364 690 läst · 1 560 svar
365k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
Jag har ingen isolering mellan poolväggen och teknik utrymmet.
Då kan värmen från pumpen lättare göra nytta och värma vattnet. Om det skulle bli ett längre strömavbrott så fryser inte pumpen heller.
Har funkat bra hos mig i fyra år nu.
Då kan värmen från pumpen lättare göra nytta och värma vattnet. Om det skulle bli ett längre strömavbrott så fryser inte pumpen heller.
Har funkat bra hos mig i fyra år nu.
Jag gav 1500 för tekniklådan förra året. Hade priset varit 2500 hade jag gjort den själv.Tobzter skrev:
Jag slarvade lite å svarade i fel mess.Tobzter skrev:
Så tjock som möjligt. Håller dessutom bättre då den blir lite misshandlad under installation (iaf i mitt fall då jag har öppningen uppåt och har tvingats böja mig ner i lådan och stödja på kanterna)
Ta så tjock du får plats med, det blir ju lättare att limma, mer stabilt och häller värmen bättre. Jag köpte 100 men kommer att få det jäkligtctajt i min lilla låda.Tobzter skrev:
Ni andra som byggt med cellplast; hur skär/delar ni den utan att få miljarders småkulor på hela tomten? Jag vill inte köpa en sån värmekniv.
Rätt blad till sticksågen fungerar utmärkt.K Kesosmurf skrev:Ta så tjock du får plats med, det blir ju lättare att limma, mer stabilt och häller värmen bättre. Jag köpte 100 men kommer att få det jäkligtctajt i min lilla låda.
Ni andra som byggt med cellplast; hur skär/delar ni den utan att få miljarders småkulor på hela tomten? Jag vill inte köpa en sån värmekniv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
La 38kvm cellplast i somras, körde bara med fogsvans, gick bra Hade en grovdamsugare bredvid samtidigt som jag sågade.K Kesosmurf skrev:Ta så tjock du får plats med, det blir ju lättare att limma, mer stabilt och häller värmen bättre. Jag köpte 100 men kommer att få det jäkligtctajt i min lilla låda.
För ett teknikrum är XPS definitivt overkill, används mer när man gjuter platta och det finns behov för extra tryckhållfasthet.Ursviken skrev:
Det går på den sexkantiga. Antar att det är liknande lutning på den du har. Kopplingarna sticker ut men inte mer än att det går att få i tunnan i efterhand. Även slangarna ska ju gå att montera innan, vilket förenklar en del (även om jag satte dit dom i efterhand).Tobzter skrev:
Jag hade alla slangar monterade och det gick när man var ett par stycken, hade jag gjort om det hade jag dock fäst upp isoleringen under sitsen på själva tunnan och lyft i den samtidigt istället för att ha den på plats i förväg, det blev lite onödigt pilligt.
Kan vara skönt att skruva på slangarna innan så att man kan dra åt ordentligt.
Kan vara skönt att skruva på slangarna innan så att man kan dra åt ordentligt.