992 645 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Impulsbyggde ihop en liten odlingslåda på 120×40
cm som vi inte vet vad vi ska ha i, men det är uppenbart att vi haft för få platser att plantera på. Jordgubbar och smultron sprider sig galet och det finns fler små bär man skulle kunna odla. Tanken är att placera några stycken sådana där i soligt läge. Flera ganska små tänker jag, så blir det lättare om man vill/behöver göra om en hel låda.
cm som vi inte vet vad vi ska ha i, men det är uppenbart att vi haft för få platser att plantera på. Jordgubbar och smultron sprider sig galet och det finns fler små bär man skulle kunna odla. Tanken är att placera några stycken sådana där i soligt läge. Flera ganska små tänker jag, så blir det lättare om man vill/behöver göra om en hel låda.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
När en (läs: två personer) kan äta smultron med glass för åttonde kvällen och det är bara mitten av sommaren, så känner åtminstone jag att hur mycket jag än svär för att de slänger ut revor hej vilt, lika glad och tacksam blir jag över smultronen. Dessutom, lätt att rensa bort om de är för vilda, vilket jag gjorde när de tog över under mina pioner.halper skrev:Impulsbyggde ihop en liten odlingslåda på 120×40
Dessutom är det trevligt att smultronen som växer där det är som soligast och magraste jorden, mognar först med små söta bär, medan plantorna (alla vilda, inget nyinköp) som är på skuggsidan och i kraftigare jord, börjar mogna nu och de bären är "enorma".
Smultron är hur bra som helst. Favoriten bland ogräs Vi har inte riktigt så mycket smultron som ni, men vi försöker hjälpa till lite. Vi har ett område där de växer vilt och nu har jag i år börjar städa bort annat där, så att smultronen ska kunna sprida sig. Verket fungera väldigt väl och snabbt.Maria T skrev:När en (läs: två personer) kan äta smultron med glass för åttonde kvällen och det är bara mitten av sommaren, så känner åtminstone jag att hur mycket jag än svär för att de slänger ut revor hej vilt, lika glad och tacksam blir jag över smultronen. Dessutom, lätt att rensa bort om de är för vilda, vilket jag gjorde när de tog över under mina pioner.
Dessutom är det trevligt att smultronen som växer där det är som soligast och magraste jorden, mognar först med små söta bär, medan plantorna (alla vilda, inget nyinköp) som är på skuggsidan och i kraftigare jord, börjar mogna nu och de bären är "enorma".
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Tagit bort en stubbe. Av hänsyn till vår lättstörde granne provade jag handkraft så långt som möjligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
VÄXTSTÖD / PRYDNAD på g..
Två ska göras.. toppar ska dit och allt skå målas
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Två ska göras.. toppar ska dit och allt skå målas
Jag köpte "Ströläkt/bärläkt 23X36" på Byggmax för nått år sedan, som jag planerat ha till diverse trädgårdsklätrringsgrejer hehe.. köpte även lite "Trekantsregel 50x50"Jiji skrev:
Jag är glad att jag "passade på" då.. (när det var gratis frakt hem..).. råkade i förbifarten se att det varit prishöjning även på sådant virke.
Nu är det ju inte katastrofdyrt.. läkten kostar idag 7,45/m - och jag betalade 3,95. kr/m för nått år sedan (men skillnad!)
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Grävde bort två ställningar gjorda av järnrör och hittade samtidigt en nedgrävd vattenslang.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Samma plats.
Det förra trädet var fyra år gammalt.
Det förra trädet var fyra år gammalt.