296 840 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Nej visst. Och sen kommer de att tvingas flytta istället. Kanske tom längre bort från jobbet.D djac skrev:Bor lite långt bort för det, men de lånar ibland poolbilar via diverse sådana tjänster, när de inte cyklar eller åker kollektivt. De har inte bil i första hand för att de inte kan parkera, vare sig där de bor eller där de arbetar (för rimliga pengar och rimligt avstånd), då blir bil mest en belastning som på sin höjd används en gång på helgen, inget svårt beslut tycker jag.
Hur stor del av världsekonomin bygger på transportfordon bilar/lastbilar/flyg?
När en normal familj köpt hus, bytt kök, byggt pool, budgeterat den årliga semestern går väl resten till nya fordon.
Då det är orealistiskt som framtidsekonomi vad ska de lägga pengarna på istället?
/ATW
När en normal familj köpt hus, bytt kök, byggt pool, budgeterat den årliga semestern går väl resten till nya fordon.
Då det är orealistiskt som framtidsekonomi vad ska de lägga pengarna på istället?
/ATW
Ja, det förväntas faktiskt ge en enorm boost till konsumtionen framöver, både besparingen och effektivitetsökningen-A ArneTW skrev:
En konsumtion som är CO2-fri?D djac skrev:
Jomenvisst.
Ge mig ett exempel på konsumtion som är CO2fri och kan nå upp till omsättningen från transportindustrin och samtidigt ta hand om arbetslösheten som följer med nedläggningen.
/ATW
Det tidigare inlägget med äggen förstod jag inte syftet med, men är nog min läsförståelse som brister, annat än ställa olika grupper mot varandra utifrån fördomar.D djac skrev:Bor lite långt bort för det, men de lånar ibland poolbilar via diverse sådana tjänster, när de inte cyklar eller åker kollektivt. De har inte bil i första hand för att de inte kan parkera, vare sig där de bor eller där de arbetar (för rimliga pengar och rimligt avstånd), då blir bil mest en belastning som på sin höjd används en gång på helgen, inget svårt beslut tycker jag.
Och i svaret jag ger bara konstatera att vi lever under olika förutsättningar och tro på utveckling.
Jag tror det är svårt att hitta någon som är engagerade i alla områden överallt, så tror jag att det kommer fortsätta vara och en del kommer nog fortsätta fokusera på bilar medan andra kommer välja ett annat område. Dock är bilen så synlig att jag misstänker att den kommer fortsätta få stor uppmärksamhet, medan de norrländska torvmarkerna fortsatt kommer vara en aning abstrakta för flertalet.A ArneTW skrev:
Nä, jag tror Miljöpartisterna får nog snart ytterligare en ide om att klämma åt privata skogsägare med krav om återställning av våtmark oavsett hur mycket virkesproduktion som skapats av dikningen har bidragt som kolsänka.D djac skrev:Jag tror det är svårt att hitta någon som är engagerade i alla områden överallt, så tror jag att det kommer fortsätta vara och en del kommer nog fortsätta fokusera på bilar medan andra kommer välja ett annat område. Dock är bilen så synlig att jag misstänker att den kommer fortsätta få stor uppmärksamhet, medan de norrländska torvmarkerna fortsatt kommer vara en aning abstrakta för flertalet.
/ATW
Jag tror man kan negligera MP i detta, läste en artikel om förväntade påtryckningar från EU och det verkar kunna bli värre.A ArneTW skrev: