Igår försökte jag laga två stor sprickor i betongmuren. Blev en liten ränna som kommer synas ännu bättre efter vi målat. Får se om det lagas med betongspackel eller om vi försöker slipa jämnt med vinkelslipen. Betongmur med reparerade sprickor och en liten ränna som syns, intill ett rödmålat hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag var det så tråkigt väder så tog tag i projekt blomlåda. Sambon ville ha blomlåda och har visat bild på en med tre tralllängder liggandes. Nybyggd träblomlåda med tre tralllängder och en gul och svart vinkel slipningsmaskin på ett arbetsbord.
Skapa konto
Nybyggd träblomlåda på arbetsbockar i en grov verkstadsmiljö.
Skapa konto
Nybyggd träblomlåda på arbetsbockar i en grov verkstadsmiljö.
Skapa konto
Jag överarbetade en aning, mest får att få en anledning att leka med fräsen får se om det godtas eller om det blir bortskänkes via marketplace

• Gilla
  • Haha
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
Igår försökte jag laga två stor sprickor i betongmuren. Blev en liten ränna som kommer synas ännu bättre efter vi målat. Får se om det lagas med betongspackel eller om vi försöker slipa jämnt med vinkelslipen.[bild]

Idag var det så tråkigt väder så tog tag i projekt blomlåda. Sambon ville ha blomlåda och har visat bild på en med tre tralllängder liggandes.[bild] [bild] [bild] Jag överarbetade en aning, mest får att få en anledning att leka med fräsen får se om det godtas eller om det blir bortskänkes via marketplace
Se till att ta bra betalt för henne isåfall.

• Gilla
  • Haha
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
Inte idag men under helgen i alla fall.

Tvättade och såpade in altanen. Skruvat ihop en ny grill till huset, tog en stund att gräva fram alla delar.

Hög med uppackade kartonger på en träaltan nära trädgårdsmöbler.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
faf och 6 till
  • Laddar…
Nästan byggt klart trappan upp till terassen. Sista biten som inte hanns med i fjol! Nybyggd trätrappa som leder upp till en träbeklädd terrass, omgiven av trall och en stapel plankor.
Skapa konto
Trappa under konstruktion som leder upp till en trädäcksterrass vid en träbeklädd byggnad, med byggmaterial på marken.
Skapa konto

• Gilla
richardtenggren och 6 till
  • Laddar…
Fortsatt på hallen, lite takfix samt täckskivor och en sockel kvar.

Före
Renoverad hall med jackor upphängda, skohyllor och en dörr, förbättringsarbete pågår.
Skapa konto

Efter
Renoverad hall med nyinstallerade gröna förvaringsskåp och bänk, obruten tak och golv synliga.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 10 till
  • Laddar…
L lingonlingon skrev:

Före
[bild]

Efter
[bild]
Nu är det bara ytterdörren kvar ;)

L lingonlingon skrev:

Före
[bild]

Efter
[bild]
Vart ska ni hänga jackorna? ;)

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vart ska ni hänga jackorna? ;)
Samma kanske, vid sittbänken? :thinking::)

Snigla Snigla skrev:
Samma kanske, vid sittbänken? :thinking::)
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu är det bara ytterdörren kvar ;)

Jag tror dom ska ha kläderna i garderoberna, men nu gissar jag bara :geek:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Nu så är det bara lite småtrix kvar sen kan man äntligen få njuta lite av badrummet.

Före:
Renoverat badrum med ljusgröna sanitetsprodukter, taklampa och ett fönster med mörk utsikt.
Skapa konto

Efter:
Renoverat badrum med grå klinker, frittstående badkar, duschhörna, toalett och handfat.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Immobil och 25 till
  • Laddar…
N
OestlundJ OestlundJ skrev:
Nu så är det bara lite småtrix kvar sen kan man äntligen få njuta lite av badrummet.

Före:
[bild]
Efter:
[bild]
Tråkigt att byta ut ett stort fönster mot ett litet?

N Nybergzzz skrev:
Tråkigt att byta ut ett stort fönster mot ett litet?
Nej det tycker jag inte, ger bra ljusinsläpp ändå. Samt mycket bättre ljuddämpning med det nya.

Men hade heller inte mycket till val när frugan vill ha både dusch och badkar :p

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Inte hus men hyresrätt nu, annars hade jag dragit om elen istället. Gått från någonstans kring 350m2 totalt i hus och byggnader till totalt 46m2 lägenhet plus ett liten förråd på några kvadrat.

Otroligt dumt placerat 230-uttag i alla fall som jag satt i en låg vinklad kontakt och sedan dragit list för sladden. Inte världens bästa lösning men i hyresrätt får man kompromissa då det inte går att bygga om som jag vill. Med tanke på storleken på lägenheten så var jag tvungen att gömma handdammsugaren med. Hade givetvis varit snyggast utan den där men det finns absolut ingen annan yta där den inte blir i blickfånget.

1 av de 2 stolarna till matbordet står ju med ryggen mot detta uttag. Så ofta har det blivit att man dragit in stolen rakt över kontakten i uttaget vilket med ett ej vinklad kontakt till lampan gjort att det tagit skada av det. Vet man inte om att dammsugaren är där ser man inte det. Jag stör mig givetvis lite på att den är bakom gardinen men finns som sagt inget bättre ställe för den.:D

• Vägg med vinklat eluttag bakom öppen dörr och gardin, samt en bordslampa på fönsterbrädan.
    Skapa konto
  • Vinklad kontakt invid 230-volt uttag och en handdammsugare dold bakom gardin i hörnet av ett rum.
    Skapa konto
  • Eluttag med vinklad kontakt och kabel dold i list längs väggen, samt handdammsugare bakom gardin.
    Skapa konto
  • Eluttag med vinklad kontakt bakom gardin och bredvid en vit stol i ett litet rum.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Håller på att iordningsställa framsidan. Påskhelgens projekt blev tvättning och inoljning av farstukvist samt bygge av nytt trappsteg (tidigare i ruttet trä).

Markstensläggning på G.

Röd stuga med förarbete för markstensläggning framför farstukvist och trädgårdsredskap.
Skapa konto

Före.

Framsidan av en röd stuga med blå dörr före renovering, oinoljad farstukvist och gammalt trappsteg syns.
Skapa konto

Efter.

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:

Före:
[bild]
Efter:
[bild]
Som natt och dag

• Gilla
OestlundJ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.