11 942 läst · 83 svar
12k läst
83 svar
Byggahus bilvårdstråd
Ungefär så jag tänker. Och vad vill jag lägga min tid på? Jag kanske inte behöver kunna meka med bilen också.
Fast byter hjul gör jag själv för det mesta, tillsammans med dottern. Tänker att det är enklare att kunna byta hjul vid punktering än att vänta på bärgningsbil.
Fast byter hjul gör jag själv för det mesta, tillsammans med dottern. Tänker att det är enklare att kunna byta hjul vid punktering än att vänta på bärgningsbil.
Jag beställde en skumlans plus div medel från Autodude igår. Blir spännande att testa om det är så enkelt som reklamen ger sken av. Misstänker att det inte är riktigt då men många ger ju tummen upp.
Annars är mitt tips för att rengöra fälgar oxlasyra. Det ingår i fälgrengöringsprodukter men finns att köpa i kristallform i färghandeln. Blandas med vatten och blaska på fälgarna. Det är nästan magi att se hur effektivt det tar bort det som avfettning och schampo går bet på.
Annars är mitt tips för att rengöra fälgar oxlasyra. Det ingår i fälgrengöringsprodukter men finns att köpa i kristallform i färghandeln. Blandas med vatten och blaska på fälgarna. Det är nästan magi att se hur effektivt det tar bort det som avfettning och schampo går bet på.
Är bilen normalskitig, lite damm, nån lerfläck mm så tycker jag det funkar fint.M Myckling skrev:Jag beställde en skumlans plus div medel från Autodude igår. Blir spännande att testa om det är så enkelt som reklamen ger sken av. Misstänker att det inte är riktigt då men många ger ju tummen upp.
Kan även rekommendera Biltemas skum, kostar en bråkdel av King Carthur och jag vet inte om jag upplever nån direkt skillnad.
Testade denna från Biltema med mycket bra resultat, krävde dock att jag tvättade två gånger. https://www.biltema.se/bilvard/bilt...IDHbuLTQkfAn-ZQDWKy9tYdO3LdzEmrgaAtwdEALw_wcBMariaiÖstergötland skrev:
https://www.autodude.se/sv/produkt/fortvattsmedel_king_carthur_control_snow_foamfgo skrev:
Ovan nämnda har jag använt närmare 2,5L av, och skulle påstå att Biltemas gör jobbet minst lika bra.
https://www.biltema.se/bilvard/biltvatt/bilschampo/skumtvatt-2-l-2000043098
Ev så kanske Biltemas läggs på lite generösare men jag tycker jag haft samma skumlager oavsett medel i flaskan.
Då får jag köpa det när jag har vägarna förbi. Stort tack.FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Testade nytt skummedel från Biltema.
Rosa med körsbärsdoft.
Köpte även:
Logga in
Skapa konto
Återstår att se hur länge effekten sitter i.
Någon som har tips på bra medel för:
1. Rengöring och "smörjning" av läderklädsel?
Fräsch sådan, ingen "läderrekond" alltså.
2. Få bort smuts som biter sig fast på ljusa plastpaneler med "äggskalsfinish"?
3. Få bort "inbrända" ränder av sotdagg från vit lack?
1. Rengöring och "smörjning" av läderklädsel?
Fräsch sådan, ingen "läderrekond" alltså.
2. Få bort smuts som biter sig fast på ljusa plastpaneler med "äggskalsfinish"?
3. Få bort "inbrända" ränder av sotdagg från vit lack?
Jag gillar Bollnäsbilvård och gärna deras egna produkter. Kör med detta läderpaket till min egen bil: https://www.bollnasbilvard.se/laedervard/7029-18549-bbv-leather-restore-bundle.html
Är det verkligen sot du har på lacken? Det är inte kalk? Har du testat några medel alls? Tjärlösare kanske kan fungera.
Är det verkligen sot du har på lacken? Det är inte kalk? Har du testat några medel alls? Tjärlösare kanske kan fungera.
Kan någon rekommendera en kompetent skumlans / foam applicator eller vad man nu kallar dem? Jag köpte en icke-brandad från Ebay till min högtryckstvätt, men jag tycker inte att jag får rätt fluff på skummet (King Carthur Snow Control), det rinner av inom 15 sekunder.
Är för övrigt Kränzle M22-anslutning på tvätten...
Är för övrigt Kränzle M22-anslutning på tvätten...