Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
R
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du är en riktig lustigkurre, för gång på gång har jag upprepat att jag inte litar på någon. Men då krävs det en rökfri skolgång:D för att förstå det, och den döljer du inte särskilt väl.

Staffans
Så du anser att du kan bättre än alla andra i detta ämne? Din studieskuld måste vara rekordstor!

Fast vi hade i.o.f.s några "klimatforskare" för ett par år sedan som kanske utmanar dig.

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Redigerat:
K
Här du verkligen gjort din hemläxa?

Staffans
Undvik bara att svara på frågor du tycker är jobbiga det säger mig tillräckligt

Staffans2000
P pmd skrev:
Det har du kanske rätt i, men det är en god bit på väg.
Knappast. Det var inget svar alls.

Staffans

Staffans2000
K Krux skrev:
Varsågod.

Om du är för lat för att gå tillbaka till ursprungsfråga, få du skylla dig själv.

Staffans

K
Varsågod.

Om du är för lat för att gå tillbaka till ursprungsfråga, få du skylla dig själv.

Staffans
Haha visst. Tur att du är så duktig som undviker allt jobbigt

Nissens
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Är det inte lustigt att John Virapen, chef för läkemedelsbolaget ELI LILLY i Sverige, skrev en bok om hur han mutade svenska experter med pengar för att göra otillåtna barnmediciner tillåtna. Och att den professor han mutade med 100'000 under bordet på en restaurang i Göteborg belönades med en plats i Socialstyrelsen EFTER att John skrivit boken och avslöjat honom. Det säger mycket om "vårdetablissemanget" i Sverige. Men det är likadant över hela världen.

Lös om den hänsynslösa korruptionen inom "hälso"vården.
[länk]
Ja det ser illa ut, men steget från det är långt till att muta alla institut jorden runt och alla sjukhus så att de inte rapporterar ev. Biverkningar. Tvärtom, så har ju vissa biverkningar uppdagats och man styr om vaccinstrategierna efter det.

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Artikelförfattarna jämför att inte vaccinera sig med att klättra upp på ett högt berg i dåligt väder, eller att inte ha brytt sig om att ha på sig flytväst eller säkerhetsbälte, men de glömmer att bergsklättring, båtåkande utan flytväst eller bilåkande utan säkerhetsbälte mycket sällan utsätter andra människor för fara.

F.ö. så passar vägran av vård till vaccinmotståndare ganska bra in på punkt 10 av Umberto Ecos 14-punktersdefinition av fascism.
Den övervägande uppfattningen bland vaccinförespråkarna verkar vara att ovaccinerade utsätter vårdsystemet för "fara" möjligtvis även vaccinerade men vårdarna på IVA verkar vara de största offren.

Nissens
K Krux skrev:
Den strategin har @Staffans2000 använt länge. Det blir svårt att försvara konspirationer och vaccinskräck och det är enklare att hoppa över frågorna, och konstatera att alla som inte är vaccinmotståndare är korkade..

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nu ljuger du igen. Eller är det, det med dina lässvårigheter?
Som de läskunniga redan förstått, är jag kritisk mot alla källor.
Ibland är du så korkad att jag misstänker att du lurat skjortan av mig genom att låtsas agera som du gör.:D:p

Staffans
Sorry Staffan, men detta håller inte. Jag ser inte att du är kritisk mot några källor alls. Att vara källkritiskt handlar om att faktagranska vad som sägs, inte att misstro allt eller tycka att "allas åsikt är lika mycket värd". Först trodde jag att du skojade lite med oss i denna och andra frågor bara för att vara en rolig (och ibland nyttig) motpol till den gängse uppfattningen, men med covid-frågan på bordet har det blivit tydligt att du faktiskt inte har förmågan att särskilja total rappakalja från välgrundad information och givet detta förstår jag inte varför forumet fortsätter att diskutera med dig - det leder inget till eftersom det alltid finns någon ny galen "sanning" eller "åsikt" som måste hållas för ett rimligt alternativ till sanningen. Du måste ju själv känna att din egen argumentation gått helt över styr när du inte kan bottna en enda fråga du ger dig in i.

Till er andra. Lägg ner nu. Denna diskussion drar bara till sig fler tomtar som sprutar ur sig propaganda för något de själva inte har en aning om vad det är.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 18 till
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Den strategin har @Staffans2000 använt länge. Det blir svårt att försvara konspirationer och vaccinskräck och det är enklare att hoppa över frågorna, och konstatera att alla som inte är vaccinmotståndare är korkade..
Jo jag vet har sett det länge. Lika så försöka tramsa bort allt som inte talar för hans åsikter. Allt som jag sett talar sitt tydliga språk risken för biverkningar vs risken vid covid så är sjukdomens risk mycket mycket större. Och vaccinet har genomgått alla tester som krävs som alla vaccin går igenom och klarat det så jag ser inte problemet ? Men visst vill man hellre va egoistisk så är det väl så bara.

• Gilla
  • Haha
linneac och 7 till
  • Laddar…
F
Då blir ditt inlägg än mer obegripligt.

Staffans
det är nog då att du saknar begåvning och skolning nog att förstå det.

• Gilla
Krux
  • Laddar…
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Tog väll ganska lång tid att utveckla narkolepsi efter svininfluensavaccin? Det sprutade jag inte heller i mina barn, gjorde du?
Man kan bli allvarligt sjuk av många saker, är de några fler nödgodkända läkemedel vi ska ge våra barn förebyggande?
Men som sagt alla gör som dom vill.
Som andra redan har skrivit att få narkolepsi efter vaccineringen mot svininfluensa kom inom några veckor. Man kunde även få narkolepsi efter att ha blivit sjuk i svininfluensa.

Inget covidvaccin har någonsin varit nödgodkänt i Sverige.

Två uppenbara fel i ett så kort inlägg betyder nog att du behöver läsa på mer.

• Gilla
Jotsat och 7 till
  • Laddar…
F
Du är en riktig lustigkurre, för gång på gång har jag upprepat att jag inte litar på någon. Men då krävs det en rökfri skolgång:D för att förstå det, och den döljer du inte särskilt väl.

Staffans
Hade du en ”rökfri” skolgång på rörläggarskolan och var det där du lärde dig hur man blir ett rövhål eller är det medfödd talang?

• Gilla
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Bra fråga! Jag har faktiskt ingen aning. Förstår du att det skadar mitt förtroende för vården när barnläkarföreningen försöker rekommendera vaccination av barn utan att de kommer med bra underbyggd underlag?
Har du undersökt om barnläkarföreningen har skrivit en förklaring?

Det verkar i alla fall som att Fohm under nästa vecka kommer med ett dokument som förklarar hur de har kommit fram till sin åsikt.

Har du kollat upp något om hur Norge har resonerat inför sitt beslut?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.