3 396 900 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Vårstädning. Har hör att vissa fuskar och inte dammsuger under takpannorna varje år?
Upptäckte ett ”intressant” sätt att läkta; bär utan strö ingen hitt om du frågar mig..
Fick tillfälle att motionera mutterknacken och det är alltid kul
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upptäckte ett ”intressant” sätt att läkta; bär utan strö ingen hitt om du frågar mig..
Logga in
Skapa konto
Fick tillfälle att motionera mutterknacken och det är alltid kul
Logga in
Skapa konto
Svarven är nerplockad så långt jag kommer utan specialverktyg o nu börjar rengöring av alla prylar.
Idag har hälften av kugghjulen sanerats från 50 års fett o sågspån. Den här svarven ska inte fettas in nånstans men det verkar föregående ägare ha gjort ändå, i rikliga mängder...
Finns ett par kugghjul till, det får bli en annan dag.
Idag har hälften av kugghjulen sanerats från 50 års fett o sågspån. Den här svarven ska inte fettas in nånstans men det verkar föregående ägare ha gjort ändå, i rikliga mängder...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad tvättar du i?Ola C skrev:Svarven är nerplockad så långt jag kommer utan specialverktyg o nu börjar rengöring av alla prylar.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nu är 2021-versionen av utekök driftklar. Eftersom jag tröttnat på att hålla träbänkskivorna i skick är det dags att prova med kakel.
Finska stekhällen är nedfälld en decimeter för att ge skydd mot vind (vi har rätt blåsigt på altanen) Fungerar suveränt!
Logga in
Skapa konto
Finska stekhällen är nedfälld en decimeter för att ge skydd mot vind (vi har rätt blåsigt på altanen) Fungerar suveränt!
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Logga in
Skapa konto
När inte grejer finns att få tag på.. Då får man tillverka.. 8 mm järn och 4mm plåt med inrullade kanter.. hela biten var 120 cm lång innan jag kapade den.. den höll för iallafall 80 kg vikt utan att böja sig..
Blir lite mera svetsning imorgon och att lacka den.. sen så