Tack för tipsen! Nöjer mig ändå med den klenare varianten då jag har ett gäng 18V till allt annat, så jag kan inte motivera ett dyrare inköp.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
För 400:- till får du 12V-35FC, starkare och borstlös, med 2x3.0Ah istället för 2.0Ah som är med i 12V-15FC.
Dock är den slut på många ställen.
Finns dock för dryga 500:- över den du länkar till i Sverige:
[länk]
Den billigaste som prisjakt hänvisar till där, från duabhuset, är felkategoriserad. Den har bara ett vanligt chuck och inte de flertalet specialarna. Nästa som är "rätt" modell, från proshop kostar 2679:- så då är man uppe på +823:-

• Gilla
Edvuld och 1 till
  • Laddar…
J Jsson83 skrev:
Den billigaste som prisjakt hänvisar till där, från duabhuset, är felkategoriserad. Den har bara ett vanligt chuck och inte de flertalet specialarna. Nästa som är "rätt" modell, från proshop kostar 2679:- så då är man uppe på +823:-
Du har så rätt, minns nu att jag kollade och tror det blir billigare att köpa 12v-35fc med chuckarna men UTAN batterier och laddare, och sedan lägga till ett set med laddaren och 2x3.0Ah accar, även om det inte var många kronor det skiljde. :cool:

Jag har också en 12V-15FC som jag är nöjd med, inge snack om den saken.
Värt att notera att -35FC varvar 1750 mot -15FC´s 1300rpm.

Redigerat:
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
T
FredrikR FredrikR skrev:
Slut där ;)
Ja men den går fortfarande att köpa där för det priset, även om den levereras senare :)

• Gilla
Edvuld
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Ja men den går fortfarande att köpa där för det priset, även om den levereras senare :)
Jag har lite varor från Amazon som legat beställda i 9 månader nu. Finns stor risk att man inte får något när man beställer något som inte finns i lager hos dem. Bättre att beställa utan laddare/batteri om det finns i lager. Och sedan ta batterier separat eller annat kit.

• Gilla
D-bug
  • Laddar…
T
S sjoelund skrev:
Jag har lite varor från Amazon som legat beställda i 9 månader nu. Finns stor risk att man inte får något när man beställer något som inte finns i lager hos dem. Bättre att beställa utan laddare/batteri om det finns i lager. Och sedan ta batterier separat eller annat kit.
Som tur är slipper jag vänta så länge. Nu är den påväg :).

• Gilla
hydrolift och 4 till
  • Laddar…
A
F fsn skrev:
är det verkligen det? Jag köpte 230 slipen. Ingen mjukstart, den lösa centreringsbrickan som slipskivan vilar på var tjockare på ena sidan, skivan vobblade typ 1cm. Hela maskinen andas lågprisbudget. Åkte tillbaka till Hornbach efter 10 minuter. Har man använt en riktig 230mm så känner man att detta är budget söder om vad som är ok. Tyvärr, för jag har inte råd att köpa den jag är van vid.
du har nog haft otur , vi har ett sånt paket på jobbet sen ett år utan bekymmer och den går i armering/tegel/betong och har gått avsevärt fler timmar än den Hilti vi förstörde innan .
Är såpass nöjd att jag handlade ett själv när lilla 125:an dog i fjol för pengen är jag mer än nöjd och mjukstart är bara i början man saknar , för hemmabruk behöver man ingen värstingmaskin men du hade nog fått ett måndagsex

Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu är det 2 dagar kvar på Dewalt Dammsugaren på Jula. Är den värd 1300kr eller ska man satsa på en Kärcher WD6 för 2100kr på Amazon?

[länk]
Jag skulle köpt en wd6 , men tänk på att du "måste" köpa förlängningsslangen till den också.

Finns det någon bra browser för att översätta.
Jag är för dålig på tyska. Verkar som Alternate skickar till Sverige, men det står ingen frakt när man kommer till slutet, medans det verkade vara frakt inom Tyskland? :thinking:

Jag är för dålig på tyska. Verkar som Alternate skickar till Sverige, men det står ingen frakt när man kommer till slutet, medans det verkade vara frakt inom Tyskland? :thinking:
Tror tyvärr inte dom gör det. :(
Följande länder levererar dom till.
Skärmdump från Alternate.de som visar en lista över länder med flaggor och motsvarande nationella webbadresser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ofta får man lägga prylen i kundvagnen och fylla i adress för att man ska få fram frakten.
Kan kolla lite.
Återkommer...

Edit:
Väljer du handverkerplus.de tycks det kosta €179 (med frakt till Sverige).
Vågade inte trycka på "beställ" men dom verkade acceptera min paypal-adress - vilken är svensk.

Redigerat:
F
mickesundström skrev:
du har nog haft otur , vi har ett sånt paket på jobbet sen ett år utan bekymmer och den går i armering/tegel/betong och har gått avsevärt fler timmar än den Hilti vi förstörde innan .
Är såpass nöjd att jag handlade ett själv när lilla 125:an dog i fjol för pengen är jag mer än nöjd och mjukstart är bara i början man saknar , för hemmabruk behöver man ingen värstingmaskin men du hade nog fått ett måndagsex
Jag hade som sagt en kompetent maskin tidigare och detta var skit i sammanhanget. Vad man behöver hemma har nog rätt mycket att göra med hur, och famförallt hur mycket man använder maskinen. Jag körde väldigt mycket 230mm kap under den perioden och skillnaden märks. Acceptera att det är en budgetmaskin och försök inte inbilla nån att den skulle matcha eller tom vara bättre än motsvarande storlek på en Hilti, det är långt ifrån trovärdigt.

• Gilla
Björn Smedsgård
  • Laddar…
Gäller Hornbach prisgaranti om varan hos konkurrenten inte finns i lager? För isåfall går det att prismatcha WD6 på tretti.se

Borde bli 1745kr på Hornbach isåfall

Säger någon ja så beställer jag :crysmile::love:

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.