25 897 läst · 223 svar
26k läst
223 svar
Diskussioner om 3d program/3d skrivare
Du kan exportera det till hårddisken. Det gör jag för jämnan. Tryck på "export" efter att du sparat i molnet.FredrikR skrev:Största bekymret med det här "hålet", var inte att rita upp den...
Utan när jag väl var klar efter nån minut, så började jag leta, var sparas den...
Körde igång 2 parallella sökningar på datorn som segade ner allt ännu mer...
När jag insåg att jag började gå bet, provade jag en helt klassisk googling på "Fusion360 default save location" och voilá - i molnet...
Man lär så länge man lever.
Fusion 360:s sparfunktioner har vissa brister men jag antar att det finns en anledning till att det är som det är.
Tycker det är lite bökigt att öppna en fil man tänker använda också. Svårt att hitta i "arkiven"
Får se när jag kan fixa skrivaren, verkar som plattan som kom med den är mer som ett U än _
skiljer upp emot en 5mm mellan mitten och kanterna. Så mitten så släpps plasten i luften medans på kanterna i värsta fall kommer det inget.
skiljer upp emot en 5mm mellan mitten och kanterna. Så mitten så släpps plasten i luften medans på kanterna i värsta fall kommer det inget.
Även Siemens NX finns uppenbarligen i en Home Use version.
notera dock begränsningarna nedan:
- Att Siemens inte vill släppa CAM modulen fritt är begripligt, den lär vara tämligen kompetent på svårare jobb.
"
Trial Restrictions
https://blogs.sw.siemens.com/nx-design/nx-student-edition-free-download/
notera dock begränsningarna nedan:
- Att Siemens inte vill släppa CAM modulen fritt är begripligt, den lär vara tämligen kompetent på svårare jobb.
"
Trial Restrictions
- Watermarks are added to printed and plotted data, to prevent the NX Student Edition from being used for commercial work
- Part files created in NX Student Edition cannot be retrieved in a commercial version of NX, but can be retrieved in the full academic packages available to educational establishments
- CAM data is not available for post-processing, and the displayed output of tool path information has limited precision
https://blogs.sw.siemens.com/nx-design/nx-student-edition-free-download/
Verktygstokig
· Halland
· 7 545 inlägg
Segt.G GargamelSE skrev:
Får göra som jag, lägga en glasskiva över bara. Skar till ett vanligt fönsterglas.
Verktygstokig
· Halland
· 7 545 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 545 inlägg
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Fan.
Inte ens med en glasskiva går det att få skithelvetet i nivå.
De sidor som är tajtast sitter skruven på undersidan så jävla hårt åtdragen att det går fan inte att få ner skiten mer, och då började ändå med något "lösa" skruvar, ändå så räcker inte flera (10+) varv för att få den gå plant.
Inte ens med en glasskiva går det att få skithelvetet i nivå.
De sidor som är tajtast sitter skruven på undersidan så jävla hårt åtdragen att det går fan inte att få ner skiten mer, och då började ändå med något "lösa" skruvar, ändå så räcker inte flera (10+) varv för att få den gå plant.
Verktygstokig
· Halland
· 7 545 inlägg
Skit i att få plant under. Bara glaset är plant