4 367 496 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Bara att se till så att det blir reglar under alla kanter på golvbrunnarnas monteringsplattor, och att brunnarnas kanter hamnar minst 20 cm från vägg:OestlundJ skrev:
https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/8
Blev en kortis idag så jag hann bara lägga hallen och börja täcka lite. Någon som har en bra idé på hur man ska göra mot tröskeln? Den är i nivå med golvet på ena sidan och ca 8 mm över på andra sidan. Aphus till att vara snett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista förstärkningsåsen på plats. OSB ligger som temporärt golv, ska bli glespanel och gips vad det lider. Kom dock på att jag måste riva, förstärka och lägga golvet i matrummet som ligger längst bort i planen med golvvärme först.
Denniis skrev:Fick tillträde till ett hus i oktober där källaren är allt annat än trevlig.
Har rensat ut allt och slipat av väggarna och putsat på med gipsbruk. Har påbörjat klinkersläggning nu i helgen. Lite mer målningsjobb (främst dörrar) kvar därefter innan det är klart.
Första gången jag provar på både putsning och att lägga klinkers, men i detta fall kan det iallafall inte bli sämre
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rummet börjar bli klart! Igår har vi satt tillbaka handtag som har skrapats rent från 3-4 färglager! Nu ska tröskeln skrapas ren och oljas, sen återstår bara nya fönster/dörrfoder