4 359 545 läst · 32 072 svar
4360k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Chansen finns att vi blir helt klara idag. Spartansk design men ingen tid till några extravaganser. Ska bli kryss i de två korta räckena men annars inget överdåd. Ganska kul och knappt några bakslag (första gången jag bygger trappa och för vangsteg själv).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu har bitarna fallit på plats. Skarvat kabeln från trafo med hylsor med krympslang på. Smidigt. Borrat och skruvat dit laddstation. Testkört och Lilla Gubben hittar hem.
Fick mig att hamna i gott läge.
Fick mig att hamna i gott läge.
Puh, slut mentalt och trött i musklerna. Absolut snabbaste jag gjort. Ritat två kvällar in på natten, handlade virke efter jobbet fredag kväll och sen snickra från kl 10 lördag till söndag kl 17:30. Fyra rejäla regnskurar igår och två syndafloder idag så allt blir sådär härligt geggigt och blött sågspån överallt.
Och ja, vänstra främre stolpen blev något sned och omöjlig att rikta pga grov dimension och kraftig ram (markspjutet drev lite snett).
Väldigt väl förankrad med sex markspjut, hann inte gjuta eller gräva plint, men den bör klara en direktträff atomvapen. Helt stum.
Och ja, vänstra främre stolpen blev något sned och omöjlig att rikta pga grov dimension och kraftig ram (markspjutet drev lite snett).
Väldigt väl förankrad med sex markspjut, hann inte gjuta eller gräva plint, men den bör klara en direktträff atomvapen. Helt stum.
Redigerat:
Har då jäkla dåligt internet så kan knappt komma in på byggahus sidan. Tar en evighet men ha i dagarna lagt golvspån, gipsat och börjat spackla tak och väggar
Imorgon byter vi fönster, åker till det dagliga besöket på tippen och sen röjer lite i lagårn. Fullspäckad dag
Logga in
Skapa konto
Imorgon byter vi fönster, åker till det dagliga besöket på tippen och sen röjer lite i lagårn. Fullspäckad dag
Ska man behöva ta på sig läsglasögon denna tid på dygnet.- Kränkande!Ramnemark skrev:
Jag såg faktiskt det och läste på lite. Tänk vad de hittar på. Elektrisk golvvärme som fungerar med trägolv....
Nu fick jag ju lite mer att fundera på när jag lägger om golven här sen... Skulle vara snyggt få bort elementen då LVP ändå är huvudvärmekällan.
Snart är staketet färdigt, har en grind och på motsatt sida grinden blir det även staket. Så i veckan blir det sista beklädningen i nederdelen av staketet =)
Sen ska det i lite belysning i golvet. Och såklart överliggare och klä in lite till så det blir lite "maffigare"
Tror jag bygger hus till roboten och bygger om hans ramp som han har för att komma upp. Typ det som är "planerat" för utomhus i år. Hoppas på att påbörja källarrenoveringen till hösten, måste bara ha hit elektriker som river bort gammalt skit.
Sen ska det i lite belysning i golvet. Och såklart överliggare och klä in lite till så det blir lite "maffigare"
Tror jag bygger hus till roboten och bygger om hans ramp som han har för att komma upp. Typ det som är "planerat" för utomhus i år. Hoppas på att påbörja källarrenoveringen till hösten, måste bara ha hit elektriker som river bort gammalt skit.