D Danieln84 skrev:
Med den dragbilen får jag inte ens fylla en, men med rätt dragbil får jag fylla nästan två innan det blir överlass
Fast är inte en aning överlast nästan ett krav för att det ska platsa här? :crysmile:

Nej, har man en aning om att det är överlast så platsar man inte i den här tråden.

• Gilla
  • Haha
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
När vi ändå är inne på gamla historier.
För 4 år sen körde jag om en ``pickup`` (en sån bil med 5 säten fast ett litet flak där bak, vad en sån nu egentligen heter) av flaket flyger en sprayburk eller liknande och gör en spricka i stötfångaren :mad: sålde bilen nån vecka senare så orkade inte fixa med fb osv.
Och efter det tänker jag ofta på arbetsfordon med öppna flak som har saker liggandes löst, får man verkligen ha det?
har aldrig sett en grusbil med fastspänd last

qlrcodxdjwb21.jpg

• Haha
  • Gilla
Mawe85 och 15 till
  • Laddar…
G
Skrev fel...

Pickup med en timmervagn full av ved på en snöig väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

en pickup går det bra att ha timmervagn till traktorn efter...kört mycket ved på det sättet

D Danieln84 skrev:
Jag spände fast dem ordentligt efter bilden togs, så helt okej lastsurrning, men lite av ett tattarlass ändå (de är tomma).

[bild]
Fri höjd är väl runt 4m.... där var ju mycket utrymme kvar och ändå vara lagligt ;)

A Alexn72 skrev:
Fri höjd är väl runt 4m.... där var ju mycket utrymme kvar och ändå vara lagligt ;)
4,5m är det som gäller om inget annat är skyltat. Alla nya broar byggs med minst 4,7m som fri höjd.

A Alexn72 skrev:
Jag gjorde också den bedömningen, men tänkte ändå att det fanns viss risk att fånga Harry haffas intresse på vägen hem om vi råkade mötas ;)

Nåja, det enda som jag inte var helt säker på var det där med ADR/farligt gods och eventuellt spill i ibc-tankarna. Annars var allt ok.

G
Lulaua Lulaua skrev:
[bild]
Prydligt gjort med spännband (y)(y)(y):rofl:

Dagens skörd av spännande lastningar:

Bil på vägen med släp, ett lass med virke som sticker rakt uppåt bakåt eftersom man bara lagt det på gallerhäcken.
Svingade betänksamt och kultrycket var definitivt negativt.

Nästa bil var inne på Byggmax, man lastade en omgång virke genom bakluckan på en kombi, allt låg i framrutan och bakåt stack det ut en meter.

Sista bilen var även den på Byggmax, en som hade en del tryckad trall och regelvirke på takräcket, samt några armeringsjärn.
Två små spännband från Biltema skulle stoppa det hela, de hade redan börjat lossa när det körde ut därifrån.

• Haha
  • Ledsen
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Med textbeskrivning blir det inte lika "roligt". Vi vill se bilder på "missfostrena" till lastsurrningarna.....

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
R roli skrev:
Med textbeskrivning blir det inte lika "roligt". Vi vill se bilder på "missfostrena" till lastsurrningarna.....
Jag vet :cry:

Ska försöka bättra mig till nästa gång (i de fall jag står stilla).

G
Stulen från Facebook grupp.
Är väl egentligen inte så farligt...
Långa träreglar som sticker ut bakom en öppen baklucka på en bil parkerad på en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kläm fast flaggan mellan reglerna och marken så sitter den fint där, låt bli att backa och kanske ett spännband runt allt men det kan nog vara överkurs :thinking:

G GammelMan99 skrev:
Kläm fast flaggan mellan reglerna och marken så sitter den fint där, låt bli att backa och kanske ett spännband runt allt men det kan nog vara överkurs :thinking:
Eller börja med att lägga brädorna (eller är det plankor, svårt att se) på högkant så blir det inte den nedböjnings-effekten. Bör fortfarande lastsäkras dock.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.