Heij83
P Prodigys skrev:
Tycker det ser ut som 481 pga metallchuck men kan även vara föregångaren
stämmer bra (y)
 
Heij83
Strömbrytaren har gått på min DDF482 går det att byta brytaren för vettig peng?
Verkstan skulle ha 800kr, då är det nästan lika bra att köpa en ny.
 
Ja det går bra.
En av fördelarna med makita.

//AA
 
Heij83
S saiter skrev:
Ja det går bra.
En av fördelarna med makita.

//AA
vart hittar jag en ny strömbrytare då?
 
B
Någon med erfarenhet av Makitas mulitmaskin DTM51?
Har en grön Bosch 10.8V med ett batteri idag, helt oduglig om man vill göra något mer än att bara kapa i 1min...

Batteri är bekvämt för att slippa sladd som trasslar och har redan två Makita-maskiner. Har klämt i butik och den upplevs ganska grov att hålla i samt att den lär bli lite tyngre när man lägger till batteri.
Eller är det bättre att välja någon maskin med sladd?
 
Guldmaskin! En av mina topp 5! Otroligt smidigt med sladdlöst!
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
B breakman skrev:
Någon med erfarenhet av Makitas mulitmaskin DTM51?
Har en grön Bosch 10.8V med ett batteri idag, helt oduglig om man vill göra något mer än att bara kapa i 1min...

Batteri är bekvämt för att slippa sladd som trasslar och har redan två Makita-maskiner. Har klämt i butik och den upplevs ganska grov att hålla i samt att den lär bli lite tyngre när man lägger till batteri.
Eller är det bättre att välja någon maskin med sladd?
Köpte en DTM51 på ren impuls, men det är nu min absolut mest använda maskin. Upplever att just multiverktyget - som ju huvudsakligen används när saker och ting behöver modifieras på plats - är den maskin där batteridriftens portabilitet gör mest nytta. Den ger förvisso ett ganska klumpigt intryck, men jag upplever den som välbalanserad och kör den både med en- och tvåhandsgrepp beroende på användningsområde.
 
  • Gilla
Forestgrove
  • Laddar…
B
N Nyrostad skrev:
Köpte en DTM51 på ren impuls, men det är nu min absolut mest använda maskin. Upplever att just multiverktyget - som ju huvudsakligen används när saker och ting behöver modifieras på plats - är den maskin där batteridriftens portabilitet gör mest nytta. Den ger förvisso ett ganska klumpigt intryck, men jag upplever den som välbalanserad och kör den både med en- och tvåhandsgrepp beroende på användningsområde.
P pianist skrev:
Guldmaskin! En av mina topp 5! Otroligt smidigt med sladdlöst!
Låter bra, vilken storlek på better använde ni tills den? Har bara två 3Ah batterier idagmen funderar om ett mindre 2Ah skulle vara lämpligt till den isf...
 
B breakman skrev:
Låter bra, vilken storlek på better använde ni tills den? Har bara två 3Ah batterier idagmen funderar om ett mindre 2Ah skulle vara lämpligt till den isf...
Jag har bara 4- och 5 Ah (samma yttre dimensioner) och använder dem. Funkar bra, men räcker förstås löjligt länge om man inte ägnar sig åt långa snitt eller liknande. Hade jag haft 2 Ah hade jag nog använt dem, men upplever inte behovet som stort nog för att faktiskt köpa några sådana.
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Värt att tänka på att den vibrerar en del så inget man vill köra med för länge.
 
  • Gilla
frollic123 och 1 till
  • Laddar…
B
P pianist skrev:
Guldmaskin! En av mina topp 5! Otroligt smidigt med sladdlöst!
P Prodigys skrev:
Värt att tänka på att den vibrerar en del så inget man vill köra med för länge.
Det gör nuvarande Bosch också, dock blir det inte så påtagligt när man kan köra 1min för att sedan ladda i 20min.
 
Har också en "vrålapa", håller med om att det är en guldmaskin!
 
Min DTD129 gav upp ikväll. Den snurrar men så fort slagen ska gå in så låter den väldigt illa och drar inte. Nåt man kan fixa?
Kikat lite på DTD154 och DTD171 som ersättare, några tankar kring dessa?
 
DTD151<DTD171<DTS141 är väl ordningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.