364 700 läst · 1 560 svar
365k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
När jag monterade vår minipool sade leverantören, att slänga medföljande packning och använda medlevrerad lim ZIKAFLEX och det har funkat sedan 2016D Dallastower skrev:
Ja jag förstod inte heller helt vad de menar med det faktiskt. 2h vart 12e timme måtte de väl ändå mena fast lite klantigt skrivet?Tobzter skrev:
I gamla instruktionen stod det 2 cykler på 10 timmar. De menar nog precis vad det står
Jag började köra filtreringen på 2x10tim som det stod. Sen sänkte jag till 10tim och det gick hur bra som helst, nu testar jag 5tim. Använder man bara flockningsmedel så tror jag att det går bra. Jag använder Biocool’s PoolClear.
Medan pumpens instruktion säger att den ej är till för kontinuerlig drift. Var på nåt av papprena vid leveransen.
Givetvis måste man köra med det man vill men vad finns det att filtrera efter att man filtrerat i några timmar?
Därtill filtreras ju den mer än ni ställt in den på i och med att den filtrerar varje gång poolens värme sjunker och värmen går in.
Jag själv har inte provat flockningsmedel, främst för att jag inte sett behovet.
Tänkte byta vatten nu i maj. Då är det ett halvår gammalt.
Givetvis måste man köra med det man vill men vad finns det att filtrera efter att man filtrerat i några timmar?
Därtill filtreras ju den mer än ni ställt in den på i och med att den filtrerar varje gång poolens värme sjunker och värmen går in.
Jag själv har inte provat flockningsmedel, främst för att jag inte sett behovet.
Ja jag har märkt att den filtrerar ju väldigt mycket utöver den man ställer in.. men har ställt in den på 2x10 nu i alla fall. Känns som man inte behöver ställa in den alls .För så fort tempen sjunker så hoppar ju allt i gång.
Men första badet avklarat i morse .. Ja jäklar va skönt med 39 gradigt vatten. Blir ett till dopp ikväll när mörkret har lagt sig
Men första badet avklarat i morse .. Ja jäklar va skönt med 39 gradigt vatten. Blir ett till dopp ikväll när mörkret har lagt sig
H henlin431 skrev:Medan pumpens instruktion säger att den ej är till för kontinuerlig drift. Var på nåt av papprena vid leveransen.
Tror de flesta gör samma resa den första tiden. Framförallt badar man ju som mest just då så lång filtrering skadar ju inte.Tobzter skrev:Ja jag har märkt att den filtrerar ju väldigt mycket utöver den man ställer in.. men har ställt in den på 2x10 nu i alla fall. Känns som man inte behöver ställa in den alls .För så fort tempen sjunker så hoppar ju allt i gång.
Det jag själv märkte när jag drog igång med 2x10 h per dygn var att pH drog iväg uppåt fortare. Jag fick justera som en tok. Betydligt lugnare pH nu med färre filtreringstimmar.