818 192 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Vem har betalat då?P pmd skrev:Jag hoppas dock att det är populärt hos befolkningen i Sverige. Det är fantastiskt att bli bjuden på ett dyrt vaccin. Inte en spänn har jag betalat för mina två sprutor. Det är mycket bättre än TBE-vaccin och vaccin mot säsongsinfluensa. Båda dessa måste jag betala för. Jag är mycket tacksam.
Och eftersom jag betalar lite mer skatt än de flesta så hoppas jag att ni sänder även mig en tacksamhetens tanke.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 814 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 814 inlägg
Således ett bevis för att vaccin fungerar. Inte så bra som vi hoppats, men det fungerar. 79% över 12 år fullvaccinerade och av de som ligger behöver vård så är 59% fullvaccinerade. Om vaccinet varit verkningslöst så hade det rimligtvis varit 79%.V växelventil skrev:
Ja 59% kan man tycka att det fungerarFairlane skrev:
Vaccinationstäckningen är också lägre i sydstaterna.harry73 skrev:Här finns en annan aspekt man inte får glömma. Förra året såg man att smittspridningen gick ner i de nordliga regionerna, medan man närmare ekvatorn började få en ökning av smittspridningen.
För USA betydde det att man under våren hade mycket smittspridning i New York, Washington och andra stora städer däromkring och att man under sommaren fick smittspridning i sydstaterna.
Oj förlåt - jag visste inte att du hade de problemen. Sorry.R Rkarlsson skrev:
Samt @växelventilgarvin skrev:
Det har han redan svarat på, nämligen det han skriver i andra stycket,
Alltså, om du inte förstår andra stycket så betalas vaccinet & vaccineringen med skattemedel. Så ja indirekt så har han betalat sitt egna vaccin samt eventuellt även liten del av andras vaccin.P pmd skrev: