817 395 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jag tänkte att ju fler som vaccinera sig så minskar risken att jag ska få corona igen eftersom jag redan har v haft covid 19 och tror många tänker som mig.Sedan började rapportera strömma in om att vaccinerade smittar och den rapporten som dom 3 svenska forskare kom fram till att man har mätt i folksamlingar och där över 90% var vaccinerade så forsatte smittan öka och då är det nästa omöjligt att få flockinummitet. Mao kommer vi leva med smittan i många år om vi överhuvudtaget blir av med detta virus så finns det ingen anledning att inte vaccinera sig.Tycker mest synd om äldre samt dom som inte har så starkt immunförsvar är sårbara mot detta virus.
Det övergår mitt förstånd vad klimat o veggissar har med detta att göra.harry73 skrev:
O jag försöker inte "övertala" nån anti att vaccinera sej. Det finns andra på Internet jag lägger min energi på! som tex Flat Earth men när jag är klar med dom så kommer jag efter dej
Tänk innanför boxenkäkar vegetarianer korvK Keld skrev:
Tjena, du tror att vårdpersonalen strävar efter att jobba häcken av sig?P Pin skrev:
Du tror att fhm inte hade funnits utan pandemin?
Du tror att vårdpersonalen fejkar att det är nästan bara ovaccinerade som hamnar på iva numera? Du tror att alladessa institutioner världen över manipulerar sina forskningsrapporter?
Tror du på tomtar och troll också? Näcken?
Nu måste jag dra slutsatser här, men OK.V växelventil skrev:
Du måste mena att kvällstidningarna skriver att nästan alla som hamnar på IVA är ovaccinerade, och du tror att ovaccinerade inte hör till de som är intresserade av att gå och titta på bandy?
Jag ser själv inte riktigt att korrelationen är säkerställd.
Läs igen så kommer du på detB b8q skrev:
Det var inga krav. Det var rekommendation och frivilligt.tusenett skrev:
Vi får hålla oss till fakta när vi skriver.
Du är ute på fel spår. Kan ju inte avslöja för förra gången fanns det folk som som tyckte min fru inte höll på tystnadsplikten så hoppas du förstår. Om jag säger så här jag skulle bli väldigt förvånad om man såg dessa på en bandymatch och mer förvånad om dessutom käkade korv.B b8q skrev: