817 816 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 644 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 644 inlägg
Du kan ha helt rätt där. Men baserat på inlägg #2836 så måste du hålla med om att det kan vara Alzheimers eller nån form av demens?P pmd skrev:Att svälja riktigt jävla långsökt propaganda från illasinnade element har knappast så mycket med begåvning att göra. Begåvning brukar användas som en beskrivning av fallenhet för en färdighet. Det har knappast heller så mycket med intelligens att göra. Intelligens är ett mycket luddigt begrepp och brukar ofta definieras operationellt vilket gör att det kan spreta mycket.
Det har mer med utbildning och bildning att göra. Den som är dåligt utbildad har brist på kunskaper och den som är obildad har bristande förmåga att föra resonemang baserat på andras (och egna, förvisso!) erfarenheter.
Det duger inte att skälla ut folk för att de är outbildade och obildade. Det är sällan deras eget fel.
Jag förutsätter att det råder konsensus angående obildad samt uppenbarligen obildbar.
Aha!P pmd skrev:
Men varför tyckte då Nissens att det var de modiga som vaccinerade sig och inte tvärs om?
Tyvärr skall jag jobba imorgon, så det blir ingen öl ikväll. Däremot har jag förhoppningsvis all tid i världen för att i avskildhet strosa uppför en glest befolkad Aveny och inmundiga den delikata glassen, ensam på en parkbänk. Ingen Smögenbryggeträngsel, här inte.
Staffans
Vi ska inte heller förringa mässlingsvaccin. Enligt Unicef har mässlingsvaccin räddat livet på cirka 20 miljoner barn mellan 2000 och 2015.harry73 skrev:
Churchill använde f.ö. whisky som profylax. Jag vet inte om han började med det redan innan spanska sjukan härjade men han klarade sig från den åtminstone.P pmd skrev:
Originalet!Staffans2000 skrev:
Man kan nog inte bli vaccinerad mot den här musiken, och det är väl för väl.
Njae, jag förstår inte referensen till Doris tillräckligt bra för att kunna avgöra det.F fsn skrev:
Obildbar är mer av ett skällsord än en objektiv beskrivning. Jag tror inte att det finns någon som är helt obildbar. Alla kan lära sig mer. Det är mest en fråga om vilja och möjligheter. Alla är förvisso inte motiverade att lära sig mer, men jag tror att det mer beror på vår erbarmligt dåliga skola än några medfödda egenskaper.
Som helvaccinerad är risken ypperligt liten att belasta sjukvården om man skulle få infektionen.Staffans2000 skrev:Aha!
Men varför tyckte då Nissens att det var de modiga som vaccinerade sig och inte tvärs om?
Tyvärr skall jag jobba imorgon, så det blir ingen öl ikväll. Däremot har jag förhoppningsvis all tid i världen för att i avskildhet strosa uppför en glest befolkad Aveny och inmundiga den delikata glassen, ensam på en parkbänk. Ingen Smögenbryggeträngsel, här inte.
Staffans
Som ovaccinerad skulle ingen med minst normalbegåvning sätta sig bland folk på avenyn och käka glass. Risken är att man tar en vårdplats från någon som inte valt att öka risken att hamna där…
Oansvarigt att som ovaccinerad röra sig i trängsel på det viset. Men ingen i tråden är väl förvånad…