Tobzter
Oki. men det är plats mellan tunnan och isoleringen för slangarna?, Den undres langen kan man väl fästa när tunnan står på plats för den kopplingen ser man väl när det står i isoleringen?
Men den övre där måste väl slangen på plats innan man sänker ner den ?
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Tobzter
Lånade bilder av @Christer63 .
Denna kännes som en bra lösnining att tejpa allt så det sitter stabilt.

Men den övre vitaslangen som går i kanten vad är det ?




 
Hej! Det är ”vattenlåset” som ska ligga ovanför vattennivån. Du ser det på ritningen som följde med. Handritad skiss av rörsystem för badrum med anteckningar och vattenlås markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter
Oki men känns som den kommer klämmas när man man ska lägga trall runt ?
 
Jag tror inte att slangen ska behöva komma i kläm och det finns plats att få in trallen under sargen fast slangen är där. Alternativet kan vara att fästa ”låset” under trallen på nått sätt men jag ville tejpa fast allt i karet och sen sänka ner karet i isoleringen. Sen byggde jag trallen efteråt.
 
Tobzter
Bruksanvisning för anslutningar med tillbehör och monteringsinstruktioner från Svenska Badtunnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Följde ni dessa anvisningar? Känns som övre anslutning sitter väldigt lågt 20cm från sittytan?

Mätband visar 20 cm från sittytan på en vägg med blå tejpmarkering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är jäkligt nojig på att borra :)
 
  • Gilla
KKopsen
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
[bild]
Följde ni dessa anvisningar? Känns som övre anslutning sitter väldigt lågt 20cm från sittytan?

[bild]
Är jäkligt nojig på att borra :)
Det är bara och köra, jag följde instruktionen och det blev jätte bra.
Ska du ha bubbel också?
 
Tobzter
Ja jag körde bara :) japp bubblor med. men fick fel hålsåg så ska maila dom å se om man får rätt ;)
 
Tobzter Tobzter skrev:
Ja jag körde bara :) japp bubblor med. men fick fel hålsåg så ska maila dom å se om man får rätt ;)
Så här blev mitt hålsågande.
En stor behållare med ett nyligen sågat hål och en genomförd blå slang fäst med strips på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sindbad och 1 till
  • Laddar…
Tobzter
Va säger ni bubblor vid fötterna eller där man sitter ?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Va säger ni bubblor vid fötterna eller där man sitter ?
Golvet/fötter, jag vill ha bubbel genom hela badet och inte bara i den övre halvan.
 
Tobzter
Limmade ni isolerings pusslet med något ? Eller satt ni bara ihop alla bitar ?

Sedan står de ingeting om silikon på alla genomföringar i spabadet . Ska man lita blindt på att packningarna på insidan räcker?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Limmade ni isolerings pusslet med något ? Eller satt ni bara ihop alla bitar ?

Sedan står de ingeting om silikon på alla genomföringar i spabadet . Ska man lita blindt på att packningarna på insidan räcker?
Har som sagt inte fått upp min pool än, men förstått på många att man kan fogskumma mellan isolering
 
Tobzter
Nja inte när man köper den färdiga isoleringen som är anpassad för just den poolen?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Nja inte när man köper den färdiga isoleringen som är anpassad för just den poolen?
Jo tydligen går det att limma med fogskum om man håller press på bitarna så inte skummet kan expandera. Själv köpte jag cellplastlim att limma ihop väggarna med botten (som SBT gör på en video) men det var ju helt värdelöst och släppte rätt snabbt. Jag är inte heller färdig med min pool och funderar också på hur bra kopplingarna kommer hålla tätt. Nu håller jag på att bygga min "hemmabyggda" tekniklåda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.