3 336 505 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Min app klagar på att 3V knappcellen är tom men spänningen på den ligger på över 3V när jag mätte upp den. Ställde upp GLL 3-80 CG bedvid min gamla PLL 360 skiljde 5mm upp i en änden och 5mm ner i andra mot 3m vägg 4m bort. Var nog dags att köpa ny laserJ Jowl skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Slog till på ett par sverigemejslar, högst oklart varför då jag inte har direkt dåligt med mejslar som det är idag och jag normalt inte föredrar Sverige-brandade produkter.
Det är väl vad det är och kan väl (delvis) rättfärdiga med att kapsylöppnaren torde vara en självklar sak vid midommarlunchen…
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl vad det är och kan väl (delvis) rättfärdiga med att kapsylöppnaren torde vara en självklar sak vid midommarlunchen…
/U
Diamanter är mannens bästa vän
kvartstums spännhylsa från Bosch servicesida och diamanterna från Amazon. Den lilla påsen innehåller två diamantfräsar som jag tänkte använda till försänkningar i kalkstensbänkskiva. Diamantpolerskivorna likaså.
Logga in
Skapa konto
kvartstums spännhylsa från Bosch servicesida och diamanterna från Amazon. Den lilla påsen innehåller två diamantfräsar som jag tänkte använda till försänkningar i kalkstensbänkskiva. Diamantpolerskivorna likaså.
mycket intresserad av att höra hur du upplever diamantskivan. Undrar hur de har gjort för att undvika problemet att diamanterna vill förenas med järnet som normalt är anledningen till att man inte vill kombinera diamanter, järn och hög temperatur.nanowire skrev:
Jag har använt diamatskivor, Lenox 125 mm, i ett par år och det är finemang. Skulle tro denna är bra också, kanske till och med legotillverkas av Lenox? Håller riktigt länge men avverkar lite långsammare. Men det kompenseras nog hastighetsmässigt av att en slipper byta skivor eller använda skivor som blivit små. Särskilt till plåt gillar jag dom. Sen är väl också risken att spränga en skiva i stort obefintlig.Daniel_N skrev:
Logga in
Skapa konto
De skär relativt svalt, gissar att det hjälper. Jag har också undvikit att trycka på hårt i tjockare material så det inte blir för varmt.Daniel_N skrev: