826 019 läst · 17 905 svar
826k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Så din maxim är ungefär: på'n igen?Staffans2000 skrev:Jodå. Värst var det när jag och en kompis kapsejsade med min Trissjolle en mycket blåsig dag. Vi satt och försökte hålla oss fast i ingenting och det gick sådär. Båten drev länge och längre ut till havs, men när vi nästan givit upp hoppet om att överleva, kom från ingenstans två fiskargubbar i en snipa.
Bla. därför är jag mycket mån om mitt liv och väl medveten om min förgänglighet.
Därför avvaktar jag lite med vaccinet.
I så fall skulle det kanske förklara din ovilja att vaccinera dig.
Artikelförfattarna jämför att inte vaccinera sig med att klättra upp på ett högt berg i dåligt väder, eller att inte ha brytt sig om att ha på sig flytväst eller säkerhetsbälte, men de glömmer att bergsklättring, båtåkande utan flytväst eller bilåkande utan säkerhetsbälte mycket sällan utsätter andra människor för fara.V växelventil skrev:
F.ö. så passar vägran av vård till vaccinmotståndare ganska bra in på punkt 10 av Umberto Ecos 14-punktersdefinition av fascism.
Redigerat:
Nej, jag tror snarare att det beror på viss okunskap om ärans och hjältarnas språk.Staffans2000 skrev:Det beror nog på att läkemedel överlag både benämns och stavas på alla möjliga sätt, liksom "medicinska" termer i allmänhet. Se. MediCin. Redan där kom ett C. Sedan har vi Kardiolog. Eller är det en Cardiolog. Du ser!
Sjukvården formligen dryper av möjliga C:n. Så, hade du inte varit en vän av konspirationsteorier, skulle du säkert sett det jag ser.
Redan i ingressen blir det fel.harry73 skrev:
"Barn bör vaccineras mot covid-19. För deras egen skull, anser Folkhälsomyndigheten. Men bevisen för att barn som grupp har så stor medicinsk nytta av vaccinerna att det motiverar en massvaccination är svaga".
Om någon bör vaccineras för sig egen skull så handlar det inte om att vaccineras för att man är del av en grupp.
Risken för att ett barn som har fått covid-19 att drabbas av komplikationer (t.ex. postcovid) är inte noll.Roger G Olsson skrev:
Hur stor är den risken?