4 362 471 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 593 inlägg
Börjat såga upp tegelskal till matkällarens innerväggar efter att jag fått tag i tillräckligt många (1500 st). Senaste anskaffade från Slottsmöllans tegelbruk i Halmstad som jag hade lite av innan också.
En del hårda tegelstenar, men det mesta går igenom ”som smör”. Det blir rejält grisigt efter en stund.
Sågen är en hyrd Husqvarna TS400F 230V.
Dagens skörd: 780 tegelskal, 25 mm tjocka
Någon som vet vad koden betyder? Det är som sagt bakmursten SNF från Slottsmöllans tegelbruk.
En del hårda tegelstenar, men det mesta går igenom ”som smör”. Det blir rejält grisigt efter en stund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Någon som vet vad koden betyder? Det är som sagt bakmursten SNF från Slottsmöllans tegelbruk.
Redigerat:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Smutsigt och monotont, ett sk specialjobbJohan Gunverth skrev:Börjat såga upp tegelskal till matkällarens innerväggar efter att jag fått tag i tillräckligt många (1500 st). Senaste anskaffade från Slottsmöllans tegelbruk i Halmstad som jag hade lite av innan också.
[video]
[video]
[bild]
[bild]
Riktigt kul att se när gammalt material används och dessutom förfinas till nytt användningsområde. Mycket gammalt tegel som annars bara blir fyllnad.
Jag dricker det gärna, dock inte systembolagets trista, hemgjord ska det vara. Far är Bergsman, var med på deras 55-årsjubileum i Järvsö häromåret istället för min dementa mamma.richardtenggren skrev:
När jag började på förskolan satt vi i ring och fröken frågade om vi kunde några visor. Så jag och kompisen Martin stämde upp "Amanda gångar ...."
Jag behöver en öl eller en springtur...
Jag börjar med att dra på mig löparskorna.
7 hörn och fog som började bli lite gammal, men nu sitter dom där och ser rätt ok ut. Dölja spikmärken och bättra när jag köpt ny fogmassa.
Sen väntar en härlig kall
Jag börjar med att dra på mig löparskorna.
7 hörn och fog som började bli lite gammal, men nu sitter dom där och ser rätt ok ut. Dölja spikmärken och bättra när jag köpt ny fogmassa.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen väntar en härlig kall
Kommit lite längre med skärmtaket.
Gick loss med målarfärgen med
Gick loss med målarfärgen med
Jobbar vidare med golvet till uterum/inglasad altan. Ville ha en extra bärlina under fönsterpartiet och den fick smygas in under staket och befintlig regelverk. Det gick!
Blir rejält med isolering, 145 på bärlinor plus 120 på reglar. Gäller att täta så mössen håller sig borta.
Blir rejält med isolering, 145 på bärlinor plus 120 på reglar. Gäller att täta så mössen håller sig borta.