt. Har landställe utanför. Dock lite för lite utbud. Finns egentligen bara en bra restaurang https://whiteguide.com/se/sv/restaurants/6514-M maria01 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
utbud och pris faktsikt för fans många bra framför allt lunch krogar som faktiskt hade bra priser nu får man känslan att alla försöker vara fin krogarAndersMalmgren skrev:
här nere betalar jag 15 euro för trerätters lunch med vin och cafe efterrätt då kommer allt från några mils avstånd från krogen
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
På sosta kan du få en 2 rätters lunch av högsta kvalitet för 170 kronor och 99 kronor för vinpaket till. Svårt driva bolag i Sverige pga det politiska klimatet sedan 1920, så prismässigt är det svårt hävda sig men upplevelsen är top notch.M maria01 skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kan du inte åka till Mariefred då?AndersMalmgren skrev:
Har för mig Gripsholms Värdshus ansågs vara bra när jag gjorde exjobbet och spenderade en del tid i trakten. Min delfinansiär bjöd mig på lunch där sista dagen hos dem
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Japp. Dit drar vi alltid iaf en gång på semestern. Var faktiskt lite sämre iår.richardtenggren skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
edit: Taxingeslott är också standardställe vi åker till. Farfar var sista stinsen i Åkers så man har lite koppling till området. Han är med i museumet i åkers
Lovar att det inte bara blir funkis idag, men lite senfunkis får ni stå ut med igen. Dessutom blir det bara lägenheter och den enda tråden är att köken är av särskilt intresse.
Sparar det bästa till sist och börjar med den här lite enklare 40-talslägenheten, där det som får mig att posta egentligen är att jag fascineras av just barköket. Jag trodde inte barkök var en grej ännu 1948? Ännu mindre i flerbostadshus för arbetarfamiljer.
Skickar med en bild på det enkla men fina vardagsrummet också, ifall någon annan funkisdiggare skulle vara på jakt efter en trea i Solna. Annonsen finns här: https://www.fastighetsbyran.com/sv/...9153&utm_source=hemnet.se&utm_medium=referral
Nog om det, nu till lägenheten jag tror kommer gå hem bäst: En väldigt vacker jugendlägenheten på Rörstrandsgatan i Stockholm.
Lägenheten har på tidstypiskt manér tre ordentligt tilltagna sällskapsrum i fil.
Särskilt det här rummet med burspråk gör en lite extra glad.
Det tredje rummet skulle även kunna agera sovrum.
Sovrum enligt planritningen. Väldigt charmig linoleummatta i fiskbensmönster!
Och så till sist ett fantastiskt kök i original, med lite tillägg från cirka 40-talet, vad det verkar. Väldigt älskvärt.
Och såklart en serveringsgång till det. Någon som vet vad skåpet på väggen är för något, förresten?
Annonsen finns här: https://karlssonuddare.se/till-salu/1555559/
Sparar det bästa till sist och börjar med den här lite enklare 40-talslägenheten, där det som får mig att posta egentligen är att jag fascineras av just barköket. Jag trodde inte barkök var en grej ännu 1948? Ännu mindre i flerbostadshus för arbetarfamiljer.
Skickar med en bild på det enkla men fina vardagsrummet också, ifall någon annan funkisdiggare skulle vara på jakt efter en trea i Solna. Annonsen finns här: https://www.fastighetsbyran.com/sv/...9153&utm_source=hemnet.se&utm_medium=referral
Nog om det, nu till lägenheten jag tror kommer gå hem bäst: En väldigt vacker jugendlägenheten på Rörstrandsgatan i Stockholm.
Lägenheten har på tidstypiskt manér tre ordentligt tilltagna sällskapsrum i fil.
Särskilt det här rummet med burspråk gör en lite extra glad.
Det tredje rummet skulle även kunna agera sovrum.
Sovrum enligt planritningen. Väldigt charmig linoleummatta i fiskbensmönster!
Och så till sist ett fantastiskt kök i original, med lite tillägg från cirka 40-talet, vad det verkar. Väldigt älskvärt.
Och såklart en serveringsgång till det. Någon som vet vad skåpet på väggen är för något, förresten?
Annonsen finns här: https://karlssonuddare.se/till-salu/1555559/
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Fallklafftablå är vad ”skåpet”/”lådan” heter egentligen och funktionen är mycket riktigt det @Fadai säger
edit: sorry, inser nu att du menar detta skåp:
Det vet jag inte vad det är, tycker det ser ut som endera värme- eller kylskåp
edit: sorry, inser nu att du menar detta skåp:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vet jag inte vad det är, tycker det ser ut som endera värme- eller kylskåp