Börjat bygga form för gjutning av entrétrappa. 4 år av ranglig byggtrapp fick räcka.

Formar i trä för gjutning av betongtrappa med hus och bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Formar för gjutning av betongtrappa under konstruktion vid husentré med verktyg och material.
Skapa konto

• Gilla
Nageek och 6 till
  • Laddar…
nikasp
Chansen finns att vi blir helt klara idag. Spartansk design men ingen tid till några extravaganser. Ska bli kryss i de två korta räckena men annars inget överdåd. Ganska kul och knappt några bakslag (första gången jag bygger trappa och för vangsteg själv).

Två personer bygger en enkel trätrappa utomhus med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto
Två personer bygger en trappa utomhus med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto

Två personer bygger en träkonstruktion utomhus nära en grönklädd stuga.
Skapa konto

• Gilla
Nageek och 9 till
  • Laddar…
Nu har bitarna fallit på plats. Skarvat kabeln från trafo med hylsor med krympslang på. Smidigt. Borrat och skruvat dit laddstation. Testkört och Lilla Gubben hittar hem.
Fick mig att hamna i gott läge.

• Laddstation för robotgräsklippare monterad på en platta bredvid gräsmatta och trädgårdsgång.
    Skapa konto
  • Grön laddstation för robotgräsklippare monterad på gråa plattor intill gräsmatta.
    Skapa konto
  • Närbild på nyinstallerad laddstation på en trädäck med en person som sitter bredvid och vilar sina ben.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Puh, slut mentalt och trött i musklerna. Absolut snabbaste jag gjort. Ritat två kvällar in på natten, handlade virke efter jobbet fredag kväll och sen snickra från kl 10 lördag till söndag kl 17:30. Fyra rejäla regnskurar igår och två syndafloder idag så allt blir sådär härligt geggigt och blött sågspån överallt.

Och ja, vänstra främre stolpen blev något sned och omöjlig att rikta pga grov dimension och kraftig ram (markspjutet drev lite snett).

Väldigt väl förankrad med sex markspjut, hann inte gjuta eller gräva plint, men den bör klara en direktträff atomvapen. Helt stum.

• 3D-rendering av en träkonstruktion ritad för byggprojekt med måttangivelser, och en illustrerad person står bredvid.
    Skapa konto
  • Man står framför nyligen byggd trätrappa till husvagn med verktyg och byggmaterial utspridda runtomkring.
    Skapa konto
  • Nybyggd trätrappa framför en grå trästuga med färgglada lampor och en blå fönsterlucka.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Nageek och 14 till
  • Laddar…
Före.
Trätrapp i inomhusmiljö före renovering, placerad framför en öppen dörr.
Skapa konto

Och efter

Renoverad trappa med svartmålade steg framför en öppen dörr och ett golv med byggmaterial.
Skapa konto

• Gilla
Nageek och 11 till
  • Laddar…
Har då jäkla dåligt internet så kan knappt komma in på byggahus sidan. Tar en evighet men ha i dagarna lagt golvspån, gipsat och börjat spackla tak och väggar
Oinredd vind med nylagda golvspån och väggar täckta av gips där spackel applicerats inför målning.
Skapa konto

Imorgon byter vi fönster, åker till det dagliga besöket på tippen och sen röjer lite i lagårn. Fullspäckad dag :D

• Gilla
  • Wow
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Trampat in 200m jordgubbsrem i golvet.

Installationsvy av golvvärme med röda jordgubbsremmar och kakelplattor klara för läggning.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Trampat in 200m jordgubbsrem i golvet.

[bild]
Elektriskt dito antar jag då? :)
vad är det för någon du installerar?

Appendix Appendix skrev:
Elektriskt dito antar jag då? :)
vad är det för någon du installerar?
Nere till vänster ser du att det är T2 Röd ;)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Japp, med T2-Reflekta skivor under.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ska man behöva ta på sig läsglasögon denna tid på dygnet.- Kränkande! :D

Jag såg faktiskt det och läste på lite. Tänk vad de hittar på. Elektrisk golvvärme som fungerar med trägolv....
Nu fick jag ju lite mer att fundera på när jag lägger om golven här sen... Skulle vara snyggt få bort elementen då LVP ändå är huvudvärmekällan.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Snart är staketet färdigt, har en grind och på motsatt sida grinden blir det även staket. Så i veckan blir det sista beklädningen i nederdelen av staketet =)
Sen ska det i lite belysning i golvet. Och såklart överliggare och klä in lite till så det blir lite "maffigare"

Tror jag bygger hus till roboten och bygger om hans ramp som han har för att komma upp. Typ det som är "planerat" för utomhus i år. Hoppas på att påbörja källarrenoveringen till hösten, måste bara ha hit elektriker som river bort gammalt skit.

• Obehandlat trästaket under konstruktion med verktyg och nivå på en trädeck omgiven av grönt gräs.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Nyinstallerad klädstång i vit platsbyggd hallmöbel med bänk och öppna hyllor, mot grön vägg.
Skapa konto

Monterade klädstången i den platsbyggda hallmöbel. Snart kan vi lägga detta projekt i ”färdigthögen”

• Gilla
Snigla och 13 till
  • Laddar…
Golvspån till nya badrummet.
Renoveringsprojekt av ett badrum med nyinstallerade golvspån och isolering i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
I dag har jag skottat taket.

Tak med öppen isolering fylld med spån och en snöskyffel ligger på taket i soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
vcx och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.