Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
M mickef skrev:
Kan du ge ett mått på covidvaccinens effektivitet?
Räcker det inte att härom veckan var det noll personer på IVA i stockholm och göteborg som var dubbelvaccinerade?

All statistik från FHM visar ju vad som händer när man vaccinerar en befolkning, räcker inte det?

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Som att sätta sig mitt i Göteborg o käka glass en sommardag? Ovaccinerad. :rolleyes:
Ja. Precis så. En vardagskväll med glest med folk. Avstånd, du vet. Eller inte vet, eftersom du skröt över att du knöddes på Smögenbryggan. Rent oansvarigt, men mycket Nissenslikt. Mycket snack och lite hjärna.

Staffans

BirgitS
M mickef skrev:
Kan du ge ett mått på covidvaccinens effektivitet?
Finns t.ex. i inlägg #1382 men också i andra inlägg under de senaste månaderna och i nyhetstråden förstås.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Eller hur, jag jamsar knappast med, men jag förlitar mig på trovärdiga forskare och läkare etc. då blir det självklart så att fler har liknande åsikter. Till skillnad från de som kör på hittepå och tror på diverse swebbtv profiler helt okritiskt.

Det är vidrigt att dra paralleller till nazioffer från andra världskriget, begriper du inte det själv så är det värre än jag trodde.

Det verkar snarare vara du som inte har en aning om vad du skriver när du drar sådana paralleller.
Så många ord, men inte ett enda svar. Ett typiskt inlägg från dig.

Staffans

BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:

Staffans
Kasta inte sten i glashus.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
Anonymiserad 407952 skrev:
Men vad är det ens för irrelevant argument? Alla människor har rätt att ta körkort oberoende av ens sjukjournal och privata information.
Alla har även rätt att vaccinera sig mot covid-10 oberoende av ens sjukjournal och privata information (vad nu det där sista har med saken att göra).

Med viss reservation. En del personer får inte ta körkort pga av sin sjukjournal eller liknande. T.ex. blinda. Det är alltså färre restriktioner mot att vaccinera sig mot covid-19 än det är att ta körkort.

Däremot har ingen rätt att köra bil utan körkort (på allmän väg) eller att smitta ner andra med covid-19. Jo, det sista har man i viss mån rätt till. Fördel ovaccinerade igen, alltså.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P
Anonymiserad 407952 skrev:
Det är svårt att säga. Naturligtvis tror jag att med tiden skulle pandemin ebba ut av sig själv, precis som alla andra tidigare pandemier. Så klart med många dödsfall som följd, vilket är olyckligt. Svår balansgång. Men jag hade önskat mer studier, mer oberoende studier allra främst, för att stärka tron på vaccinen och dess effektivitet och säkerhet och inga indirekta tvångsåtgärder. Jag tror de avskräcker mer.
Under tiden som dessa studier hade gjorts skulle väldigt många människor dö. Helt i onödan.
Vaccinen mot covid-19 är f.ö. minst lika mycket testade som de flesta andra vaccin.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:

Staffans
För det första svarade jag, att du inte begriper det är inte mitt problem.
Sedan är det ju märkligt att du har åsikter om huruvida någon svarar på frågor eller inte.

Du är inte direkt känd för att svara när du av naturliga skäl inte kan förklara dina konspirationsteorier och istället tar fram personangrepp och jämförelser med hemska Nazibrott.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
A Andy78 skrev:
Dom kommer kräva vaccinpass men inte i all evighet.
Det kan nog ta ett tag innan det kravet tas bort.

För 50 år sen fanns krav på vaccinering mot smittkoppor vid i stort sett alla resor utanför Europa. Aningen för att det land man skulle besöka krävde det eller för att Sverige krävde det vid hemresan.

Smittkoppor är utrotat sen tidigt 1980-tal, men det tog ett tag. Utrotningsprogrammet sattes igång sent 1950-tal.
Covid-19 kommer troligen aldrig att kunna utrotas.

• Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
P
tusenett skrev:
Alla kan inte få vad de vill. Vissa tycker kanske att *alla* får vänta med att gå på fotbollsmatcher eftersom de tycker vaccinpass är för långtgående för ändamålet. Andra tycker att enbart de som inte har covidpass ska avstå fotbollsmatcher för att de själva ska få gå på fotbollsmatcher och för att de inte tycker covidpass är någon stor fråga.
Att alla ska avstå från att gå på fotbollsmatcher tycker jag är en mycket svensk inställning (det finns säkert liknande i andra länder). Alla ska ha det lika dåligt och speciellt så ska de som är ansvarstagande avstå från de fördelar ansvarstagandet för med sig för att de oansvariga inte ska bli sura.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det kan nog ta ett tag innan det kravet tas bort.

För 50 år sen fanns krav på vaccinering mot smittkoppor vid i stort sett alla resor utanför Europa. Aningen för att det land man skulle besöka krävde det eller för att Sverige krävde det vid hemresan.

Smittkoppor är utrotat sen tidigt 1980-tal, men det tog ett tag. Utrotningsprogrammet sattes igång sent 1950-tal.
Covid-19 kommer troligen aldrig att kunna utrotas.
Kanske men det kommer flyta på som vanligt.
Covidpass eller krav på vaccinering kommer att upphöra om det har allt för stor påverkan på ekonomin negativt.

Staffans2000
A Andy78 skrev:
Kanske men det kommer flyta på som vanligt.
Covidpass eller krav på vaccinering kommer att upphöra om det har allt för stor påverkan på ekonomin negativt.
Nej nej. Är något infört, lär det bli kvar, länge.

Staffans

MathiasS MathiasS skrev:
Räcker det inte att härom veckan var det noll personer på IVA i stockholm och göteborg som var dubbelvaccinerade?

All statistik från FHM visar ju vad som händer när man vaccinerar en befolkning, räcker inte det?
Nej.

• Ledsen
remrag
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Jag ser att du stängt av möjligheten att se vilka inlägg du postat så jag orkar inte leta upp dina gamla inlägg för att se exakt vad du skrev. Att du jämförde med nazisterna räcker för mig, oavsett om någon annan gjort det innan.
Det finns en sökknapp högst upp på Forumsidan. Där man kan knappa in ett användarnamn och få en lista av alla inlägg där namnet förekommer.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Finns t.ex. i inlägg #1382 men också i andra inlägg under de senaste månaderna och i nyhetstråden förstås.
Jag har svårt att tolka siffrorna. Kan du bedöma graden av effektivitet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.