817 790 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Roger skrev om barn i största allmänhet.harry73 skrev:
"Framför allt" innebär ju även barn över 12 år. Naturligtvis blir allt ett mindre antal när man begränsar sig till bara fyra årskullar, det gäller ju både problem pga. sjukdom och problem pga. vaccin.
Men vaccinering av ytterligare några årskullar barn gör att risken för mindre barn att insjukna minskar eftersom risken att äldre barn smittar yngre syskon minskar. Även om man tydligen inte har vägt in det i beslutet så är det ju bra ändå.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Det där har ju redan diskuterats i tråden och att något hände för flera årtionden sen innebär inte att det fortfarande händer eftersom man sen dess har förbjudit en massa av det.Roger G Olsson skrev:Är det inte lustigt att John Virapen, chef för läkemedelsbolaget ELI LILLY i Sverige, skrev en bok om hur han mutade svenska experter med pengar för att göra otillåtna barnmediciner tillåtna. Och att den professor han mutade med 100'000 under bordet på en restaurang i Göteborg belönades med en plats i Socialstyrelsen EFTER att John skrivit boken och avslöjat honom. Det säger mycket om "vårdetablissemanget" i Sverige. Men det är likadant över hela världen.
Lös om den hänsynslösa korruptionen inom "hälso"vården.
[länk]
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 643 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 643 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Nu har jag ingen erfarenhet av IVA, men jag har erfarenhet av BIVA (motsvarigheten för barn). Efter en operation av hjärtat hamnade barnet hos BIVA. Hade det varit fullt så hade man inte kunnat genomföra operationen.M mickef skrev:
Jag gissar att detsamma gäller IVA och mer än hjärtoperationer och är det korrekt så skulle jag påstå att en överlastad IVA påverkar mycket mer än bara personalen just där. Dessutom har man fått ta personal från andra avdelningar så även där påverkas det. Med andra ord, mycket mer av vården påverkas än bara IVA-personalen.
Jag vet att tålamod, är en dygd. Men att gång efter annan upprepa samma sak för samma person, som likt ett litet barn ständigt upprepar -"varför", blir lite tjatigt i längden. Det underlättar inte heller att det dyker upp likasinnade som befinner sig i "kiss-och-bajsåldern" som känner sig manade att försvara sin själsfrände.F fsn skrev:
På rörmokarskolan samlades ett gäng vinddrivna killar, som nästan alla hade glidit igenom skolåren utan att lära sig något alls.
Så i de teoretiska basämnena fick lärarna börja på lågstadienivå. Men tack vara att de skulle bli rörmokare och inte civilingenjörer, gick det bra för de allra flesta.
Min gissning är att det inte var det du sökte svar på, utan att du bara ville vara vulgär i största allmänhet, likt du var i grannpökartråden? Eller?
Staffans
Åh nej! Och jag som är vaccinerad mot både TBE och Polio och Hepatit A mm, - hur länge måste jag sitta i karantän då?J jonatown skrev:”all vaccinated people must quarantine over the winter months or risk serious illness.
Perronne specializes in tropical pathologies and emerging infectious diseases. He was Chairman of the Specialized Committee on Communicable Diseases of the High Council of Public Health.
Confirming the rapidly deteriorating situation in Israel and the UK, the infectious disease expert stated: “Vaccinated people should be put in quarantine, and should be isolated from the society.”
He went on to say: “Unvaccinated people are not dangerous; vaccinated people are dangerous for others.
It’s proven in Israel now – I’m in contact with many physicians in Israel – they’re having big problems, severe cases in the hospitals are among vaccinated people, and in UK also, you have the larger vaccination program and also there are problems.”
The current working group on the COVID-19 pandemic in France was reported to be “utterly panicked” on receipt of the news, fearing pandemonium if it follows the guidance of the experts.
Israeli doctor Kobi Haviv told Channel 13 News: “95% of seriously ill patients are vaccinated. Fully vaccinated people account for 85-90% of hospitalizations. We are opening more and more COVID branches.
The effectiveness of vaccines is declining or disappearing.”
NB “ Any booster Jab will make this 10 X worse !!
Please share to as many people as possible.
I’m sure this won’t get on mainstream media but we have to somehow get this info out... the Vacc don’t work, therefore Vacc passports are obsoleted.
[länk]
Immunization expert: ‘Unvaccinated people are not dangerous; vaccinated people are dangerous for others’
AMERICASFRONTLINEDOCTORS.ORG
Immunization expert: ‘Unvaccinated people are not dangerous; vaccinated people are dangerous for others’
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 643 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 643 inlägg
Nej, inte alls. Jag var mer ute efter att visa att du i det mesta saknar adekvat utbildning för att ens kunna ta till dig det som i stort beskrivs här.Staffans2000 skrev:Jag vet att tålamod, är en dygd. Men att gång efter annan upprepa samma sak för samma person, som likt ett litet barn ständigt upprepar -"varför", blir lite tjatigt i längden. Det underlättar inte heller att det dyker upp likasinnade som befinner sig i "kiss-och-bajsåldern" som känner sig manade att försvara sin själsfrände.
På rörmokarskolan samlades ett gäng vinddrivna killar, som nästan alla hade glidit igenom skolåren utan att lära sig något alls.
Så i de teoretiska basämnena fick lärarna börja på lågstadienivå. Men tack vara att de skulle bli rörmokare och inte civilingenjörer, gick det bra för de allra flesta.
Min gissning är att det inte var det du sökte svar på, utan att du bara ville vara vulgär i största allmänhet, likt du var i grannpökartråden? Eller?
Staffans
Men du gled i vanlig ordning undan frågan, hade du en ”rökfri” skolgång?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Vissa av de nöjer sig inte bara med att vara "klimatforskare", de är också "experter" på vaccin, som Lars Bern.R RoAd skrev:
För mig är det inget problem att folk själva utnämner sig till experter och hävdar att de som arbetat med frågorna i 20+ år har fel, trots att de själva knappt förstår 10% av det de talar om. Problemet blir när andra människor ser dessa självutnämnda experter som kunnigare än alla andra med mycket, mycket mer erfarenhet.
Jag funderar på hur dessa anhängare tänker. Alla människor är duktiga på något, iallafall duktigare än de flesta. Om man är duktig på motorer och det kommer någon och påstår en massa saker om motorer som man vet inte är korrekt, ja då ignorerar man personen.
Är man istället duktig på fiske och någon som aldrig sett fiskeutrustning i hela sitt liv kommer och förklarar hur det ska göras så är det samma sak där, man ignorerar personen.
Däremot när det gäller vaccin, klimat eller något annat som man inte är duktig på (för handen på hjärtat så är nog ingen i den här tråden vaccinexpert på riktigt) ja då väljer man helt plötsligt att lyssna på personen utan erfarenhet istället för den med erfarenhet. Märkligt.
Du som inte litar på någon då antar jag att du inte heller litar på dina bekantar eller veterinär eller läkare heller? Korrekt? Då undrar jag vad för du förmedlar och sprider sådant som dem har sagt? För då tror du ju inte själv att dessa påstående är korrekta ? Är det så smart och sprida det då tycker du?Staffans2000 skrev:
Men hur gör man när det dyker upp en välutbildad bilmekaniker eller "tekniker" som de nu heter och kommer med råd, du som amatör, vet är fel?Fairlane skrev:Är man istället duktig på fiske och någon som aldrig sett fiskeutrustning i hela sitt liv kommer och förklarar hur det ska göras så är det samma sak där, man ignorerar personen.
Däremot när det gäller vaccin, klimat eller något annat som man inte är duktig på (för handen på hjärtat så är nog ingen i den här tråden vaccinexpert på riktigt) ja då väljer man helt plötsligt att lyssna på personen utan erfarenhet istället för den med erfarenhet. Märkligt.
Det har hänt mig flera gånger innom olika områden.
Lika konstigt var det när Geisecke presenterades som en fristående expert, trots att han var allt annat än det. När han dessutom säger att man inte smittar utan symtom, blir det än värre!
Så vem skall man tro på?
Staffans Eriksson
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Det där var inte ett svar på det som Krux frågade om. Försöker du dig på en halmgubbe?Staffans2000 skrev:Men hur gör man när det dyker upp en välutbildad bilmekaniker eller "tekniker" som de nu heter och kommer med råd, du som amatör, vet är fel?
Det har hänt mig flera gånger innom olika områden.
Lika konstigt var det när Geisecke presenterades som en fristående expert, trots att han var allt annat än det. När han dessutom säger att man inte smittar utan symtom, blir det än värre!
Så vem skall man tro på?
Staffans Eriksson
En gång skrev du att jag skulle påminna dig om att du inte hade svarat på en fråga till dig och då kan du även se inlägg #4600