67 814 läst · 106 svar
68k läst
106 svar
Test portabel AC
Då skulle du väl behöva ett 16A uttag om du ska ha 11.000? Google säger att 11.000BTU motsvarar ~3.200wattM Markarbetaren skrev:Yes, men den sitter i källarplanet, sovrummet ligger en våning upp.
Nu har den sänkt temperaturen i sovrummet 4gr lägre än övriga våningsplanet, 22gr i sovrummet och 26 i övriga delar. Så visst kyler den, men med facit i hand skulle man nog lagt till 1500kr och fått en på 11,000BTU istället.
Brukar köra AC nån timme eller två innan läggdags och sedan stänger jag av den och somnar i ett kallt rum. Dom jag haft innan i samma prisklass fixade att kyla ned rummet under 20gr på 1-2 timmar när det var 26-27gr på våningsplanet.
Se på fan, det var en produkt jag inte sett förutN nissenhj skrev:
https://luftmiljobutiken.se/produkt/kylbag-4-5/
Om du tänker på en split. Så väger fördelen att kunna flytta den mellan olika rum och kunna ta den med sig i husbil/husvagn. Sen var denna nog i dyraste laget! eller har det ökat otroligt i pris sedan jag titta på dessayonna skrev:
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
https://www.hornbach.se/shop/Luftko...t-upp-till-84-m/4619277/artikel-detaljer.html
Köpte denna för 3.500 förra året och nu är den prissänkt till 3.000! 12.000 btu räcker långt.
Kraftig och rätt ljudlig, tyvärr är avluftsslangen nästan ett skämt då den är så tunn att den blir löjligt sladdrig när den blir varm - var tvungen att modifiera den med min gamla avluftsslang som var betydligt stadigare.
Köpte denna för 3.500 förra året och nu är den prissänkt till 3.000! 12.000 btu räcker långt.
Kraftig och rätt ljudlig, tyvärr är avluftsslangen nästan ett skämt då den är så tunn att den blir löjligt sladdrig när den blir varm - var tvungen att modifiera den med min gamla avluftsslang som var betydligt stadigare.
Fan vad jag ångrar att jag betalade 2500 för en 7000BTU igårD rob_t_j72 skrev:[länk]
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Vår lägenhet är olidlig under sommaren men jag kan inte leda ut luften genom fönstret då vi har en trafikerad väg utanför som lever rövare 24/7. Skulle det funka att leda in luften i badrummet genom att göra ett hål i badrumsdörren? Blir såklart inte vidare praktiskt men jag har en innerdörr över att slakta.
Badrummet har en frånluft som går på fastighetens ventilationssystem.
Badrummet har en frånluft som går på fastighetens ventilationssystem.