4 364 063 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Det är gipsskivor med papper med trämotiv på Första gången jag sett det.NyaTorpane skrev:
I vardsrummet är det furu. Tyvärr har man använt olika sorters klarlack/ljusvit bets med mera så det är tyvärr bara att måla över som gäller
Annars hade jag gärna vitlaserat det så man fått ljus men behållt en del av trästrukturen.
Petat i ytterligare ett fönster och satt upp lite vindskydd. Två fönster kvar att måla på utsidan. Insidan får vänta tills panelen är på.
Räknar inte med att hinna sätta mer fem panelbrädor högt i år runt huset och strax över fönstren på kuvösen.
Fortsätter med att måla resterande fönster samt sätta upp ett bleck strax ovanför granitgrunden.
För övrigt så är kuvösen ett ouppvärmt utrymme med englasfönster, men det blir isolerat med 120mm träfiber i väggarna och 190mm spån i golvet om man nu skulle byta fönster i framtiden.
Räknar inte med att hinna sätta mer fem panelbrädor högt i år runt huset och strax över fönstren på kuvösen.
Fortsätter med att måla resterande fönster samt sätta upp ett bleck strax ovanför granitgrunden.
För övrigt så är kuvösen ett ouppvärmt utrymme med englasfönster, men det blir isolerat med 120mm träfiber i väggarna och 190mm spån i golvet om man nu skulle byta fönster i framtiden.
Operation byta diskho fortsätter, behövde en bit att fylla i med där kranen suttit. Då man inte har några snickrimaskiner får man ta vad man har,,det blev 3 prototyper innan jag fick till den. Hålet har varit 35, så med en 40 hålsåg blev den 36, det sista justerade jag på bänkslipmaskinen.
Nu sitter den där med vattenfast lim, bara slipa av när det torkat.
Nu sitter den där med vattenfast lim, bara slipa av när det torkat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Litet problem. Min gamla dammsugare som tillverkades innan fjollet med begränsad motoreffekt, suger fast slipmaskinen så hårt mot skivan så den knappt orkar runt. Jag måste lossa lite på tapen så det blir en bypas.
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Är inte det svarta reglaget mellan strömbrytaren och sladd-upprullningen en varvtalsreglering? Det var det på vår förra Electrolux från högeffektseran som såg ut ung så där.
...och trots att den är från nuvarande lågeffektsera har vår nya maskin betydligt högre sugeffekt än den gamla. Jag var orolig innan köpet att vi skulle byta ner oss men så blev inte fallet...
/U
...och trots att den är från nuvarande lågeffektsera har vår nya maskin betydligt högre sugeffekt än den gamla. Jag var orolig innan köpet att vi skulle byta ner oss men så blev inte fallet...
/U
Jo, den står på MIN. Den här är överlägsen den nyare "Bäst i test" vi köpte. Den nya suger bra om munstycket/slangen är nära det man ska suga upp, den gamla drar in grejer som är 30 cm bort.ullberg skrev:Är inte det svarta reglaget mellan strömbrytaren och sladd-upprullningen en varvtalsreglering? Det var det på vår förra Electrolux från högeffektseran som såg ut ung så där.
/U
Hur som jag fick tejpa om anslutningen och ha slangen till hälften öppen, då funkade det.
Och gör inte det där FÖR mycket då slipdamm har en förmåga att döda hushållsdammsugareIsakare skrev:
Bytt vattenpump i fritidshuset! Obs, elen är bara provisorisk. Den blåa pumpen från Biltema ger en gummilukt till vattnet och nu åker den ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Målat del av huset.
Röd Falu rödfärg original och Engwall och Claesson linoljefärg.
Före
Efter
Fick hjälp av solen med att göra bilden mysigare!
Nu ska jag bara försöka nå yttre delen av vindskivorna och senare rödmåla alla stuprör.
Röd Falu rödfärg original och Engwall och Claesson linoljefärg.
Före
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Fick hjälp av solen med att göra bilden mysigare!
Nu ska jag bara försöka nå yttre delen av vindskivorna och senare rödmåla alla stuprör.
Fortsätter på gällande rödfärgstema!
Före.
Dags för borstning.
Söder och västersidan är mest utsatt och får ny lockläkt.
Före.
Logga in
Skapa konto
Dags för borstning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Söder och västersidan är mest utsatt och får ny lockläkt.
Redigerat:
Nedre taket vädersäkrat så det är bara att köra vidare och riva det övre, skotta ur sågspånet, spika ny råspont och lägga underlagsduk.
Perfekt väder för att jobba på tak i söderläge...
Logga in
Skapa konto
Perfekt väder för att jobba på tak i söderläge...
Logga in
Skapa konto