4 362 173 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Husägare
· Köping
· 390 inlägg
Dags att titta på foder och smygar till fönstren som är ut till inglasade altanen. Har sett ut såhär det senaste året.
Att jobba inne på altanen i sol är ingen höjdare men bitarna klara, redo för nedmontering och målning. Mellan fönstren blir det målade plyfaskivor och sen kvarstår lite plåtjobb.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att jobba inne på altanen i sol är ingen höjdare men bitarna klara, redo för nedmontering och målning. Mellan fönstren blir det målade plyfaskivor och sen kvarstår lite plåtjobb.
Logga in
Skapa konto
Utvidgar den öppna delen av altan med ett litet ”burspråk”. Använder terrasshållare i plast och tycker justeringsmöjligheten är fiffig. De skruvades fast i markstenen de står på. Nån som använt för ett helt altanbygge?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 591 inlägg
Satt kalksten runt den kommande kakelugnen. Det är Jämtlands grå inköpt på Stenbolaget i Stockholm. Återstår en sockel i bakkant.
I en annan tråd frågade jag efter fästmassa till just kalksten och kan meddela att det blev Miras 3130 eftersom den gick att få tag på lokalt på Hisingen.
I en annan tråd frågade jag efter fästmassa till just kalksten och kan meddela att det blev Miras 3130 eftersom den gick att få tag på lokalt på Hisingen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 591 inlägg
Jo, jag tänkte på det och även Kinnekulle-kalksten, men Jämtlands grå är farligt vacker och passar bättre i vårt hem. Jag får nöja mig med att vi har bohuslänsk granit på uppfarten.mexitegel skrev:
Återkommer med bilder när det är klart med kakelugnen och allt.
Redigerat:
Efter 2 år lackade jag ur totalt på den värdelösa diskhon med stor/liten och platt botten.
Till min förvåning hade IKEA en vettig ho för 1295:- men när jag skulle betala fick jag bara betala 1030:- ??? Frågade om det var rätt pris och rätt ho, men det var det.
Dock krävs lite arbete att få dit den, djupare då kranen nu blir vettigt placerad på diskhon, men 10 mm smalare, så den kommer bara ligga på nån mm på sidorna, jag ska silikon den underifrån när den är på plats. Sen måste jag laga i bänkskivan där kranen satt tidigare. Givetvis ska hela bänken slipas o oljas, så jag har sista semesterveckan bokad
Till min förvåning hade IKEA en vettig ho för 1295:- men när jag skulle betala fick jag bara betala 1030:- ??? Frågade om det var rätt pris och rätt ho, men det var det.
Dock krävs lite arbete att få dit den, djupare då kranen nu blir vettigt placerad på diskhon, men 10 mm smalare, så den kommer bara ligga på nån mm på sidorna, jag ska silikon den underifrån när den är på plats. Sen måste jag laga i bänkskivan där kranen satt tidigare. Givetvis ska hela bänken slipas o oljas, så jag har sista semesterveckan bokad
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto