297 114 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Du har ovanligt hög körsträcka.wildeside skrev:Vi kör 8000-12000 mil per år med bilarna, reparerar det mesta själva iof.
Men att leasa en bil för dom milen är inte billigt det kan jag lova, så för våran del lönar det sej att köpa några år gamla bilar och köra skiten ur dom.
Det är fantastisk vilket andra hands värde även en gammal bil kan uppbringa vid försäljning så länge dom är ny besiktigade och påställda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trenden är dessutom minskande
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp det vet jag och anpassat ägandet efter det.D djac skrev:
Det är företagsbilar och det är inte bara jag som kör, men jag snittar ungefär 6000-8000 mil per år.
Långa resor så det blir många mil per dag.
Så det där med bilsemester finns inte i min värld
Detta visade ju på en hel del..wildeside skrev:
Att vissa bara glor där de står..
som ni sagt till mig..
konstigt.. det är ju så ni debatterar... efter ert semester åkande.. landsbygden med alla arbetsresor existerar inte för er...
Och då duger en sådan där bil som Skellefteå kraft har i sin reklam
Sedan om man undviker bilskrotarna som tar nästan lika mycket för sina delar som vissa firmor tar för nytt så blir det ännu bättre..MathiasS skrev:
Inte helt självklart.MathiasS skrev:
Jag har kört hyrbil i år så billigt som 13,70kr/mil inkl allt i år.
Kia Hybrid weekendhyra: 580kr
Bränsle: 860,28kr (51.38l bensin)
Sträcka:1055km
Har statistik på 60 hyrtillfällen.
Nåja, jag tycker det är ganska rimligt att utgå från "normalen" i en diskussion, att det finns de som kör nära noll och de som kör otypiskt mycket trodde jag att alla kunde föreställa sig själv.Maskintok skrev:
Det som jag fann oväntat var att Stockholmarna körde längst i landet, det är ju inte riktigt den bilden man får i debatten?Maskintok skrev:
"normalen"D djac skrev:
Jo jo nog för att jag är annorlunda..
Men att utgå från Stockholm och andra städers bil åkande liknande i övriga frågor..
är inte normalen.. det är hemmablindheten...