1 007 849 läst · 4 598 svar
1008k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
har aldrig sett en grusbil med fastspänd lastW Willewonka skrev:När vi ändå är inne på gamla historier.
För 4 år sen körde jag om en ``pickup`` (en sån bil med 5 säten fast ett litet flak där bak, vad en sån nu egentligen heter) av flaket flyger en sprayburk eller liknande och gör en spricka i stötfångaren sålde bilen nån vecka senare så orkade inte fixa med fb osv.
Och efter det tänker jag ofta på arbetsfordon med öppna flak som har saker liggandes löst, får man verkligen ha det?
Jag gjorde också den bedömningen, men tänkte ändå att det fanns viss risk att fånga Harry haffas intresse på vägen hem om vi råkade mötasA Alexn72 skrev:
Nåja, det enda som jag inte var helt säker på var det där med ADR/farligt gods och eventuellt spill i ibc-tankarna. Annars var allt ok.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Dagens skörd av spännande lastningar:
Bil på vägen med släp, ett lass med virke som sticker rakt uppåt bakåt eftersom man bara lagt det på gallerhäcken.
Svingade betänksamt och kultrycket var definitivt negativt.
Nästa bil var inne på Byggmax, man lastade en omgång virke genom bakluckan på en kombi, allt låg i framrutan och bakåt stack det ut en meter.
Sista bilen var även den på Byggmax, en som hade en del tryckad trall och regelvirke på takräcket, samt några armeringsjärn.
Två små spännband från Biltema skulle stoppa det hela, de hade redan börjat lossa när det körde ut därifrån.
Bil på vägen med släp, ett lass med virke som sticker rakt uppåt bakåt eftersom man bara lagt det på gallerhäcken.
Svingade betänksamt och kultrycket var definitivt negativt.
Nästa bil var inne på Byggmax, man lastade en omgång virke genom bakluckan på en kombi, allt låg i framrutan och bakåt stack det ut en meter.
Sista bilen var även den på Byggmax, en som hade en del tryckad trall och regelvirke på takräcket, samt några armeringsjärn.
Två små spännband från Biltema skulle stoppa det hela, de hade redan börjat lossa när det körde ut därifrån.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 237 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 237 inlägg
Stulen från Facebook grupp.
Är väl egentligen inte så farligt...
Kläm fast flaggan mellan reglerna och marken så sitter den fint där, låt bli att backa och kanske ett spännband runt allt men det kan nog vara överkurs
Är väl egentligen inte så farligt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kläm fast flaggan mellan reglerna och marken så sitter den fint där, låt bli att backa och kanske ett spännband runt allt men det kan nog vara överkurs
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 964 inlägg
Eller börja med att lägga brädorna (eller är det plankor, svårt att se) på högkant så blir det inte den nedböjnings-effekten. Bör fortfarande lastsäkras dock.G GammelMan99 skrev: