A
J Jowl skrev:
Mycket bra! Tack för tipset!

Har inte fått tillfälle att testköra ordentligt än. Vet att blåtandsanslutningen fungerar fint iaf. :D
Min app klagar på att 3V knappcellen är tom men spänningen på den ligger på över 3V när jag mätte upp den. Ställde upp GLL 3-80 CG bedvid min gamla PLL 360 skiljde 5mm upp i en änden och 5mm ner i andra mot 3m vägg 4m bort. Var nog dags att köpa ny laser :)

Tack till @xxx.maws för tipset!
Bosch 12V 2.0Ah lithium-ion batterier på skrivbord med rörig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två batterier på 2Ah för att komplettera mina 9år gamla 1.3Ah som börjar bli lite trötta.
255kr styck gör det inte värt att byta celler i de gamla.

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
21:15 igår.

[bild]
09:15 idag

[bild] [bild]
Tack för tips. (y):cool:
Va fasen!!!
En till 12v skruvdragare??!

Music Man Music Man skrev:
Va fasen!!!
En till 12v skruvdragare??!
3,6V :cool:(y)

• Haha
Music Man
  • Laddar…
Dagens Amazonleverans
Öppnad kartong med Bosch verktyg, inklusive stativ för GLL 3-80 och borrset, på ett blommigt bord.
Skapa konto

Stativet t GLL 3-80 var det jag var ute efter men de andra sakerna fick följa med på köpet s a s :)

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Ny arbetsbänk och handverktyg från Bosch.
Skruvdragaren var dock riktigt kass

• Barns arbetsbänk med Bosch-tema, verktyg och en gul bygghjälm.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
maarkus1 och 17 till
  • Laddar…
S s97danl skrev:
Byt bits, syns hela vägen hit att den är trubbig. ;)

• Haha
  • Gilla
maarkus1 och 1 till
  • Laddar…
Det är en borrskruvdragare om jag får be. Har du ställt den i rätt läge?

• Haha
s97danl
  • Laddar…
Q
S s97danl skrev:
Var lyckades du få tag på tx180 bits :crysmile:

• Haha
s97danl
  • Laddar…
ullberg
Slog till på ett par sverigemejslar, högst oklart varför då jag inte har direkt dåligt med mejslar som det är idag och jag normalt inte föredrar Sverige-brandade produkter.
Förpackning med ett set av Wera skruvmejslar och en kapsylöppnare, designade med svensk flagga.
Skapa konto

Det är väl vad det är och kan väl (delvis) rättfärdiga med att kapsylöppnaren torde vara en självklar sak vid midommarlunchen…

/U

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Diamanter är mannens bästa vän
En Bosch spännhylsa och två förpackningar med diamantfräsar framför en DeWalt diamantpolerskiva på ett arbetsbord.
Skapa konto

kvartstums spännhylsa från Bosch servicesida och diamanterna från Amazon. Den lilla påsen innehåller två diamantfräsar som jag tänkte använda till försänkningar i kalkstensbänkskiva. Diamantpolerskivorna likaså.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Diamanter är mannens bästa vän
[bild]
kvartstums spännhylsa från Bosch servicesida och diamanterna från Amazon. Den lilla påsen innehåller två diamantfräsar som jag tänkte använda till försänkningar i kalkstensbänkskiva. Diamantpolerskivorna likaså.
mycket intresserad av att höra hur du upplever diamantskivan. Undrar hur de har gjort för att undvika problemet att diamanterna vill förenas med järnet som normalt är anledningen till att man inte vill kombinera diamanter, järn och hög temperatur.

Daniel_N Daniel_N skrev:
mycket intresserad av att höra hur du upplever diamantskivan. Undrar hur de har gjort för att undvika problemet att diamanterna vill förenas med järnet som normalt är anledningen till att man inte vill kombinera diamanter, järn och hög temperatur.
Jag har använt diamatskivor, Lenox 125 mm, i ett par år och det är finemang. Skulle tro denna är bra också, kanske till och med legotillverkas av Lenox? Håller riktigt länge men avverkar lite långsammare. Men det kompenseras nog hastighetsmässigt av att en slipper byta skivor eller använda skivor som blivit små. Särskilt till plåt gillar jag dom. Sen är väl också risken att spränga en skiva i stort obefintlig.
Vinkelslip med diamantskiva bland metall- och byggavfall på marken.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Undrar hur de har gjort för att undvika problemet att diamanterna vill förenas med järnet som normalt är anledningen till att man inte vill kombinera diamanter, järn och hög temperatur.
De skär relativt svalt, gissar att det hjälper. Jag har också undvikit att trycka på hårt i tjockare material så det inte blir för varmt.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
De skär relativt svalt, gissar att det hjälper. Jag har också undvikit att trycka på hårt i tjockare material så det inte blir för varmt.
Eller snarare inte inte köra längre stund på samma ställe, varmt kan det bli vare sig en trycker hårt eller löst

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.