Själv tycker jag det ser bra ut .. uppenbar hantverksstolthet.

• Gilla
perolito och 2 till
  • Laddar…
Stackars plåtslagare som har dig som kund! Ser väldigt bra ut!

• Gilla
PetterTorn och 4 till
  • Laddar…
surris
D Detlovsson skrev:
Stackars plåtslagare som har dig som kund! Ser väldigt bra ut!
Mycket möjligt att han känner så. Känns som ingen här förstår ett smack (vissa förstår). Man gör inte på ett helt annat sätt än det man bestämt utan att fråga kund.
Sen ni som tycker det är snyggt, skiter jag fullständigt i, ni får gärna ha så på era hus, men inte på mitt för där ser det förjävligt ut.

Och hur man kan tycka det är estetiskt snyggt är obegripligt.

• Gilla
Maxwells demon och 5 till
  • Laddar…
Kan faktiskt hålla med dig, TS. Om det är gjort enligt boken eller inte kan jag inte uttala mig om då jag inte är i plåtslagare branschen. Men det är något med "tändernas" längd och höjd som gör att det ser fel ut, kanske skulle plåten bara suttit fast i varannan skarv eller enligt det som man kom överens om. Det är ett otyg när hantverkarna inte gör så som man har beställt och i stället tar och gör egna lösningar, även om de då skulle vara helt rätt...

• Gilla
surris
  • Laddar…
surris surris skrev:
Mycket möjligt att han känner så. Känns som ingen här förstår ett smack (vissa förstår). Man gör inte på ett helt annat sätt än det man bestämt utan att fråga kund.
Sen ni som tycker det är snyggt, skiter jag fullständigt i, ni får gärna ha så på era hus, men inte på mitt för där ser det förjävligt ut.

Och hur man kan tycka det är estetiskt snyggt är obegripligt.
Håller med dig TS till 100 %. Det man blir förbannad på är att det tas beslut över ens huvud i en fråga som jag själv äger. Det är mitt hus och jag bestämmer vad jag vill ha gjort. Sen om det är en sämre lösning än någon annat är ju bra att ta upp vid samtal, men om kunden (jag) sen ändå vill ha det på ett annat sätt så ska inte detta ignoreras.
Dock hade jag som hantverkare begärt ett papper där kunden skriver på att denne har valt att inte göra på det bästa sättet utan på sitt eget sätt och sedan lagt in det pappret tillsammans med övriga dokument för detta projekt i gjorde projekt-pärmen. Man vill ju inte att en kund ska komma dragandes efteråt med att säga att det blev en för dålig lösning.

Rent estetiskt så är smaken som baken. Så där säger jag helt enkelt pass.

• Gilla
kapten_krok och 2 till
  • Laddar…
Jag ser efter att ha läst 20 inlägg inte vad problemet är .. hjälp

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
En annan lösning kan vara att plåta in halva skorstenen om man vill ha teglet kvar.
Så gjorde vi med vårat och det blev tätt och snyggt. Kan ta bilder ikväll om jag kommer ihåg.

• Gilla
surris
  • Laddar…
Smågränderna är fula, skorstenen är om möjligt ännu fulare.
Om den nu skulle fortsätta vara tegel så borde den renoverats/murats om innan det snygga taket lades.
Snygg plåtinklädning av hela härligheten är väl det enda som kan bli snyggt och harmoniera med det flang nya falsade plåttaket.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Måste hålla med ts det ser inte klokt ut Felaktigt installerad takfot på hus med röda plåtdetaljer och tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser man det verkligen från marken? Jag funderar nog aldrig på min men så sitter min högt upp iof..

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
En inklädnad enligt blå eller grön linje hade varit snyggare. Blå var väl det som TS beställde.

Detailj av byggnad med tegelvägg och röd inklädnad markerad med blå och grön linje för designförslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hiréns
  • Laddar…
surris
R roli skrev:
En inklädnad enligt blå eller grön linje hade varit snyggare. Blå var väl det som TS beställde.

[bild]
Ja blå va så jag sa till plåtis att det skulle se ut. Grönt hade sett okej ut! Även dragit upp plåten så den är i våg runtom hade också varit okej.

Staffans2000
T twoody skrev:
Måste hålla med ts det ser inte klokt ut [bild]
Smaken är olika. Själv tycker jag att det ser professionellt ut. Men det beror nog på att jag värdesätter ett gott hantverk.
Naturligtvis skulle plåtslagaren sagt till dig att ditt förslag var dåligt, så du kunde klätt in skorstenen istället.
Men som sagts. -Hur ofta tittar du på skorstenen?

Staffan

• Gilla
perolito och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Smaken är olika. Själv tycker jag att det ser professionellt ut. Men det beror nog på att jag värdesätter ett gott hantverk.
Naturligtvis skulle plåtslagaren sagt till dig att ditt förslag var dåligt, så du kunde klätt in skorstenen istället.
Men som sagts. -Hur ofta tittar du på skorstenen?

Staffan
Första gången jag ser denna lösning så vet ej vad som är det professionella i det hela.
Så om en målare målar ditt hus grönt fast du beställde gult så är jobbet ok för det ser professionellt ut?

Staffans2000
T twoody skrev:
Första gången jag ser denna lösning så vet ej vad som är det professionella i det hela.
Så om en målare målar ditt hus grönt fast du beställde gult så är jobbet ok för det ser professionellt ut?
Nej!

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.