364 685 läst · 1 560 svar
365k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
Nu är poolen äntligen klar och vattenfylld. Doch så har jag nu upptäckt ett litet läckage vid en slangklämmekoppling. Var provat sätta dit ytterligare en slangkoppling men läckaget återuppstod några timmar senare. Det kanske blir 3 droppar/minut men man vill ju inte det ska droppa ner på elektroniken. Någon som har någon lösning där jag kan behålla vattnet i poolen? Har funderat på att köpa en ny slangklämma med högre kvalitet och som kanske kan knipa hårdare.
Hej,K Kesosmurf skrev:Nu är poolen äntligen klar och vattenfylld. Doch så har jag nu upptäckt ett litet läckage vid en slangklämmekoppling. Var provat sätta dit ytterligare en slangkoppling men läckaget återuppstod några timmar senare. Det kanske blir 3 droppar/minut men man vill ju inte det ska droppa ner på elektroniken. Någon som har någon lösning där jag kan behålla vattnet i poolen? Har funderat på att köpa en ny slangklämma med högre kvalitet och som kanske kan knipa hårdare.
Jag hade samma problem. Dels där du visar, samt vid pumpen. Satt dubbla slangkopplingar och det funkade fint!
Ner med pool först så man kan börja bada. Däremot ska det ju byggas på ett sätt så att det enkelt går att slita upp poolen enkelt i efterhand. Den väger ju dessutom knappt något. Men att bygga runt när den väl står där tyckte jag funkade bra + att ungarna kunde börja badaS Steve79 skrev:
Satt dit poolen först och anpassade trädäcket utefter poolens höjd annars hade jag nog behövt ha en master i ingengörs och mätteknikS Steve79 skrev:
Jag satte stolpar där den förhöjda lådan kring poolen skulle vara och byggde ramen/regelverket runt som jag fäste väldigt provisoriskt med EN skruv i varje hörn. Sedan kunde jag lossa regelverket ett hörn i taget för att passa in det kring poolen likt ett stort "Labyrint"-spel. På så sätt kunde jag se till att trallbrädorna passade in och klämde under poolsargen. (På bild #2 kan du se att jag börjat sticka in brädor och justera så allt kommer i våg under sargen) Förstår du hur jag menar?
Tack för tipset!K Kesosmurf skrev:Satt dit poolen först och anpassade trädäcket utefter poolens höjd annars hade jag nog behövt ha en master i ingengörs och mätteknik
Jag satte stolpar där den förhöjda lådan kring poolen skulle vara och byggde ramen/regelverket runt som jag fäste väldigt provisoriskt med EN skruv i varje hörn. Sedan kunde jag lossa regelverket ett hörn i taget för att passa in det kring poolen likt ett stort "Labyrint"-spel. På så sätt kunde jag se till att trallbrädorna passade in och klämde under poolsargen. (På bild #2 kan du se att jag börjat sticka in brädor och justera så allt kommer i våg under sargen) Förstår du hur jag menar?
Ja har ingen anning om ja gör rätt eller fel.. men har denna typ i 1dag sedan ta ja bort den 1dag. Klor å ph bra
..men tror de bli dyrt i långa loppet för måste nog köpa en ny snart
https://www.biltema.se/fritid/pool/poolvard/multidoserare-flottor-2000036377
..men tror de bli dyrt i långa loppet för måste nog köpa en ny snart
https://www.biltema.se/fritid/pool/poolvard/multidoserare-flottor-2000036377
Staketribba 28x45 som jag delat på längden så dom blev typ 14x45 sen får dom plats mellan plasten på badet och isoleringen, nertill har jag limmat med bygglim från Biltema Artnr. 36-4837. Jag har testlimmat under vintern med olika sorters lim, tryckimpregnerat mot cellplast och detta har fungerat bra.S stewed skrev: