1 050 843 läst · 4 853 svar
1051k läst
4,9k svar
Skräckexempel på lastsurrning
När vi ändå är inne på gamla historier.
För 4 år sen körde jag om en ``pickup`` (en sån bil med 5 säten fast ett litet flak där bak, vad en sån nu egentligen heter) av flaket flyger en sprayburk eller liknande och gör en spricka i stötfångaren
sålde bilen nån vecka senare så orkade inte fixa med fb osv.
Och efter det tänker jag ofta på arbetsfordon med öppna flak som har saker liggandes löst, får man verkligen ha det?
För 4 år sen körde jag om en ``pickup`` (en sån bil med 5 säten fast ett litet flak där bak, vad en sån nu egentligen heter) av flaket flyger en sprayburk eller liknande och gör en spricka i stötfångaren
Och efter det tänker jag ofta på arbetsfordon med öppna flak som har saker liggandes löst, får man verkligen ha det?
![hsd](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/54/54862.jpg?1274380793)
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 474 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 474 inlägg
Måste ha varit en liten kombi om man inte fick plats med en gräsklippare i den...Alfredo skrev:
Finns grader i helvetet.
Appropå att hålla fast last så fick jag göra det när min bror flyttade för några år sen, det var bara 3km då vi körde flyttlasset med traktor och djurvagn. Sista rundan blev sakerna i garaget, typ gräsklippare och lite sånt så då fick jag sitta på gräsklipparen och hålla koll på sakerna.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 933 inlägg
Vad har man kombin till när som jag barnvagnstiden är slut?
Får man frakta skit då?
P
Får man frakta skit då?
P