364 690 läst · 1 560 svar
365k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
Min tunna läcker nu för andra gången. Återstår att se var. Förmodligen lamphuset igen.
D
Vilken lampa/modell/märke? De flesta jag läser om verkar läcka i 39 grader efter viss tids användning.
Kommer snart beställa en lampa att montera men vill gärna se om det finns bra batterialternativ
Fulkemisten skrev:
Vilken lampa/modell/märke? De flesta jag läser om verkar läcka i 39 grader efter viss tids användning.
Kommer snart beställa en lampa att montera men vill gärna se om det finns bra batterialternativ
https://www.jula.se/catalog/fritid/pool-och-bad/pooltillbehor/pooltillbehor/poolbelysning-952040/
Körde på en sån här. Den har magnet på baksidan så jag limmade fast 4 plattjärn på utsidan av poolen innan jag isolerade där jag vill kunna fästa lampan. Det funkar skapligt. Ibland ramlar den loss. I övrigt funkar den bra. Inget läckage, men så är den ju också bara i om man badar när det är mörkt. Annars ligger den i pumphuset.
Körde på en sån här. Den har magnet på baksidan så jag limmade fast 4 plattjärn på utsidan av poolen innan jag isolerade där jag vill kunna fästa lampan. Det funkar skapligt. Ibland ramlar den loss. I övrigt funkar den bra. Inget läckage, men så är den ju också bara i om man badar när det är mörkt. Annars ligger den i pumphuset.
Yes, har fått bekräftat från SvB att min bubbelpump är en ny variant som skall gå att koppla på plintarna men inte fått svar på vilken ännu. Ca en vecka sen jag frågade för tredje gången. Verkar vara en svår fråga att svara på. Jag har dessutom ytterligare en knapp på display för AIR.Tobzter skrev:
Tobzter skrev:
Kände exakt samma oro som du innan jag fick ner badet. Många nätter med dålig sömnTobzter skrev:
Fick igång mitt bad på skärtorsdagen. Så blev ett varmt bad på långfredagen. Hittade först bara en mindre läcka vid en slangklämma i tekniklådan. Men under lördagen så hade vattennivån sjunkt rejält. Visade sig att det läckte vid en packning vid ett bubbelmunstycke. Så jag bytte alla de 8 packningarna för de var lite klena tyckte jag. Sen dess rullar det på felfritt.