258 088 läst · 941 svar
258k läst
941 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Ja den kommoden är inga bekymmer, kom på mig själv nyss med just det våran bygger 30 cm från väggen
Jag har för tillfället 10*10 på golvet (känns lite plottrigt tycker jag) och 15*30 på väggen. Men vår kommer göras om för att en viss glad amatör glömde prima så hela högra väggen har släppt, fogen håller samman allt bara går och väntar på dagen då det rasar ihop... Förhoppningsvis kommer den inte innan jag får tillfälle att riva den själv!
Men min plan för vår toa är som sagt att gå upp till 30*30, det blir exakt 3st på bredden. Och förblir det en toa så kommer jag strunta i kakel på väggen och enbart sätta sockel.
Får jag däremot igenom att göra Sveriges minsta badrum så kommer det bli 25*45 på väggarna.
Och det jag sa med sockel innan, där antog jag att ni ska måla väggarna. Om ni inte ska göra det utan kakla, skit då i sockeln då e det snyggare att köra samma kakel på hela väggen
Jag har för tillfället 10*10 på golvet (känns lite plottrigt tycker jag) och 15*30 på väggen. Men vår kommer göras om för att en viss glad amatör glömde prima så hela högra väggen har släppt, fogen håller samman allt bara går och väntar på dagen då det rasar ihop... Förhoppningsvis kommer den inte innan jag får tillfälle att riva den själv!
Men min plan för vår toa är som sagt att gå upp till 30*30, det blir exakt 3st på bredden. Och förblir det en toa så kommer jag strunta i kakel på väggen och enbart sätta sockel.
Får jag däremot igenom att göra Sveriges minsta badrum så kommer det bli 25*45 på väggarna.
Och det jag sa med sockel innan, där antog jag att ni ska måla väggarna. Om ni inte ska göra det utan kakla, skit då i sockeln då e det snyggare att köra samma kakel på hela väggen
haha nej, jag tror inte heller det blir några problem vår kommod bygger 23 cm från väggJ Jarlsgård skrev:Ja den kommoden är inga bekymmer, kom på mig själv nyss med just det våran bygger 30 cm från väggen
okej, det är nog vettigt som du säger med 3 i bredd (dvs välja 30x30) tyckte dock er kombo var rätt snygg, speciellt plattorna på väggen! Haha vad trist gällande väggen, håller tummarna för er
ja, vi kommer att kakla väggarna också! Då förstår jag vad du menar. Vi har nämligen en sockel på toan uppe, även om det är helkaklat så därför tänkte jag om det var så du menade
Sveriges minsta badrum? Hur vet du vad ”rekordet” ligger på?
Ja plattorna på väggen funkar bra, och de är ju 30 breda så man får en rätt bra känsla. Och jag älskar när det är så hela plattor som möjligt, minimalt spill är guld i mina ögonfredrikchail skrev:haha nej, jag tror inte heller det blir några problem vår kommod bygger 23 cm från vägg
okej, det är nog vettigt som du säger med 3 i bredd (dvs välja 30x30) tyckte dock er kombo var rätt snygg, speciellt plattorna på väggen! Haha vad trist gällande väggen, håller tummarna för er
ja, vi kommer att kakla väggarna också! Då förstår jag vad du menar. Vi har nämligen en sockel på toan uppe, även om det är helkaklat så därför tänkte jag om det var så du menade
Sveriges minsta badrum? Hur vet du vad ”rekordet” ligger på?
Haha, der vet jag inte men blir det badrum av det så blir det på hutlösa 1.9m².. Tror inte många kan säga att de har mindre badrum än så
ja jag håller med dig! Vår golvyta är ju 1.911 kvm så då ligger vi åtminstone näraJ Jarlsgård skrev:Ja plattorna på väggen funkar bra, och de är ju 30 breda så man får en rätt bra känsla. Och jag älskar när det är så hela plattor som möjligt, minimalt spill är guld i mina ögon
Haha, der vet jag inte men blir det badrum av det så blir det på hutlösa 1.9m².. Tror inte många kan säga att de har mindre badrum än så
Inhandlat kakel och klinker. Vi valde 30x30 gråa klinker till golvet och 20x30 vita kakelplattor till väggarna. Tack för alla tips och råd från er
Bilar bort en del av slipsatsen som satt rätt så löst. Pratade med killen som sålde flytspacklet som sa att allt sånt ska bort.
Mitt i allt detta ser vi ett rör som inte alls är vackert.. så det kommer att bli så att vi bilar upp befintliga rör och byter ut dem när vi ändå håller på. Känns inte bra att lämna dessa såhär.
Undrar om rosten blivit pga det påkopplade kopparröret. Galvanisk ström.