406 592 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Om du inte redan fått det svaret, så har jag en 181, kommer "aldrig" mer köpa en trimmer som har motorn där nere, tyngdpunkten blir helt fel så den är tung att använda en längre tidJohannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 717 inlägg
Finns det ens en batteridriven trimmer med motorn någon annanstans än nere? Alla makita har motorn nere fast jag tror DUR190 motorn är lite kompaktare. Om man lägger batteriet lite högre upp bör balansen bli bättre
Johannes Carlsson skrev:
.....se mitt tidigare inlägg ang. DUR369. Glömde skriva att det också var en överaskning, nu satt motorn inte längre nere utan i klumpen brevid batterierna...
Skruvdragare och mutterknack från verktygsvaruhuset och proppmaskinen från en bror som fick med den i ett paket men inte har någon nytta av den.P pianist skrev:
Någon som har koll på vilken storlek på macpac proppen levereras med? Har någon som ligger sen gammalt och tänkte köpa en lös insats till den.
Dom brukar passa i 3:anJ jonko skrev:
P Prodigys skrev:
Är det inte värre än så så är det lugnt för mig, på 202:an jag hade på gamla jobbet plockade jag av handtaget direkt och sen låg det nog i förrådet de kommande 7 åren..
Tjena ! Är på väg att köpa en grästrimmer. Har några makita maskiner sen innan och är väldigt nöjd med dessa så det blir såklart samma märke även på trimmern. Dom jag har funderat på är 189 och 187 men är mest sugen på 189 då den har böjt rör och går att höja/sänka skaftet på så även grabben kan köra någon som har erfarenhet av dessa maskiner ?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 401 inlägg
Vad ska du ha den till då? Putsa lite runt buskar eller slå högt gräs i dikesrenen? För småputs räcker 18 V-maskinerna men lite högre tätare gräs kräver 36 V för att få maskiner som orkar.
Ska ha den till att putsa runt hus, staket å rabatter. Tänkte först köpt en 181 som jag fick provköra hos svärmor, den fungerade över förväntan men blev lite jobbig att gå med efter en stund pga att den är väldigt framtung. 187/189 känns mer ”mittbalanserad” iaf om man ser på utformning. Sen är det väl förmodligen lite bättre kvalité på dom sistnämnda för dom är ju ändå dubbelt så dyra. Har iaf sett att det är metallväxel istället för plast som på 181an
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Nej, den där var ju tänkt att användas till Mission Impossible, nu har du nog sabbat inspelningen av näst film.Pal92 skrev: