393 737 läst · 1 221 svar
394k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Kört med Securitas Hemlarm under flera år och funkar mycket bra. Har två fastigheter 229+299 i avgift. Man får montera själv men klarar man att tapetsera så kan man sätta upp detta larm. Utryckning och larmbevakning med Securitas och går larmet så hör de av sig inom 10s. Hantverkaren provade igår
Går bakåt lite i tråden och kollar av om någon nu har skaffat erfarenhet av denna kombo, Safeland + Verisureprylar?H hus520 skrev:
Nya funderingar att "hoppa av" och detta verkar ju låg tröskel, samma som det man har fast bättre tjänst?
Jag vet inte hur noga ni har läst era Verisureavtal men jag hoppade till när jag såg detta " Om hemlarmssystemet frånkopplas inom fem minuter återkallas larmet alltid automatiskt, även om inkorrekt kodord uppgivits vid kontakt."
Dvs, larmet går mitt i natten, stänger av oväsendet och upptäcker inkräktare, kanske ringer Verisure, i en pressad situation uppger man fel lösenord men det struntar de i och lägger ner. Känns rätt märkligt och otillfredställande, för mig iaf.
Dvs, larmet går mitt i natten, stänger av oväsendet och upptäcker inkräktare, kanske ringer Verisure, i en pressad situation uppger man fel lösenord men det struntar de i och lägger ner. Känns rätt märkligt och otillfredställande, för mig iaf.
Hur gick det sen? Har du installerat Ajax?Kendobendo skrev:Det fanns verisure här när vi flyttade in. Det är ett gammalt larm. Finns inget appstöd eller smartplugs stöd. Inga brandvarnare heller. Det som finns är utomhus siren två kameror en magnetkontakt, en pir, en manövererpanel. För detta betalade jag initialt 222kr per månad..sedan gick det något år och verisure smyghöjde. Blev förbannad och ringde och sa upp skiten. Då försökte de ge mig mitt gamla pris på 222kr. Jag tog inte de. Istället erbjöd dom 175kr per månad. Jag accepterade det. Jag sitter nämligen och väntar på att ajax systems ska få igång sin leverans av sina produkter ordentligt så ska jag skaffa det istället.men alla produkter finns inte ännu. Men eftersom månadskostnaden är så låg så har jag ingen brådska.
Ingen dålig kostnad 50.000kr på 10 år i snitt så får man inbrott en gång vart 10 år men eget larm kan man ha kopplat till sin telefon och grannen och barnen utan kostnad förutom inköp av larm utrustning
Och ett SIM kort. Men ja, det är ett försumbart belopp gentemot vad folk betalar till dessa larmbolag.johnsilver skrev:
Hejsan!
Vi kommer få nycklarna till vårat första hus i början av maj. Tidigare ägare har i dagsläget ett larm från Verisure, installerades 2016-2017 någon gång. Vi är lite fundersamma över om vi ska ta över detta? Kan man använda deras utrustning även om man säger upp avtalet?
Vad är bäst, att nuvarande ägare säger upp det eller vi isåfall?
Vi känner egentligen inget behov av larm men vill gärna höra åsikter. Riggar gärna min egna setup i framtiden, inget som står på prio1 listan.
Tack på förhand, mvh
Vi kommer få nycklarna till vårat första hus i början av maj. Tidigare ägare har i dagsläget ett larm från Verisure, installerades 2016-2017 någon gång. Vi är lite fundersamma över om vi ska ta över detta? Kan man använda deras utrustning även om man säger upp avtalet?
Vad är bäst, att nuvarande ägare säger upp det eller vi isåfall?
Vi känner egentligen inget behov av larm men vill gärna höra åsikter. Riggar gärna min egna setup i framtiden, inget som står på prio1 listan.
Tack på förhand, mvh
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
För vårt paket är det 5år innan man äger det, annars får man köpa loss det för 7000 kr tror jag det är.
Vi installerade vårt i augusti 17, då var många komponenter nya, sen har jag sett att man bytt ut några till sen dess. Så med största sannolikhet är det äldre komponenter ni har.
Ska tilläggas att vi sagt upp vårt och ska ersätta det med Ajax likt många andra här.
Vi installerade vårt i augusti 17, då var många komponenter nya, sen har jag sett att man bytt ut några till sen dess. Så med största sannolikhet är det äldre komponenter ni har.
Ska tilläggas att vi sagt upp vårt och ska ersätta det med Ajax likt många andra här.
Medlem
· Västra Götaland
· 132 inlägg
Har du nån länk till det där Ajax du pratar om?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Finns en lång tråd här;
https://www.byggahus.se/forum/threads/ajax-alarm-systems.301036/
men det är väl
www.ajax.systems
https://www.byggahus.se/forum/threads/ajax-alarm-systems.301036/
men det är väl
www.ajax.systems
Tycker det är förbaskat dyr månads avgift på Verisure. Över 500kr månaden. Tror vi gör rätt i att bygga vårat egna system i framtiden?richardtenggren skrev:För vårt paket är det 5år innan man äger det, annars får man köpa loss det för 7000 kr tror jag det är.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Ja, vi hittade Ajax först efter vi köpt Verisure och ångerfristen hade löpt ut med några dagar.T torbrand skrev:
Vi fick en kostnad på 399 initialt, lyckades förhandla ner den förra året när de höjt till 549. Nu när jag sagt upp så hamnade de 2,5 kvarvarande månaderna som var kvar på typ 600kr/st...
P Pidde3 skrev:Kört med Securitas Hemlarm under flera år och funkar mycket bra. Har två fastigheter 229+299 i avgift. Man får montera själv men klarar man att tapetsera så kan man sätta upp detta larm. Utryckning och larmbevakning med Securitas och går larmet så hör de av sig inom 10s. Hantverkaren
Det tog nog minst 25-30 minuter innan larmpersonal kom. provade igår