Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men akta dig.. det finns lömsk corona i skogen, påminner mycket trattarellen.
Nja, men det finns fästingar, som kan ge TBE. Men det finns vaccin mot det också vet du! :cool:

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Nja, men det finns fästingar, som kan ge TBE. Men det finns vaccin mot det också vet du! :cool:
Japp. Jag är så vaccinerad det bara går mot TBE. Så de sugande blivande mödrarna som har skickat uppskattande blickar mot mina genitalier, är inte längre den fara de tidigare var.

Staffans

• Gilla
Catharina Åberg
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Japp. Jag är så vaccinerad det bara går mot TBE. Så de sugande blivande mödrarna som har skickat uppskattande blickar mot mina genitalier, är inte längre den fara de tidigare var.

Staffans
Hur vågade du det? Det vaccinet är betydligt mindre beprövat än Covid vaccinerna…

Om fästingarna hittar genitalerna så har du gått näck?
Jag är mycket ute i skogen, men till genitalerna har fästingarna aldrig nått. Tät klädsel är att rekommendera..

Och ja, jag är vaccinerad mot TBE också. Trots att det inte är lika beprövat…

• Gilla
  • Haha
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
P
garvin garvin skrev:
[länk]
Ungefär som väntat, alltså.

P pmd skrev:
Ungefär som väntat, alltså.
Skulle vara intressant att veta om dom tog hänsyn till hur pass svårt sjuk man blev om det påverkar resultatet. Jag själv hostade i 5 dagar men ingen feber eller annat så kände mig inte sjuk medans frugan tappade både smak och luktsinne och hade feber.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
harry73
V växelventil skrev:
Skulle vara intressant att veta om dom tog hänsyn till hur pass svårt sjuk man blev om det påverkar resultatet. Jag själv hostade i 5 dagar men ingen feber eller annat så kände mig inte sjuk medans frugan tappade både smak och luktsinne och hade feber.
Ja

Vidare konstaterar de att skyddet framstod som högre, 93 procent, hos de studiepersoner som haft en symtomatisk infektion vid början av studien.

P
A Abies koreana skrev:
Frågan kan sättas in i ett större sammanhang, nämligen politiska värderingar och en mottaglighet för konspirationsteorier. Bristande tillit till demokratiska institutioner är den känslomässiga grunden, det är samma mönster som uttrycks hos klimathotsförnekare.

Anti-vaxx på Facebook på väg att byta strategi - LäkemedelsVärlden (lakemedelsvarlden.se)
Det var inte så mycket om hur den nya strategi skulle se ut i den artikeln.
Det är svårt att skydda sig mot маскировка (maskirovka).

Apropå filmen ”Vaxxed – from cover-up to catastrophe”, som nämns i artikeln, så kan man ju undra om Andrew Wakefield är en mullvad.

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Hur vågade du det? Det vaccinet är betydligt mindre beprövat än Covid vaccinerna…
Herre gud, Nissens! Är du blind också! Hur många gånger har jag inte slösat bort en stund av mitt resterande liv på att få dig att förstå att mina tvivel grundas på att så kort tid förflutit mellan framtagandet och EU:godkännandet. Inte på antalet vaccinerade.
TBE:vaccinet har använts i mer än femton år, om jag minns rätt! Så långtidsstudierna är klara för länge sedan.
Detta är nog sjätte gången jag besvarar exakt samma fråga från dig. Basta!
Jag borde blockera dig, men ditt underhållningsvärde, väger tyngre!:D

Staffans

• Älska
Catharina Åberg
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Förstår vad du menar men som sagt man blir lite orolig när man ser vad som händer i Israel och hur effektiv är vaccinet?80% är vaccinerade men nu ökar smittan dramatiskt. Jag själv går inte in i en affär exempel utan andningsskydd eller spritar händerna både före och efter.Tror många som är vaccinerade struntar att följa råden och tror inte dom smittar eller kan smitta.
Jag tror som du att många vaccinerade nu inbillar sig att de är immuna mot viruset och att livet kan återgå till det normala. Folkhälsomyndiheten och massmedia har nog vart lite för dåliga på att berätta om vilka risker som fortfarande finns.

Att enbart skjuta upp fas 4 av "återöppnandet" av Sverige tror jag är för lite. Vi borde backa från fas 3 nu.

• Gilla
b8q och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Jag tror som du att många vaccinerade nu inbillar sig att de är immuna mot viruset och att livet kan återgå till det normala. Folkhälsomyndiheten och massmedia har nog vart lite för dåliga på att berätta om vilka risker som fortfarande finns.

Att enbart skjuta upp fas 4 av "återöppnandet" av Sverige tror jag är för lite. Vi borde backa från fas 3 nu.
Idag var jag och köpte på den stora konsumaffären i Kungälv. Flera handdesinfektionsstationer stod uppställda. Under den tid jag stod och tittade, användes de av ingen. Inte så konstigt, när vaccinet framställts som en frälsare i nöden, istället för en av många hjälpmedel.

Staffans

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Idag var jag och köpte på den stora konsumaffären i Kungälv. Flera handdesinfektionsstationer stod uppställda. Under den tid jag stod och tittade, användes de av ingen. Inte så konstigt, när vaccinet framställts som en frälsare i nöden, istället för en av många hjälpmedel.

Staffans
Beror nog på att alla riskgrupper fått vaccin och alla ner till åtminstone 30 årsåldern fått erbjudande om vaccin.
Återstår de som av olika skäl inte kunnat vaccineras samt antivaxxarna. Men de kommer ju aldrig att vaccineras så samhället kan ju inte stannas upp för deras skull.
Ungdomarna riskar ju inte mycket, ytterst få av dem får allvarliga symtom.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
R

Staffans
Fast jag har hört på youtube att det finns risk för att handspriten kan ge bieffekter. Så trots att alla "experter" hävdar att det hjälper så har jag valt att inte använda det. Det kanske är flera som är "sunt skeptiska" till det? Du vet, tänker lite själva.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
remrag och 8 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det bästa är att inte vara ute alls. Det finns ingen anledning att vara ute. Mat går att beställa från nätet. Förbered dig på att inte kunna gå ut
Alla i Sverige kan inte att få matleveranser. Jag vet inte hur många men det vore tråkigt om folk svälter ihjäl på landet.

Staffans2000
R pmd skrev:
Fast jag har hört på youtube att det finns risk för att handspriten kan ge bieffekter. Så trots att alla "experter" hävdar att det hjälper så har jag valt att inte använda det. Det kanske är flera som är "sunt skeptiska" till det? Du vet, tänker lite själva.
Så kan det vara. Det är upp till dig. Själv tror jag att ett medel som löser upp fett är bra på att döda virus. Varför? Jo, för att virus har fett som en ytterrock. Tar man bort den, "fryser" de ihjäl. Logiskt, tycker jag.

Staffans

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
P
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.