30 366 läst · 102 svar
30k läst
102 svar
Vad sysslar plåtslagaren med?
Håller med till 100%. Att då plåtis friskriver sig från läckage får man ju dock vara beredd på, men att ta beslut som inte fastighetsägaren godkänt är ju helt fel... Hade själv blivit tokig.T tobbbias skrev:Håller med dig TS till 100 %. Det man blir förbannad på är att det tas beslut över ens huvud i en fråga som jag själv äger. Det är mitt hus och jag bestämmer vad jag vill ha gjort. Sen om det är en sämre lösning än någon annat är ju bra att ta upp vid samtal, men om kunden (jag) sen ändå vill ha det på ett annat sätt så ska inte detta ignoreras.
Dock hade jag som hantverkare begärt ett papper där kunden skriver på att denne har valt att inte göra på det bästa sättet utan på sitt eget sätt och sedan lagt in det pappret tillsammans med övriga dokument för detta projekt i gjorde projekt-pärmen. Man vill ju inte att en kund ska komma dragandes efteråt med att säga att det blev en för dålig lösning.
Rent estetiskt så är smaken som baken. Så där säger jag helt enkelt pass.
Smågränderna, jag skrev bestämt sågtänderna, men det ville inte telefonen.GoC skrev:
Min första reaktion var, likt många andras, att det såg mysko ut. Sen, efter att ha zoomat in bättre, läst inläggen och förstått hantverket i arbetet, känns det bättre. Jag hade blivit stolt och trygg över att ha anlitat en så kompetent plåtis och av att ha gett mitt hus bästa förutsättningarna. Funktion har en annan estetik, som behöver värderas på sitt sätt. Typ som Citroën C3. Smart är vackert <3
Redigerat:
Man går över nocken ca 10cm med plåten, men inte ända upp. Ser ut såhär:C Cambudgie skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra götaland
· 11 inlägg
surris skrev:
Tycker den tegelbeklädda skorstenen ser mysig ut och bryter av mot den "hårda" plåten och harmoniserar samtidigt fint med de gammaldags fönsterna med spröjs, som pricken över i på huset.
Kul med numer unik gammaldags hantverk tycker jag.
Oavsett så blir det nog fint ändå.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
Lite så jag tänkte. Men tror det blir lika snyggt med plåtinklädd. Snyggt på olika sättP PluppenPlupp skrev:
Så snyggt och påkostat. -Ser man till helheten på takets form är det helt otroligt snyggt enligt bilden.
P PluppenPlupp skrev:
surris skrev:Beslut är taget och vi kommer klä in hela skorstenen med plåt.
Förövrigt så är jag väldigt nöjd, jag tycker det blir väldigt snyggt och bra gjort. Och jag o plåtis har inte dödat varandra än
Väldigt synd o klä in pipan, för övrigt mår teglet dåligt utav det. Om man istället kragade ut pipan två eller tre skift i toppen...