K Kirre2 skrev:
Jag har nästan alltid haft två, men båda är privata. Den jag lade in bild på ovan, med knappar, att ringa på och en smartphone att göra allt annat på.
Tycker det är helt hopplöst att ringa på smartphonen, man bläddrar i listan och plötsligt ringer den upp nån man inte bett om och det går inte att få stopp på den. Sen är ju batteritiden inget att hurra för heller.
Här är en sak jag glömt bort, folk som tycker det är svårt att använda en så kallad smartphone :rofl:

Kanske behövs en separat datorminnestråd. Verkar inte vara mycket ni glömt, men finnas mycket att prata om som delvis är av begränsat intresse för oss andra.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
jonjoh och 18 till
  • Laddar…
Stefan H Stefan H skrev:
"Det är fel på datan" har man ju hört förut. Men inte så mycket längre. Ersatte väl "tryckfelsnisse" ett tag. Vem/vad kan vi skylla på nu? Dålig AI?
Kanske auto korrekt ? ;)

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Verkar inte vara mycket ni glömt, men finnas mycket att prata om som delvis är av begränsat intresse för oss andra.
Nu förstår jag inte?

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu förstår jag inte?
Jag tror detaljeringsgraden blev för hög och vi mindes för mycket. Tråden ämnar nog mera vara på nivån.

Jag har glömt att det fanns en jättestor klumpig dator där spelen var i 3 färger och gick i konstig hastighet... :)

Så får vi som kommer ihåg vad och varför hitta ett annat forum att ta detaljerna i. ;P

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Egentligen inte en sak som vi glömt bort -även om moppemodellen börjar kännas ålderdomlig.

Marknadsföringen -vänd till femtonåringar- från sextiotalet...

Retroaffisch av PUCH 67 mopeden, två tonåringar, pojke bjuder flicka på läsk, moped parkerad på lövfylld gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Huddingebo och 15 till
  • Laddar…
Har någon tagit upp bankboken än? Gult bankbok med transaktionsposter på vitt bord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Har någon tagit upp bankboken än? [bild]
Var det enklare med fullmakten på den tiden? SEB hade sjuka problem få igång fullmakt för mina barns ISK.

Hur många minns trasslet på telefonsladden?

Starkt trasslad sladd på en fast telefon, bredvid telefonens knappsats.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
mugatu och 15 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

[bild]
Det har ersatts av trasslet på VR-headset-kabeln. :p

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

[bild]
Var det verkligen nödvändigt att hitta en sådan nervpåfrestande bild. Jag får nervvösa r rycknin n gar r r;)

• Gilla
New_options och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Var det enklare med fullmakten på den tiden? SEB hade sjuka problem få igång fullmakt för mina barns ISK.
Jag har fortfarande ett konto hos Nordea med några kronors balans - kvarleva av en bankbok (postbankbok?) via posten som mormor öppnade för mig med mamma som förmyndare ca 1980. Jag försökte för många år sedan avsluta kontot men vägrade att ta följa Nordeas krav om att mamma skulle följa med mig, trots att jag sedan länge var myndig. Så fullmakter kanske inte var så enkla då heller.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Jag har fortfarande ett konto hos Nordea med några kronors balans - kvarleva av en bankbok (postbankbok?) via posten som mormor öppnade för mig med mamma som förmyndare ca 1980. Jag försökte för många år sedan avsluta kontot men vägrade att ta följa Nordeas krav om att mamma skulle följa med mig, trots att jag sedan länge var myndig. Så fullmakter kanske inte var så enkla då heller.
Jag hade bankbok mins jag, så mitt sparkonto på handelsbanken måste vara relik från det :D Dock bytte jag bank till SEB för 10 år sedan. Kanske löste sig då :D

• Gilla
16386
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Nu måste vi styra upp det här med hjälmarna. Bilhjälm:
[bild]
Tropikhjälm:
[bild]
Man kan se att man haft ridhjälmen som förlaga.

hsd hsd skrev:
Nu skyller alla på covid
Eller GDPR...
"Nej, du kan inte få ut denna information pga GDPR"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.