tttomten tttomten skrev:
Jag har fått lära mig - aldrig T-kors! men jag är inte rörkrökare så har inte koll på regelverket.
Bättre ? :D Nu ser väl ändå allt okej ut ?
Mycket tacksamt att ni lägger er i och påpekar fel.
Avloppsrör och installationer synliga i ett oavslutat byggprojekt med öppen vägg och golvisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lustig att man skall behöva påtala sådana saker till en rörmokare.... Det där borde sitta i ryggmärgen hos en rörhantverkare. :thinking:

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
R roli skrev:
Lustig att man skall behöva påtala sådana saker till en rörmokare.... Det där borde sitta i ryggmärgen hos en rörhantverkare. :thinking:
mycket lustigt !! När dom dessutom säger stolt att dom följer branchregler och säker vatten.

OestlundJ OestlundJ skrev:
[bild]
Nu är det bara att kolla så det sitter en eller två 45 gradare till golvbrunnen och inte en tvär 90 :geek:

mattetvilling mattetvilling skrev:
Nu är det bara att kolla så det sitter en eller två 45 gradare till golvbrunnen och inte en tvär 90 :geek:
Och att fallet är snett ner till höger i bilden :cool:

mattetvilling mattetvilling skrev:

Det gör det (y)

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
[bild]
Bara att se till så att det blir reglar under alla kanter på golvbrunnarnas monteringsplattor, och att brunnarnas kanter hamnar minst 20 cm från vägg:
https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/8

B b8q skrev:
Bara att se till så att det blir reglar under alla kanter på golvbrunnarnas monteringsplattor, och att brunnarnas kanter hamnar minst 20 cm från vägg:
[länk]
Ja det ska jag bevaka (y) men det ska stämma

Blev en kortis idag så jag hann bara lägga hallen och börja täcka lite. Någon som har en bra idé på hur man ska göra mot tröskeln? Den är i nivå med golvet på ena sidan och ca 8 mm över på andra sidan. Aphus till att vara snett.
Ny lagd laminatgolv i en hall med oavslutad tröskel, vita väggar och grön dörr.
Skapa konto

Hennke85 Hennke85 skrev:
Någon som har en bra idé på hur man ska göra mot tröskeln?
En passande trasmatta?

Ja det ska jag bevaka (y) men det ska stämma
Och att det finns avluftning

• Gilla
OestlundJ
  • Laddar…
Sista förstärkningsåsen på plats. OSB ligger som temporärt golv, ska bli glespanel och gips vad det lider. Kom dock på att jag måste riva, förstärka och lägga golvet i matrummet som ligger längst bort i planen med golvvärme först.

• Ett temporärt golv med OSB-skivor i ett underkonstruktionsstadium i ett byggprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
Fick tillträde till ett hus i oktober där källaren är allt annat än trevlig.

Har rensat ut allt och slipat av väggarna och putsat på med gipsbruk. Har påbörjat klinkersläggning nu i helgen. Lite mer målningsjobb (främst dörrar) kvar därefter innan det är klart.
Första gången jag provar på både putsning och att lägga klinkers, men i detta fall kan det iallafall inte bli sämre :)
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Renoverat rum nästan klart med grå klinkergolv, vitmålade väggar och renoverad dörr med nyskrapade handtag.
Skapa konto

Rummet börjar bli klart! Igår har vi satt tillbaka handtag som har skrapats rent från 3-4 färglager! Nu ska tröskeln skrapas ren och oljas, sen återstår bara nya fönster/dörrfoder :)

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
[bild]

Rummet börjar bli klart! Igår har vi satt tillbaka handtag som har skrapats rent från 3-4 färglager! Nu ska tröskeln skrapas ren och oljas, sen återstår bara nya fönster/dörrfoder :)
Mycket snyggt! Även om det inte är lika unikt som tidigare. ;) Vad ska du ha rummet till?:D

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Mycket snyggt! Även om det inte är lika unikt som tidigare. ;) Vad ska du ha rummet till?:D
Tack! Vi ska använda det till ett träningsrum

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.