Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
B b8q skrev:
Absolut. Så alla bör fortsätta hålla avstånd resten av sitt liv.
Egentligen räcker det väl med 14 dagar. Dvs om alla på jorden skulle hålla avstånd till alla andra under samma 14 dagar så skulle ingen spridning ske och smittan dö ut.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Väldigt missledande påstående. Med få fall och hög andel vaccinerade så blir det naturligtvis så. Jämför antalet fall totalt över tid istället.
Det är inlagda förra veckan som det handlar om och annars får du kolla statistik över Israel så ser du en kraftig ökning sedan i somras.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Således ett bevis för att vaccin fungerar. Inte så bra som vi hoppats, men det fungerar. 79% över 12 år fullvaccinerade och av de som ligger behöver vård så är 59% fullvaccinerade. Om vaccinet varit verkningslöst så hade det rimligtvis varit 79%.
....om 100% av befolkningen vore vaccinerad så skulle också 100% av alla på sjukhus vara vaccinerade. Vi vet ju att vaccinet inte skyddar helt så några kommer fortfarande bli sjuka.

Statistiken från VGR var lättare att förstås för kreti och pleti. 7 av 10 är ovaccinerade på intensiven. Ingen där har två doser. Vaccinet fungerar svinbra helt enkelt.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Det är inlagda förra veckan som det handlar om och annars får du kolla statistik över Israel så ser du en kraftig ökning sedan i somras.
Ja ja kan läsa och har koll på siffrorna. Jag är inte heller ute efter att klippa ut enbart specifika perioder och cherrypicka siffror.
Allt du påstår är orimligt får sin förklaring i artikeln.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Om jag inte har körkort är jag är ändå välkommen överallt. Oavsett om jag har körkort eller inte.
Nej, du är verkligen inte välkommen i trafiken sittande bakom ratten i en bil om du inte har körkort.
 
MathiasS MathiasS skrev:
....om 100% av befolkningen vore vaccinerad så skulle också 100% av alla på sjukhus vara vaccinerade. Vi vet ju att vaccinet inte skyddar helt så några kommer fortfarande bli sjuka.

Statistiken från VGR var lättare att förstås för kreti och pleti. 7 av 10 är ovaccinerade på intensiven. Ingen där har två doser. Vaccinet fungerar svinbra helt enkelt.
Ja och samma sak kommer ske här. Ju fler som vaccinerar sig desto högre andel inlagda på sjukhus kommer vara fullvaccinerade.

Hade det inte varit för Delta och liknande mutationer hade det kunnat vara riktigt lovande vid det här laget.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur kommer grundlagen in i att arbetstagaren utgör en för stor risk för de personer som hen är satt att vårda?
Enkelt. Du kan inte tvinga någon att vaccinera sig. Då kan du inte sparka någon för att man inte vaccinerar sig.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Ja ja kan läsa och har koll på siffrorna. Jag är inte heller ute efter att klippa ut enbart specifika perioder och cherrypicka siffror.
Allt du påstår är orimligt får sin förklaring i artikeln.
Får du gärna förklara vad som är orimligt?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Enkelt. Du kan inte tvinga någon att vaccinera sig. Då kan du inte sparka någon för att man inte vaccinerar sig.
Jodå det skulle väl gå?Att tvinga någon att vara vaccinerad för en arbetsuppgift är inte att tvinga att vaccinera. Det finns andra uppgifter och arbetsplatser.
Som att du inte går köra taxi utan körkort. Vad händer om du inte har eller om du förlorar ditt kort tror du?
 
  • Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Mycket tyder på att vaccinets skydd minskar med tiden, så den positiva effekten av vaccinet är kortvarig (max några år?), medan de negativa effekter kvarstår. Det betyder också att man behöver göra en ny bedömning av vaccinets samhällsnytta.
Vilka är de negativa effekterna av covid-19-vaccin efter några år?
 
P pmd skrev:
Nej, du är verkligen inte välkommen i trafiken sittande bakom ratten i en bil om du inte har körkort.
Ska vi vara såna? Du är hjärtligt välkommen att sitta bakom ratten utan körkort i trafiken.
Du sa inte var...
 
P Pin skrev:
Jodå det skulle väl gå?Att tvinga någon att vara vaccinerad för en arbetsuppgift är inte att tvinga att vaccinera. Det finns andra uppgifter och arbetsplatser.
Som att du inte går köra taxi utan körkort. Vad händer om du inte har eller om du förlorar ditt kort tror du?
Läs på själv. Om du inte vill tro mig.
Sen blanda inte någonting annat än vaccin.
Här går det inte att göra någon jämförelse.
Vaccinet är det ända jag vet som styrs av en grundlag.
 
A
Bananskalare Bananskalare skrev:
Läs på själv. Om du inte vill tro mig.
Sen blanda inte någonting annat än vaccin.
Här går det inte att göra någon jämförelse.
Vaccinet är det ända jag vet som styrs av en grundlag.
På vilket sätt styrs det av en grundlag?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Egentligen räcker det väl med 14 dagar. Dvs om alla på jorden skulle hålla avstånd till alla andra under samma 14 dagar så skulle ingen spridning ske och smittan dö ut.
Om man vill utrota corona så måste du vara helt isoleradd. Sen blir mer än 14dgr
Du måste vara helt säker så några månader
Blir det nog. Men jag tror att du kan utrota corona. Men det bygger på att alla sitter i karantän
 
P
tusenett skrev:
Sen kommer krav från de som har tagit körkort att alla andra också ska ta körkort och om de inte gör det så ska man inte få köra bil.
Det skulle bli ett ramaskri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.