212 775 läst · 190 svar
213k läst
190 svar
Stor spindel inomhus
Vi har enormt många och stora husspindlar runt hel huset och garaget, på kvällarna hänger de i klasar. Varken svärmor eller min fru vågar sig ut i garaget eller runt huset när det är mörk.
Vid värmepumpen så är det så många och stora att avföringen som trillar ned på pumpen ser ut som fågeljakt!
Vid värmepumpen så är det så många och stora att avföringen som trillar ned på pumpen ser ut som fågeljakt!
Vanlig stor husspindel!Lindgrenski skrev:
om du är intresserad av spindlar och allt bra de bidrar med i ditt hem. Att de är ofarliga för människor då det i Sverige finns två inhemska arter som kan bita genom vårt skinn och orsaka klåda.Lindgrenski skrev:
Sök efter gruppen Spindelnätet på FB. Mycket kunnigt folk där
Såg en korsspindel spinna ett stort nät utanför trappen här om veckan. Den var obekvämt stor och såg nästan exotisk ut, tills jag lade märke till korset på ryggen.
Tyvärr var det ingen linslus så bilden blev sådär.
Tyvärr var det ingen linslus så bilden blev sådär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha vi hade med gott om dessa men vår knasiga hund tycker om att jaga o äta dem, o silverfiskar o allt som rör sig, så nu finns inget av dem i huset längre (hunden får mycket hundmat med ;-):-D)F Farzan skrev:Vi hade gott om husspindlar i källaren förut. Några riktigt stora och fina. Sedan skaffade vi två katter och spindlarna försvann. Det visade sig att katterna gillade att äta dem.
Det är dock ingen lösning jag skulle rekommendera för den som vill bli av med husspindlar...jag föredrar spindlarna, faktiskt, eftersom de varken skiter under soffor, pinkar på folks skinnstövlar, klöser sönder möbler eller jamar när man försöker sova.
Om man skaffar svarta änkor, kan de ta kål på katterna?
Man ska lära barn vad som är farliga spindlar. Såna finns inte i Sverige. Jaktspindlar finns i Sverige, de som inte gör nät. Kvinnor ska enl. tradition skrika när de ser råttor och skogsmöss och spindlar. Ta ungen på lite fobiträning, gå på Skansen och klappa Tarantella.Anna_H skrev:
Jag läste artiken om att Jaktspindeln kan bitas. Jag har varit sambo med Jaktspindlar i 25 år och de är skygga för människan. Mina hette Imse och Vimse. Katten tog dem men det kom ersättare snabbt. Det är iaf. tecken på att man bor i ett friskt hus!Tobbe.A skrev: