1 135 664 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Det här får mig att tänka på gubbar med bälteshölster och Jabra/plantronics-bluetooth snäcka Dessa ser man än idag!Hep skrev:Jag hade i slutet av 90-talet ett par kollegor som hade mobilerna i axelhölster. Gissar att det var en önskan att vara lite som Sonny Crocket, fast tio år försent och väldigt mycket mindre macho.
Både kollegorna, deras hölster och mobiler fanns med bland saker jag helt glömt bort, tills den här tråden fick dem alla att komma tillbaka.
Ja, sådan hade man! Jag hade faktiskt helt förträngt dessa, men nu när jag blir påmind minns jag exakt hur min såg ut. Brunt skinn i brutal tjocklek. Brorsan hade förstås likadan Med tillhörande armébälte och träskorA andersmc skrev:
Midjeväska bärs väl idag i huvudsak av turistande japaner, ihop med lågt hängande kamera?
Den variant med hällor för att kunna trä igenom en livrem används av bland annat Wera för deras kraftformverktyg.mowatom skrev:Ja, sådan hade man! Jag hade faktiskt helt förträngt dessa, men nu när jag blir påmind minns jag exakt hur min såg ut. Brunt skinn i brutal tjocklek. Brorsan hade förstås likadan Med tillhörande armébälte och träskor
Midjeväska bärs väl idag i huvudsak av turistande japaner, ihop med lågt hängande kamera?
Jag har en (liten) midjeväska (inte bältesväska) att ha min smartfon i. Moderna smartfoner är ju gigantiska och får inte plats i en byxficka.hsd skrev:
Skillnaden mellan min första mobiltelefon, en Nokia från cirka 93-94, och min nuvarande är nog mest tjockleken.
Jag har en aning om att många håller på att glömma de där små behändiga telefonerna som man kunde ha i fickan hela dagen i skogen utan att skärmen sprack mitt i tu och som faktiskt gick att ringa ifrån utan en 160 timmars inskolning.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Och som hade en batteritid på 160 timmar eller mer. Du behövde sällan ladda varje dag om du inte pratade i telefonen flera timmar om dagen.H heimlaga skrev:
Att ringa på biltelefoner är lite som bensinstationer där bensin numera bara finns för att det alltid varit så.
En sån här? Perfekt att ringa med, hopplös till allt annat. Så kompletteras med fördel med en smartphone.H heimlaga skrev:
Är det fler än jag som går omkring med 2 lurar, en privat som är nån gammal Nokia 10+ år men håller laddningen i 2v samt nån hyfsat modern från företaget. Ringer det på den privata(vilket sker sällan) så svarar man för då är det vanligen viktigt, den andra kanske inte utanför arbetstid.
Jag gjorde det till för ett halvår sedan, en gammal Nokia 1110. Men sen behövde man Alltid-öppet-appen och mobilt bank-ID för att vaccinera sig….V Ville_Vessla skrev: