H
Såg denna idag.
Lådor på flaket som åkte runt

• Pickup med flera lådor på flaket kör på motorväg, trafikskylt för E18 synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Scouten skrev:
Den här såg jag häromdagen i Lund. Helt osäkrad och rullade glatt fram och tillbaka när föraren gasade eller bromsade.[bild]
Amatörer!
Man lägger ju i handbromsen, det är sen gammalt :rofl:

• Gilla
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
När vi ändå är inne på gamla historier.
För 4 år sen körde jag om en ``pickup`` (en sån bil med 5 säten fast ett litet flak där bak, vad en sån nu egentligen heter) av flaket flyger en sprayburk eller liknande och gör en spricka i stötfångaren :mad: sålde bilen nån vecka senare så orkade inte fixa med fb osv.
Och efter det tänker jag ofta på arbetsfordon med öppna flak som har saker liggandes löst, får man verkligen ha det?

Nej.

hsd
H Hallerudsbo skrev:
Såg denna idag.
Lådor på flaket som åkte runt
Pickuper i allmänhet är fyllda med osäkrad last, å värre när de har kåpa som förarna tror håller allt på plats

hsd hsd skrev:
Pickuper i allmänhet är fyllda med osäkrad last, å värre när de har kåpa som förarna tror håller allt på plats
Men då kan man ju stänga kåpan och då syns det ju inte :geek:... de som inte syns finns inte :p:thinking:

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Istället för att surra lasten kan ju polaren hålla i lasten:

• Haha
  • Gilla
Jensa86 och 5 till
  • Laddar…
Olsin Olsin skrev:
Istället för att surra lasten kan ju polaren hålla i lasten
Jag körde en gräsklippare till service en gång med "hållafastlastenmetoden". Eller jag och jag. Frugan körde och jag satt bak i kombin och höll i gräsklipparhandtaget på gräsklipparen som fick rulla efter bilen. :oops::cool:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag körde en gräsklippare till service en gång med "hållafastlastenmetoden". Eller jag och jag. Frugan körde och jag satt bak i kombin och höll i gräsklipparhandtaget på gräsklipparen som fick rulla efter bilen. :oops::cool:
Måste ha varit en liten kombi om man inte fick plats med en gräsklippare i den...

B b8q skrev:
Måste ha varit en liten kombi om man inte fick plats med en gräsklippare i den...
Eller en nystädad. :rofl:

Alfredo Alfredo skrev:
Eller en nystädad. :rofl:
:surprised: Främsta anledningen att köpa kombi är väl för att kunna köra diverse skit i den?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Finns grader i helvetet.

Appropå att hålla fast last så fick jag göra det när min bror flyttade för några år sen, det var bara 3km då vi körde flyttlasset med traktor och djurvagn. Sista rundan blev sakerna i garaget, typ gräsklippare och lite sånt så då fick jag sitta på gräsklipparen och hålla koll på sakerna.

A
B b8q skrev:
:surprised: Främsta anledningen att köpa kombi är väl för att kunna köra diverse skit i den?
Nä de är det man har släpet till.
Kombi har man endast för att ha barnvagnen där bak i. I övrigt är det kliniskt rent.

Vad har man kombin till när som jag barnvagnstiden är slut?
Får man frakta skit då?

P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.